Gå til innhold

BYLL! Auuuu. Deres erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått en gigabyll på innsiden av låret - opp mot rumpa. Når jeg sitter så setter jeg meg på den og når jeg går så gnisser den. Perfekt plassert med andre ord!

Bare jeg så vidt er nær med fingeren gjør det EKSTREMT vondt, så å stikke hull får jeg meg bare ikke til å gjøre altså :(

Aldri hatt byll før. Så dere som har hatt : Hvor lang tid tok det før den "sprakk" av seg selv? Ble den stor?

Hatt min i ca 1-2 uker, men først nå de siste 3 dagene den har blitt forferdelig vond! Betyr det at den sprekker snart?

Gjorde det vondt når den sprakk - og er det vondt etterpå?

Jeg er desperat.

Skrevet

Fått en gigabyll på innsiden av låret - opp mot rumpa. Når jeg sitter så setter jeg meg på den og når jeg går så gnisser den. Perfekt plassert med andre ord!

Bare jeg så vidt er nær med fingeren gjør det EKSTREMT vondt, så å stikke hull får jeg meg bare ikke til å gjøre altså :(

Aldri hatt byll før. Så dere som har hatt : Hvor lang tid tok det før den "sprakk" av seg selv? Ble den stor?

Hatt min i ca 1-2 uker, men først nå de siste 3 dagene den har blitt forferdelig vond! Betyr det at den sprekker snart?

Gjorde det vondt når den sprakk - og er det vondt etterpå?

Jeg er desperat.

Vet det høres ut, og føles uoverkommelig akkurat nå. Men forsøk å ise ned, å så kutt et bittelite snitt med et nytt barberblad / skalpell om du har. Ikke noe stort. Bare gjør så du kutter dypt nok til at det blir hull og sprekker, og det begynner å komme puss ut. Smerten din vil faktisk gå bort på noen sekunder. Tvert du har fått tømt litt, så vil presset ( som er årsaken til smerten ) gp bort, og smerten med det. Og du vil bare kjenne en enorm lettelse.

Husk å desinfisere utstyr og såret etterpå. Sett gjerne på et plaster, ( kan komme litt nå og da selv om du har tømt ).

Klarer du ikke, så vil det gå hull i løpet av 1-3 dager. Avhengig av hvor mye huden er strukket, mengde puss osv.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 112a1...e78

Skrevet

Hell kokende vann på en flaske, helst glassflaske. Flere runder slik at flasken blir varm. Hell ut vannet.

Sett tuten over byllen, skal ikke berøre byllen, bare huden rundt. Og hold den tett mot huden slik at luft ikke slipper til.

Sakte vil det skapes et vakum som suger ut innholdet. En form for kopping.

Det er litt ubehagelig men ikke smertefullt.

Fungerte på en byll jeg hadde.

Bestemor som kom med kjerringrådet. 🙊

Renses med pyrisept etterpå og ta på plaster som puster.

Anonymous poster hash: e976c...55a

Skrevet

Anbefaler deg å gå til legen og få den tømt profesjonelt. Kjenner en som fikk sepsis av en byll. Uansett minst vondt, og minst infeksjonsfare å få den tømt hos legen.

Anonymous poster hash: 61dc4...31b

Skrevet

Takk for tips! Kanskje dumt spørsmål, men får jeg bedøvelse på dette hos lege? Skal på 6 ukers kontroll på Mandag nemlig :)

Anonymous poster hash: 21916...5dd

Skrevet

Takk for tips! Kanskje dumt spørsmål, men får jeg bedøvelse på dette hos lege? Skal på 6 ukers kontroll på Mandag nemlig :)

Skal du gjøre det på 6-ukerskontrollen bør du gi beskjed i dag så de kan sette av ekstra tid. Vil tro du kan få lokalbedøvelse hvis de har og mener at du trenger det.

Anonymous poster hash: 21f76...afd

Skrevet

Hei. Vi gir ofte narkose eller kort spinal ved slike inngrep, da lokalbedøvelse ofte virker dårlig når vevet er infisert. Oppsøk legevakt hvis det blir verre.

Anonymous poster hash: b43dd...67f

Skrevet

Hei. Vi gir ofte narkose eller kort spinal ved slike inngrep, da lokalbedøvelse ofte virker dårlig når vevet er infisert. Oppsøk legevakt hvis det blir verre.

Anonymous poster hash: b43dd...67f

Seriøst? Narkose? Jeg tømte en massiv abscess for noen måneder siden, den var virkelig ille, men hadde de satt narkose pga det hadde jeg fått noia! De skar huden opp lag for lag for så å klemme ut det meste, til slutt rensa de inni såret og sydde på et dren som jeg gikk med noen dager. Ukomplisert og greit. Så på alt sammen. Ble temmelig uvel av all den gugga som var inni der, fasinerende den kroppen..

Anonymous poster hash: 0be67...a73

Skrevet

Jeg har vært veldig plaget og støtter opp som flere sier, gå til legen. De får tømt og renset skikkelig

Anonymous poster hash: 61f92...c6e

Skrevet

Da blir det nok lege. Men jeg nekter å la han gjøre noe uten bedøvelse. Jeg overdriver ikke hvis jeg sier det gjør vondt hvis en bare en fjær er så vidt borti.

Men den sprekker vell selv også??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...