Gå til innhold

Hvordan er det å ta master samtidig som man jobber 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg kan få permisjon fra jobb de dagene det er forelesning (er mest egenstudie såg det ut som sist jeg sjekket).

Er det veldig mye mer arbeid enn bachelor?

Anonymous poster hash: 58db3...42f

Skrevet

Jeg prøvde og datt tidlig av. Klarte ikke å gjøre begge deler, mye mer jobb enn bachelor. Men så tok jeg statsvitenskap, det kan kanskje variere fra studie til studie.

Skrevet

Jeg leverte nylig en masteroppgave og trodde ikke det skulle være så mye verre en bacheloroppgaven, men det var det. Jeg tror ikke det er overkommelig med master med 100% studieprogresjon og 100% jobb.

Anonymous poster hash: 544e1...5e7

Skrevet

Et sant mareritt. Men det kommer kanskje an på fag og størrelse på oppgaven?

Anonymous poster hash: 7364d...eb8

Skrevet

Jeg er på 3 året nå, med jobb i 71.4% nattstilling, og ikke tatt en fridag. Gått utmerket...

Skrevet

Twintipp: Men da tar du mastergrad på deltid?

Skrevet

Det er mye mer jobb enn bachelor.

Jeg jobber 100% og studerer 50%, tar altså masteren på 4 år.

Må bruke ferie til å reise på samlingene og til å ta eksamen. Bor 5 timer unna skolen så det blir endel reisetid og hotellutgifter.

Er på skolen tre ganger hvert semester i tillegg til eksamen.

Anonymous poster hash: a2f26...003

Skrevet

Jeg begynte på master 50% før jeg fikk barn, fikk riktignok ikke fri fra jobb annet enn til eksamen og lesedager, men det var slitsomt altså. Kanskje jeg la sjela mi litt for mye i det, men så fikk jeg gode karakterer også. Prøvde å fortsette etter at jeg fikk barn, men klarte det bare ikke. Da fikk jeg også noe mer fri fra jobb, men det hjalp ikke så veldig. Så jeg ga opp :(

Anonymous poster hash: a8fd0...ec0

Skrevet

Jeg holder på med master på deltid ved siden av full jobb og familie. Går over fire år. Ferdig med første. Går helt fint til nå.

Anonymous poster hash: ea0ea...163

Skrevet

Jeg tok en master over fire år ved siden av 100% jobb.  Jeg bor og jobber i nærheten av et universitet så jeg avspaserte for forelesninger og veiledningstimer (men måtte selvsagt jobbe denne tiden inn igjen.  Jeg fikk ikke gode karakterer, men fullførte.  Med tanke på at masteren ble fullført ved siden av fulltidsjobb og to små barn er jeg fornøyd med gjennomføringen.  

Min erfaring er at de små kursene gikk helt fint.  Masteroppgaven var mer krevende fordi jeg sjelden fikk anledning til å jobbe sammenhengende med den, arbeidet ble veldig fragmentert og jeg mistet ofte tråden.  Hvis jeg skulle gjort det samme på nytt tror jeg at jeg f.eks. ville tatt en måneds permisjon fra jobb for å sitte i fred og jobbe med oppgaven.   

Anonymous poster hash: 417d0...546
Skrevet

Tar master nå. Fulltidsstudie, 60% jobb, tre barn. Det er et slit, jeg føler jeg ikke har noen tid til overs annet enn på det overnevnte. Sosialt samvær, hva er det? 😂

Anonymous poster hash: ebc3d...e67

Skrevet

Takk for svar:D

Tror jeg venter med masteren til ungene er mye større iallfall. Evt ta det deltid.

Anonymous poster hash: 58db3...42f

Skrevet (endret)

Det går greit. Snitt på B og alt er så langt tatt på normert tid. Når det gjelder selve oppgaven tar jeg meg gooood til og gir meg selv et halvt år ekstra. Leverer i januar eller til våren.

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...