Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Inspirert av hun som måtte på polet hele tiden. Jeg trodde det var vanlig å ha litt alkohol stående hele tiden. Jeg har 6-7l brennevin av forskjellige slag i barskapet. Ca 50 flasker vin i vinskapet. (Mye av det er god lagringsvin) og siden jeg akkurat har vært i Sverige så har en kasse øl og en kasse cider. Vi drikker moderate mengder alkohol, men synes det er greit å ha litt stående til middagsselskap, en fredagspils eller en nødgave. Er det unaturlig å ha alkohol i hus? Anonymous poster hash: 1846e...b5b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Alt for mye, men det er fordi vi "aldri" drikker. Får vin i gave og gjennom vinlotteri på mannens jobb. Åpner gjerne en flaske eller flere til maten når vi har gjester, men hvis mannen og jeg er alene ender det med at vi må tømme ut over halve flasken. Har ellers stående akevitt til bestefedrene kommer på besøk, og cognac til engelsk fruktkake til jul. Anonymous poster hash: 900c6...c38
Mamma_til_2 Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Akkurat nå har vi 6 fl vin og en halv fl bayleys, men det er kun for at mannen vant EM konkurransen på jobb, ellers så har vi ikke alkohol i hus før vi trenger det.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Jeg har alltid alkohol hjemme på samme måte som at jeg alltid har kjøtt i frysen og pasta i skapet. Jeg drikker lite og sjelden og foretrekker storhandling på alle områder. Siden jeg nettopp kom hjem fra ferie er champagne-lageret mitt fylt opp, jeg har også en sekspakning med øl i kjøleskapet. Jeg pleier alltid ha et lite utvalg av sprit (vodka, whisky, osv) stående til gjester. Selv drikker jeg helst musserende om sommeren og rødvin om vinteren. Anonymous poster hash: 3f237...e7d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Ca 10 flasker vin, 2 prosecco og en bacardi. Anonymous poster hash: 21bbd...d27
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Mannens whiskysamling (7-8 flasker) 9 flasker rødvin 1 hvitvin 1 musserende Anonymous poster hash: ecc11...9fa
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Aner ikke. Har så mye vodka og sprit og alt mulig i kjelleren. Det er fra mannens reiser hit og dit i verden lenge før min tid, altså fra mer enn 10 år tilbake. Han kjøper inn mye øl fra både polet og reiser, men ender opp med å kaste det da han aldri drikker. Har noen flasker vin stående og, men de kan vi nok drikke en gang hvis vi skal på fest
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 3 flasker sprit, en kartong med vin og 6 flasker. Drikker ikke så mye, men en gng i blant og kjekt å ha det liggende så jeg slipper å kjøre på polet. Og da er det mulig å ta et glass eller to spontant også om det er aktuelt Også liker jeg at vinhylla er full siden det ser bedre ut enn en tom hylle Anonymous poster hash: 140c5...93e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Har en flaske vin som jeg fikk til jul i fjor. Er en asosial 100% alenemor, da blir det lite tid og mulighet til å åpne den flaska. Anonymous poster hash: ead7b...9d0
Kathrine. Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Alt for mye. Har kjøpt kvoten på sprit gjennom hele 20-åra. No i 30-åra bruker vi heile kvoten på vin.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Alt for mye, men det er fordi vi "aldri" drikker. Får vin i gave og gjennom vinlotteri på mannens jobb. Åpner gjerne en flaske eller flere til maten når vi har gjester, men hvis mannen og jeg er alene ender det med at vi må tømme ut over halve flasken. Har ellers stående akevitt til bestefedrene kommer på besøk, og cognac til engelsk fruktkake til jul. Anonymous poster hash: 900c6...c38 Samme her egentlig. Eneste er at jeg er avholds pga en sykdom jeg aldri blir kvitt og en medisin jeg må gå på, og det hender at samboer tar seg en whiskey en gang hver 3. mnd eller noe sånt. Anonymous poster hash: 8ea63...0e7
Mia_73 Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Veldig mye. Har alltid tatt med kvoten og vi reiser flere ganger i året til utlandet, så det blir en del. Sprit har vi kanskje 20 flasker? Forskjellige vodka whiskey og cognac. Vin er vel rundt 30 flasker og hvis de ikke drikkes havner de i maten. Coq au vin f.eks., eller bolognese får en skvett med rødvin. I det siste tar vi bare med øl. Det blir drukket av mannen, ellers tar svigerfar gjerne noen bokser.
Førstemann Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Fullt vinskap med assortert utvalg av rødt, hvitt, rose og bobler. En del liter øl, og alt for mye gammel sprit i boden.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 En kasse ølbokser fra danskebåten Hadde to flasker rødvin før ferien, de fikk vi i julegave og har gått nå i sommer Lite drikking her i huset, liten vits å bruke penger på en samling da, det er dyrt Anonymous poster hash: 22ce1...365
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 Som regel noen flasker øl i boden, mannen drikker av og til en flaske/boks. Rundt 10 flasker vin av ymse farge vi aldri får drukket opp. Og når en gang anledning en byr seg til å kvitte seg med en flaske aner vi jo ikke hva som står til hva. Ganske mye sprit, mannen liker å ta æseg en whisky nå og da så han har 5-6 flasker med det (de går aldri tom riktignok) og jeg har masse jeg baker med. Anonymous poster hash: a1167...6d9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Har en flaske shots, og den er det ikke mye igjen på. Anonymous poster hash: 58a68...5b3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #17 Skrevet 5. august 2016 Et sted mellom 80 og 100 flasker tenker jeg. Verken mannen min eller jeg drikker noe mer enn maks en gang i året (og nå ikke det en gang siden jeg er gravid). Samlet en del under reiser og fått mye. Får spandere på gjester (som vi forøvrig har lite av siden det ikke minsker i skapet). Anonymous poster hash: e3059...47e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #18 Skrevet 5. august 2016 Mengder. Kasta mye i våres. Ingen av oss drikker noe særlig. Får ofte flasker i gave men de blir stående. Jeg kan drikke ett glass hvitvin en lørdag innimellom men holder med det glasset. Anonymous poster hash: 8ec0c...d8f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #19 Skrevet 5. august 2016 Inspirert av hun som måtte på polet hele tiden. Jeg trodde det var vanlig å ha litt alkohol stående hele tiden. Jeg har 6-7l brennevin av forskjellige slag i barskapet. Ca 50 flasker vin i vinskapet. (Mye av det er god lagringsvin) og siden jeg akkurat har vært i Sverige så har en kasse øl og en kasse cider. Vi drikker moderate mengder alkohol, men synes det er greit å ha litt stående til middagsselskap, en fredagspils eller en nødgave. Er det unaturlig å ha alkohol i hus? Anonymous poster hash: 1846e...b5b Har to halvlitere øl i kjøleskapet. Har lagt der siden mai. Du skjønner kanskje vi ikke har behov for noe alkohollager Når kvelden kommer er søvn mer fristende enn alkohol Anonymous poster hash: cb61a...fa6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #20 Skrevet 5. august 2016 Vi har veldig mye. Vi drikker jo omtrent aldri, så det vi får i gave blir bare stående. Anonymous poster hash: 501ee...0c5
Ikkesåallerværst Skrevet 5. august 2016 #21 Skrevet 5. august 2016 Mye! Og det meste er flere år gammelt. Opp mot 15 år (som er det antall år vi har bodd sammen). Bør ta en opprydding... Blir alltid litt stiv i smilet når vi vår alkohol som gave 😄
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #22 Skrevet 5. august 2016 Akkurat nå, latterlige mengder. Skal snart feire mannens 40-årsdag hvor vi står for alt sv drikke til 45 pers. Vi snakker 20 3 l med vin, 15 flasker prosecco, 6 kasser øl ++. I tillegg har vi det vi pleier å ha, som er 19-15 flasker god vin. Whiskeysamlingen til mannen som er sikkert 30 flasker + litt av hvert annet. Vi drikker egentlig ikke så mye, det bare virker sånn 😂 Anonymous poster hash: a710b...545
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #23 Skrevet 5. august 2016 Ca 250-300 vinflasker tenker jeg. Har stort vinskap hvor de oppbevares. Anonymous poster hash: a54a7...a44
TPK Skrevet 5. august 2016 #24 Skrevet 5. august 2016 Akkurat nå har vi to 6-pk øl i kjøleskapet, fordi vi handlet i går. De forsvinner i løpet av helga. Og så har vi to flasker vin, de har stått der lenge. Vi har sjelden alkohol på lager, vi pleier å kjøpe det vi har tenkt å drikke i nærmeste fremtid. Ellers så har det en tendens til å bli drukket likevel...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #25 Skrevet 5. august 2016 2 flasker vin og 10 øl. Anonymous poster hash: 845af...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå