Gå til innhold

Hvor mye alkohol har dere i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en flaske vin som jeg fikk til jul i fjor. Er en asosial 100% alenemor, da blir det lite tid og mulighet til å åpne den flaska. ;)

Anonymous poster hash: ead7b...9d0

Jeg er sosial 100% alenemor og jeg har en del sprit whisky cognac vodka osv ( drikker sjeldent det men greit å ha) jeg har alltid min 10 flasker rødvin og litt musserende. Og en 6 pack med øl.

Tar meg gjerne en øl eller ett glass vin om kvelden når ungen er lagt. Det er helt fantastisk. Koser meg med det 😀

Anonymous poster hash: b8e1c...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå, veldig mye.

Var i utlandet på ferie og handlet kvoten

Så reiste vi til Danmark og handlet godt over kvoten. Skulle fortolle, men kom rett og slett ikke fram på å kjøre på rødt. Prøvde å få hjelp av politiet som sto og dirigerte (kom med superspeeden over til Larvik), men de klarte det heller ikke, så fikk beskjed om å bare kjøre.

Handlet i Danmark

4 kartonger rødvin

2 kartonger hvitvin

1 karting rosèvin

8 flasker rødvin

5 flasker hvitvin

1 aquevitt

2 whisky

1 Cognac

1 l sprit

2 flaske GaJol

2 x 24 bokser øl

Skal nevnes at vi skal ha stort familieselskap, med mange gjester om ca en måned, så det var en del handling dertil

I tillegg har vi ca 10 flasker lagringsvin

noen flasker cava

ca 10 rødvin/ hvitvin flasker som ligger fordelt hjemme og på hytta.

Ingen av oss drikker sprit, det går i øl og vin.

Anonymous poster hash: e4788...1b8
Skrevet

Vi har ca 50 flasker lagringsvin til 2000-3000 kr flasken og rundt 50-60 flasker vin til normal pris. I tillegg har vi rundt 20 liter brennevin. Øl har vi rundt 10-12 liter av.

Skrevet

Har noen flasker vin i skapet som vi har fått i gave. Hives innimellom da de blir for gamle. Pga at forskning viser at barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn barn som ikke ser foreldre drikke, så gjør vi ikke det. Er heldigvis ikke avhengig av å måtte drikke alkohol for å kose meg. Tar like gjerne ett glass cola.

Anonymous poster hash: 8c09b...34a

Skrevet

Har noen flasker vin i skapet som vi har fått i gave. Hives innimellom da de blir for gamle. Pga at forskning viser at barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn barn som ikke ser foreldre drikke, så gjør vi ikke det. Er heldigvis ikke avhengig av å måtte drikke alkohol for å kose meg. Tar like gjerne ett glass cola.

Vin blir da ikke for gammel?

Skrevet

Vin blir da ikke for gammel?

Noe billigvin er vel ikke ment for lagring akkurat. Gidder ikke ha masse i huset.

Skrevet

Vi har et helt vitrineskap fullt av brennevin av forskjellige sorter. Jeg drikker ikke og samboern drikker bare øl til vanlig. Tror det går noen få cl på juleaften og nyttårsaften:p

Anonymous poster hash: d17ae...626

Skrevet

Som regel 2-3 flasker vin, litt øl/cider. Brennevin er det lite av, men en flaske sprit, en cognac, en rum og noe andre greier i barskapet - stått der i årevis

Skrevet

Vi har masse sprit i masse ulike varianter. Aner igrunn ikke helt hva engang. Kjøpt noe brunt engang på ferja for å ha når vi fikk besøk av folk som drakk slikt, spurt de i taxfreen hva som var kjekt å ha i skapet og fikk noen flasker. Mamma har laget endel rart, noe vin fra pappa som står og lagrer seg og jeg lagt likører for lenge siden.

Noe vin har vi også, men drikker nesten ikke lengre så jeg vet ikke helt hva vi har.

Anonymous poster hash: 945ea...7bd

Skrevet

En halv flaske med bayleys 😄 drikker vin av og til, men da kjøper jeg det jeg skal drikke. Hender jeg kjøper kvoten min og når jeg er ute og reiser. Før da jeg aldri drakk alkohol, så hadde jeg veldig mye mer stående.

Skrevet

Har alltid cognac, whiskey, aquavit, øl og champagne. Vin er jeg litt for glad i så det kjøper jeg bare en gang i blant. Har jeg det stående drikker jeg litt for ofte og litt for mye.

Skrevet

Skulle tilby gjester øl her om dagen, den gikk ut i 2014! Så mye drikker vi..

Har cognac, whiskey, akevitt og rødvin i kjelleren. Vi drikker ingenting av det, men har det til selskap.

Drikker svært sjeldent noe alkohol.

Skrevet

Har endel øl stående, men det er fordi vi driver å brygger litt selv. Sprit drikker vi ikke, og vin er vi ikke så glad i. 

Anonymous poster hash: 21811...ace
Skrevet

Utrolig lite. Øl går ut på dato i vårt hus...

Anonymous poster hash: be0ad...bbd

Skrevet

Forskjellig typer sprit og lignende stående i skapet i stua. Vi drikker det aldri. Fått i gave og sånn. Har alltid noen flasker vin. 5-10 stk, som regel. Og noen få øl i kjøleskapet.

Siden jeg har vært ram på vinen i ferien (2-3 glass) nesten hver kveld, så er det tomt per tid😄

Anonymous poster hash: 69177...82b

Skrevet

Vi har endel! Og drikker det gjør vi også! Ser det er mange som unnskylder alkoholen de har i hus i denne tråden!

Vi har endel vin i kjelleren, prosecco i kjøleskapet, forskjellige typer fancy øl etc. Vi kjøper gjerne på taxfree/Sverige.

Har ett barskap i stua med forskjellige typer sprit. Lager nesten aldri drinker, men kjekt å ha. Mannen kan drikke litt burboun eller whiskey, men jeg liker ikke sprit. Men vin/øl koser jeg med.

Gjest Antarctica
Skrevet

To sorter akevitt og en gammel dansk, i alle fall.

Noen småslanter med likører og shots (gaveflasker).

Hvit og rød vin, en flaske av hver, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...