Gå til innhold

Nabo-historier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke?

Du trenger ikke dra kortet med selvstendige dyr som går hvor de vil.

Anonymous poster hash: 2f4ae...3c3

Hunder kan drepe, det kan ikke en katt.

Anonymous poster hash: 9d6eb...3a1

Skrevet

Nei. Det er helt ok at det er kjedelig med katter som bæsjer i blomsterbed. Men der stopper katteproblemet. Løse hunder er det mange som er redd for , og hunder er flokkdyr som lever under en herre ( mennesket som eier den) de har intet behov for å løpe løse rundt i boligområder , de er ikke selvstendige på den måten katter er. Folk flest er ikke redd katter. Løse hunder har forsåvidt ikke noe å gjøre hvor det er sauer og andre dyr , selv om det er åpent landskap heller men det er nå en annen diskusjon. Men selvfølgelig hundediskusjoner her inne er alltid artig. De er familiemedlemmer på lik linje med mennesker ( not de er faktisk ikke det) , pg de må med på besøk til alle ( selv allergikere og folk som er redd hunder), de må med løse på strender å bade og de er jo alle sååååå snille og skal bare lukte så de må jo få gå bort til hvem de vil løse..... Forresten , koster det ikke noe å få ut hunder om man fanger dem inn fordi de er løse igjen og igjen? Hvor leveres de isåfall inn?

Anonymous poster hash: 1aa25...16a

Det var jeg som hadde den løse hunden. Den var løs i ca fem minutter, ellers aldri, rett og slett fordi vi vet at hun stikker av hvis muligheten byr seg. Det som ergret meg, var at naboen følte seg berettiget til å kjefte meg ut etter noter for noe som skjedde én enkelt gang, mens deres katt gikk rundt i nabolaget og herpet blomsterbed i årevis.

Sånn, da kan vi avslutte hund vs katt-diskusjonen.

Anonymous poster hash: 2f4ae...3c3

Skrevet

Nei. Det er helt ok at det er kjedelig med katter som bæsjer i blomsterbed. Men der stopper katteproblemet. Løse hunder er det mange som er redd for , og hunder er flokkdyr som lever under en herre ( mennesket som eier den) de har intet behov for å løpe løse rundt i boligområder , de er ikke selvstendige på den måten katter er. Folk flest er ikke redd katter. Løse hunder har forsåvidt ikke noe å gjøre hvor det er sauer og andre dyr , selv om det er åpent landskap heller men det er nå en annen diskusjon. Men selvfølgelig hundediskusjoner her inne er alltid artig. De er familiemedlemmer på lik linje med mennesker ( not de er faktisk ikke det) , pg de må med på besøk til alle ( selv allergikere og folk som er redd hunder), de må med løse på strender å bade og de er jo alle sååååå snille og skal bare lukte så de må jo få gå bort til hvem de vil løse..... Forresten , koster det ikke noe å få ut hunder om man fanger dem inn fordi de er løse igjen og igjen? Hvor leveres de isåfall inn?

Anonymous poster hash: 1aa25...16a

Nei, katteproblemet stopper ikke der. Vi har nærgående katter som går inn i huset vårt når terrassedøren står åpen på varme dager. Jeg liker ikke katter, uberegnelige dyr, i tillegg til at jeg er allergisk.

Anonymous poster hash: a5a72...bd7

Skrevet

Kan dere ikke lage en egen tråd å diskutere katter der, og ikke ødelegge hi sin tråd med utallige krangleinnlegg om katter

Anonymous poster hash: aa711...de1
Skrevet

Vi flyttet i nytt nabolag og la fort merke til den late, "syke"nabodama som klarer drive ett helt nabolag i hennes hage etter tur!

Irriterende! Hun har ennå ikke spurt oss, og hører jeg fra henne må hun nok klare seg selv den dagen!

Anonymous poster hash: cde47...7fc

Skrevet

Samme her, og de har til og med bygget garasje og mur på vår tomt. Det kom frem etter de kom å hevdet at de eide en del av vår eiendom. Men så var det helt motsatt gitt. Etter det har de var aggresive og truende mot oss. Naboer fra helvete for å si det mildt. En ting er sikkert - garasje og mur skal vi sørge for blir revet.

Anonymous poster hash: 812f4...7c6

Folk altså! håper dere får det revet! De kan ikke drive på sånn. Enkelte mennesker skulle bodd langt inne i skogen alene for seg selv.

Anonymous poster hash: a80e5...223

Skrevet

Vi har noen i feltet her med hund, som de slipper ut hver morgen. Den flyr da løst rundt i nabolaget og bærsjer i hagen til flere av naboene. En morgen var jeg ute og da prøvde de å snike hunden inn på baksiden av huset for at ikke jeg skulle se at den var løs (jeg hadde alt sett den fly rundt).

Anonymous poster hash: c5fb1...aaf

Sliter med samme her! Vi har kun hatt naboens hund i Hagen en gang, IG den gjorde ikke fra seg heldigvis! Naboene dine bor ikke i et rødt og hvitt hus vel? :P

Anonymous poster hash: 8c20a...c81

Skrevet

Dytter denne 🙈

Anonymous poster hash: b8306...d45

Skrevet

Vi bodde i blokk i 6 år. Og der var det mange rare naboer.

Ingen som slår han ene. Han var veldig opp og ned i humør. Man viste aldri om han likte deg eller ikke.

En gang ringte han på og kjeftet på mannen for at vi ikke hadde betalt årsavgift på bilen. Det var enda 2 uker til fristen gikk ut. Men dette mente han var helt uhørt og når man hadde bil hadde man et ansvar med å betale årsavgift.

En annen gang ringte han på å lurte på om heftelsene på bilen var riktig. Hadde sjekket oss opp i Brønnøysundregisteret. For så å regne ut hvor mye bilen vår var verdt. Da ga han oss streng beskjed om å betale ned bilen vår.

Han sendte også inn en lang klage på at vi ikke vasket fellesgangen godt nok. Vi brukte ikke nok vann og såpe for han hadde nemlig luktet på gulvet og det luktet ikke såpe og ikke var det sørlig vått etter vask. (Var bestandig basseng i gangen etter han når han vasket)

En annen gang kom han å klaget på at vi hadde det så rotetete i vår private bod. Slik kunne man ikke ha det. Og det skulle han sende inn klage til styret på.

Fikk også stadig kjeft for at ungen hans var borte. Jeg måtte lære meg å ha kontroll på min unge slik at han fant din. Stakkars ungen fikk kun gå slik at han så ungen fra vinduet sitt. Og min unge fikk lov å bevege seg i større områder.

Han kjeftet stadig vwkk på at jwg ikke hadde kontroll på barnet mitt. En dag ropte han så hele blokka kom ut om at jeg måtte da utstyre barnet mitt med telefon slik at jeg kunne ringe de hjem. Da ba jeg han om å klappe igjen. Sa at jeg hadde ikke noe peoblem med at barnet mitt beveget seg i større områder enn hannes barn. Ba han utstyre sitt eget barn med tlf. Da truet han med barnevernet.

Barna var 10 år.

Nå har vi solgt leiligheten og flyttet inn i en enebolig langt unna denne mannen. Deilig.

Anonymous poster hash: 40e15...431

Skrevet

Vi har hatt naboens hund i hagen vår. 

Og I N N E  i huset vårt!  :sur:

Anonymous poster hash: 82d60...293
Skrevet

Der jeg vokste opp hadde vi en fylliknabo som stadig støvsugde plenen sin. En annen (gammel misjonær) drepte sin datters utpåganger med et stammesverd fra der han hadde misjonert.

Etter at jeg flyttet hjemmefra har jeg hatt utelukkende hyggelige og skikkelige naboer, selv om én av dem var litt sær. Bodde i en blokkleilighet i Oslo vegg i vegg med denne mannen. Soverommet hand var "bygget inn" i vår stue, slik at to av soveromsveggene hans utgjorde to av stueveggene våre. Han så ut som en skikkelig grå, middelaldrende mann, men skulle vi dømme ut fra lydene var han en heftig elsker. Det var uling og stønning og piskelyder. Han hadde et fast damebesøk som tydelig brast ut i krampegråt hver gang det gikk for henne. Hele seansen ble flyktelig flau en dag vi hadde familieselskap. Ikke mye tvil om hva som foregikk. Dette var helt nye leiligheter (bygget i 2005), som var rimelig godt lydisolert.

Anonymous poster hash: 0f3bf...4dd

Skrevet

Der jeg vokste opp hadde vi en fylliknabo som stadig støvsugde plenen sin. En annen (gammel misjonær) drepte sin datters utpåganger med et stammesverd fra der han hadde misjonert.

Etter at jeg flyttet hjemmefra har jeg hatt utelukkende hyggelige og skikkelige naboer, selv om én av dem var litt sær. Bodde i en blokkleilighet i Oslo vegg i vegg med denne mannen. Soverommet hand var "bygget inn" i vår stue, slik at to av soveromsveggene hans utgjorde to av stueveggene våre. Han så ut som en skikkelig grå, middelaldrende mann, men skulle vi dømme ut fra lydene var han en heftig elsker. Det var uling og stønning og piskelyder. Han hadde et fast damebesøk som tydelig brast ut i krampegråt hver gang det gikk for henne. Hele seansen ble flyktelig flau en dag vi hadde familieselskap. Ikke mye tvil om hva som foregikk. Dette var helt nye leiligheter (bygget i 2005), som var rimelig godt lydisolert.

utpåganger??

Skrevet

utpåganger??

En som kommer på skjult nattbesøk, gjerne for å ha seg :) trøndersk uttrykk.

Skrevet

Vi bodde i blokk i 6 år. Og der var det mange rare naboer.

Ingen som slår han ene. Han var veldig opp og ned i humør. Man viste aldri om han likte deg eller ikke.

En gang ringte han på og kjeftet på mannen for at vi ikke hadde betalt årsavgift på bilen. Det var enda 2 uker til fristen gikk ut. Men dette mente han var helt uhørt og når man hadde bil hadde man et ansvar med å betale årsavgift.

En annen gang ringte han på å lurte på om heftelsene på bilen var riktig. Hadde sjekket oss opp i Brønnøysundregisteret. For så å regne ut hvor mye bilen vår var verdt. Da ga han oss streng beskjed om å betale ned bilen vår.

Han sendte også inn en lang klage på at vi ikke vasket fellesgangen godt nok. Vi brukte ikke nok vann og såpe for han hadde nemlig luktet på gulvet og det luktet ikke såpe og ikke var det sørlig vått etter vask. (Var bestandig basseng i gangen etter han når han vasket)

En annen gang kom han å klaget på at vi hadde det så rotetete i vår private bod. Slik kunne man ikke ha det. Og det skulle han sende inn klage til styret på.

Fikk også stadig kjeft for at ungen hans var borte. Jeg måtte lære meg å ha kontroll på min unge slik at han fant din. Stakkars ungen fikk kun gå slik at han så ungen fra vinduet sitt. Og min unge fikk lov å bevege seg i større områder.

Han kjeftet stadig vwkk på at jwg ikke hadde kontroll på barnet mitt. En dag ropte han så hele blokka kom ut om at jeg måtte da utstyre barnet mitt med telefon slik at jeg kunne ringe de hjem. Da ba jeg han om å klappe igjen. Sa at jeg hadde ikke noe peoblem med at barnet mitt beveget seg i større områder enn hannes barn. Ba han utstyre sitt eget barn med tlf. Da truet han med barnevernet.

Barna var 10 år.

Nå har vi solgt leiligheten og flyttet inn i en enebolig langt unna denne mannen. Deilig.

Anonymous poster hash: 40e15...431

OI! Tror jeg hadde strevd VELDIG med å ikke tilte helt om en nabo hadde kommet for å klage på sånne ting!

Anonymous poster hash: 5447c...9df

Skrevet

Vi fikk noen nye naboer som kjøpte nabotomten vår. De bestemte seg for å sette opp en enorm natursteinsmur. Plutselig fikk vi en rekning i posten på halvparten. Da hadde de satt muren midt på grensen og mente vi måtte betale halvparten.

Vi fikk oss en god latter og ga beskjed om at dersom vi fikk lignende krav igjen måtte de værsågod plukke ned igjen hele muren 😂

Anonymous poster hash: 734e7...c7e

Skrevet

Hos oss bruker alle barna i gata hagen vår som lekeplass, selv om vi har sakt til både unga og foreldrene att det ikke er greit hvis ikke de er her får å leke med våre barn. ett gjærde på 120cm og port hjelper heller ikke....

Anonymous poster hash: 4c08f...dbc

Skrevet

Hos oss bruker alle barna i gata hagen vår som lekeplass, selv om vi har sakt til både unga og foreldrene att det ikke er greit hvis ikke de er her får å leke med våre barn. ett gjærde på 120cm og port hjelper heller ikke....

Hva med en hengelås?;) Bare til de skjønner det, mener jeg?

Utrolig frekt!!

Anonymous poster hash: 549d0...733

Skrevet

De bruker ikke porten, de hopper over gjerdet. Har tilome gått til foreldrene å sakt ganske tydelig hva jeg synes om det, men null bedring....

Skrevet

De verste nabohistoriene har jeg lest her inne. Mine naboer er heldigvis velsignet normale.

Sånn ellers vil jeg gjerne anbefale dere å gå på biblioteket og låne boken "Den jævla naboen" som handler om nabokrangler og Norges verste naboer. Da kan dere le litt og gråte litt...

Skrevet

Har en nabo, de er pensjonister og veldig kristne.

De nekter å innse at vi ikke er gift men bare samboere. Kona kom faktisk i kirka når minstemann skulle døpes for å sjekke at han faktisk ble døpt 😅

De liker ikke to av de andre naboene. Ene familien er fra Tyrkia og de andre fra Pakistan.

Vi kommer veldig godt overens med de begge, og har barn på samme alder som leker og løper i mellom hagene.

De tyrkiske og de pakistanske liker ikke hverandre og unga har ikke lov å leke sammen uten at vårt barn er med. Men begge de familiene liker ikke de kristne naboene 😂

Og så har vi en nabo, som er sur som en kasse sitroner og hilser aldri. Selv ikke etter 6 år 😂 Men hun er sur fordi vi kjøpte huset fordi sønnen hennes ikke vant budrunden 😂

Skrevet

Jeg flyttet rett inn i en nabofeide. Før huseierene mine flyttet inn så lå de fleste naboene visstnok i krig med hverandre, men når huseierene mine kjøpte huset og flyttet inn så fikk naboene en felles fiende - mine huseiere. Så min forbrytelse er at jeg leier her jeg leier. Har bodd her i snart 6 år, og ingen av naboene hilser på meg eller svarer hvis jeg hilser. De bare skuler på meg. Jeg vet ikke helt hva feidene går ut på, tror egentlig ikke noen av de gjør det.

Skrevet

De bruker ikke porten, de hopper over gjerdet. Har tilome gått til foreldrene å sakt ganske tydelig hva jeg synes om det, men null bedring....

Da hadde jeg plukket opp én og én og lempet over gjerdet.

Skrevet

De bruker ikke porten, de hopper over gjerdet. Har tilome gått til foreldrene å sakt ganske tydelig hva jeg synes om det, men null bedring....Anonymous poster hash: 4c08f...dbc

Naboen vår har smurt noen klissete greier på gjerdet for å unngå dette.

Anonymous poster hash: 9444d...fe3

Skrevet

Har en nabo som er sinnsykt nysgjerrig. Feks. i går kom hun på døra og lurte på om barnet mitt er syk. Hun hadde ikke sett barnet ute. Dersom jeg kommer senere hjem fra jobb står hun på verandaen og roper hvor jeg har vært. Hun ringer på og spør om vi er syke fordi det er tørt under bilen og det regner ute. Da skjønner hun at vi ikke har vært ute med bilen hele dagen.

En gang spurte hun hvorfor vi ikke har uteblomster. Jeg sa at det var fordi jeg er så dålig med blomster og at de bare dør. Da jeg kom hjem fra jobb neste dag hadde hun plantet blomster i hagen min. Jeg stelte dem så godt jeg kunne, men de døde. Da kjeftet hun på meg fordi jeg hadde drept blomstrene hun hadde vært så snill å plante.

Hun mater katten min fordi hun mener at katten trenger mer fisk. Hun følger med på hvem som kommer og går. Da jeg hadde kattepasser i sommer ringte hun politiet fordi det var fremmedfolk her. Enda hun selvsagt visste at vi skulle bort og at katten skulle ha pass. Hun henter inn posten min og mye annet rart.

Hun er bare snill, men fryktelig nysgjerig og "hjelpsom". Jeg blir sliten....... Hver og en ting er ikke så ille, men samlet blir det fryktelig slitsomt og irriterende.

Anonymous poster hash: 12905...6fd

😂😂

Anonymous poster hash: f9568...5a2

Skrevet

Et sted jeg bodde hadde naboen ca 30 hunder som ulte og bjeffet til alle tider. Jeg (og andre i nabolaget) prøvde å snakke med ham, skrive brev tl ham osv, men han ga rett og slett f.

Jeg klagde til kommunelegen som etter befaring kom til at så lenge de bare reagerte når noen beveget seg (noe som jo skjer stadig vekk i et nabolag opp mot skogen og f.eks. duer osv i skogen), så var det helt greit....

Anonymous poster hash: a60dd...5b2

Dette er vel ikke tilfeldigvis på askøy??

Anonymous poster hash: caef1...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...