Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 "Inspirert" av innlegget med naboen som plukket bær. For meg er jo dette helt villt 😂 Hvor er folkeskikken? Det er nesten så jeg tror det bare kan skje på film. Har du en god historie om en/flere merkelige naboer? Anonymous poster hash: 6b00d...862
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Vi har flere rare naboer, en er klin gal, men har tatt i mot beskjed om å holde seg unna. En er så dum at det ryker, men han holder seg på egen tomt med dumhetene og de stakkarslige ideene sine, en tredje er nokså frekk, men heldigvis etter hvert svært lite plagsom. Naboene over veien er supre, de har dessuten barn omtrent jevngamle med våre. Andre ganske nære naboer gjør så lite av seg at jeg ikke aner hvordan de er. Noen langt borte i veien har lagt meg før hat siden vi ved et uhell for ca fem år siden opplevde at hunden vår stakk av og sprang over deres tomt. Da fikk jeg den kjeftskura, men klarte å svare dem at hvis de holdt katten sin unna mine blomsterbed, så skulle nok jeg passe hunden min. De hadde nok ikke forventet å få svar. De hilser ikke, det gjør ikke jeg heller. Hva naboene tenker om meg? Aner ikke, og det bryr meg midt i ryggen. Eller, jeg vet at en av dem synes jeg er ei drittkjerring etter at jeg forholdt meg helt rolig og argumenterte svært saklig i en diskusjon der han fullstendig mistet ansikt. Anonymous poster hash: 2f4ae...3c3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Nabokjærring fra helvete hadde vi i ett år da vi leide. Vi hadde hund og hun klikket bananas og skjelte oss ut på det groveste fordi vi lot hunden få gå ut av husets fire vegger. Hunder var onde og livsfarlige og burde avlives alle som en. Vi måtte være innavl siden vi var så invalide, mongo og hjernedøde som i det heletatt valgte å få hund. En dag det var skikkelig speil-is på veien opp til husene klarte søsteren min å skli ut av veien, med bilen vi satt i, og sidelengs ned i grøfta foran huset hennes og delvis foran innkjørselen hennes slik at hun ikke kunne komme ut. Da kommer hun løpende ut og hyler "hva i helvete er det dere tror dere holder på med dere jævla *biiiip biiiip biiiip biiiip* (den munnen burde blitt vasket med frokost og plumbo for å si det mildt) Jeg skal for f ut med bilen og dere kan for h ikke komme på min tomt uten tillatelse! Dere har 3 sekunder på å fjerne dere før jeg anmelder dere!!!" And so on and so on. Søsteren min fikk helt hakeslepp og fikk stotret frem med et lite smil at hun hadde hatt et lite uhell med bilen på isen og at hun nå satt fast og at min sambo kom rett bak og skulle trekke oss opp. Det var ikke godt nok og en ny regle med ganske grovt språk, trusler og personkrenkelse kom før hun ringte politiet og smalt døra igjen bak seg. Merkelig nok så kom ikke politiet og tok oss 😂😂😂😂 Men hun burde selv fått de på døra med tanke på alt hun sa, krenket og truet. Og hun skulle ikke ut med bilen før neste dag, det fikk vi med oss 😉 Guri den dama var psyko! Glad vi har flyttet. Anonymous poster hash: e8bd7...dc7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Mitt første hjem var en leilighet i en blokk med mildt sagt mange rare personligheter. Naboen over pleide å onanere foran døra mi, skikkelig stas. Naboen på siden av meg pleide å sitte på terrassen å ule medbukkja si. Hun under meg var nudist. Også når hun hentet posten.. Jeg bodde ikke der så lenge 😂 Anonymous poster hash: 2c4e5...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Hadde en nabo som pleide å gå tur langs gata vi bodde i. Han stoppet hele tiden og glodde på huset vårt. Veldig ekkelt. Kjekkt å få flyttet. Nå har vi en som spår. Sender vist spådommene sine på melding til naboene. Jeg har ikke hørt noe enda, men mannen fikk beskjed om at vi skulle skilles. Stjernetegnene vår passet ikke. Anonymous poster hash: b8306...d45
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 En ung jente på kanskje 22 år med mange nattlige friere som banker på feil vindu. Stønn... Anonymous poster hash: 9d6eb...3a1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 To naboer som prøver å regjere og styre over vår tomt . De skal bestemme hva vi skal gjøre , hvordan vi skal gjøre det og hvordan vi bruker tomten vår . De tar seg også tilrette å bruker vår tomt til parkering for gjestene sine , uten å spørre om det er greit for oss. Samtidig jager de vekk oss eller våre gjester om vi/de parker steder på vår tomt som de mener ikke er greit 🙈 Jeg er lei de menneskene . Anonymous poster hash: a80e5...223
Ziva Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 To naboer som prøver å regjere og styre over vår tomt . De skal bestemme hva vi skal gjøre , hvordan vi skal gjøre det og hvordan vi bruker tomten vår . De tar seg også tilrette å bruker vår tomt til parkering for gjestene sine , uten å spørre om det er greit for oss. Samtidig jager de vekk oss eller våre gjester om vi/de parker steder på vår tomt som de mener ikke er greit 🙈 Jeg er lei de menneskene . Anonymous poster hash: a80e5...223 Sett opp gjerde og skilt med privat eiendom.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Sett opp gjerde og skilt med privat eiendom. Vi holder på med nå faktisk ☺️Gjerde er straks på vei opp. Vi forventer mye klager og misnøye når vi starter med det 😑 Vi skal også ha opp skilt om parkering forbudt og privat eiendom ☺️ Anonymous poster hash: a80e5...223
Ophiophagus Hannah Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 Fant naken bevisstløs mann utenfor inngangsdøra mi i oppgangen en gang. Dette var en relativt stor blokk, og det bodde mye spesielle folk der. Jeg ringte vaktselskapet som hadde ansvar i blokka, så sjekka jeg at han hadde puls og ventet på vekterne, som kom etter fem minutter eller så. Hvem han var, hvorfor han var naken, eller hvorfor han lå der han lå, fikk jeg aldri vite.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Første natt da jeg kom hjem med babyen klager min nabo over alt støyet fra babyen (hun var også min svigerinne- bodde i tomannsbolig). Senere presterte hun å sette opp en stor synlig plakat om hvorfor katter var mye bedre enn babyer... Et sted vi bodde skulle naboene på død og liv få oss til å fjerne et tre på tomta til tross for at det sto på motsatt side av tomta- det kunne da komme løv over til deres side. I tillegg hatet de kompostbingen bak garasjen og uffet seg hver gang vi var ute over flere år. Her vi bor nå så har vi en nabo som har satt opp fiskeline mellom tomtene slik ar h*n kan se grensa bedre. Setter igang prosjekter hele tiden som ikke blir fullført (litt sement her og der, litt rekkverk, stålstenger som stikker opp etc). Spørs om vi bare må få satt opp gjerde først som sist. Anonymous poster hash: 6a0f8...660
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 Jeg har mange historier men kan ta en. Vi bor på gård med en gangsti som går langs hagen. I den ene enden av gangstien er det port slik at biler ikke kan bruke den som snarvei. En lørdagskveld så vi lys i hagen. Da hadde naboen brukt gangveien til kjørevei, men på grunn av porten kjørte han over plenen for å komme gjennom vorspiel tomt og ut på andre siden. Desverre hadde det regnet mye og plenen var våt. Kan satte seg derfor fast og spant bilen godt ned i plenen. Deretter kom han på døra og krevde at vi tok traktoren og dro han opp. Det måtte skje med en gang siden han hadde liten tid. Da jeg forklarte at det var uaktuelt ettersom jeg hadde drukket vin til middag mente han først at det ikke gjorde noe og deretter at jeg skulle ringe min far slik at han kunne komme å fikse det. Bilen fikk stå til neste dag. Da kom kona og ba veldig pent om unnskyldning. Anonymous poster hash: 155b7...60e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Et sted jeg bodde hadde naboen ca 30 hunder som ulte og bjeffet til alle tider. Jeg (og andre i nabolaget) prøvde å snakke med ham, skrive brev tl ham osv, men han ga rett og slett f. Jeg klagde til kommunelegen som etter befaring kom til at så lenge de bare reagerte når noen beveget seg (noe som jo skjer stadig vekk i et nabolag opp mot skogen og f.eks. duer osv i skogen), så var det helt greit.... Anonymous poster hash: a60dd...5b2
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 Har en nabo som er sinnsykt nysgjerrig. Feks. i går kom hun på døra og lurte på om barnet mitt er syk. Hun hadde ikke sett barnet ute. Dersom jeg kommer senere hjem fra jobb står hun på verandaen og roper hvor jeg har vært. Hun ringer på og spør om vi er syke fordi det er tørt under bilen og det regner ute. Da skjønner hun at vi ikke har vært ute med bilen hele dagen. En gang spurte hun hvorfor vi ikke har uteblomster. Jeg sa at det var fordi jeg er så dålig med blomster og at de bare dør. Da jeg kom hjem fra jobb neste dag hadde hun plantet blomster i hagen min. Jeg stelte dem så godt jeg kunne, men de døde. Da kjeftet hun på meg fordi jeg hadde drept blomstrene hun hadde vært så snill å plante. Hun mater katten min fordi hun mener at katten trenger mer fisk. Hun følger med på hvem som kommer og går. Da jeg hadde kattepasser i sommer ringte hun politiet fordi det var fremmedfolk her. Enda hun selvsagt visste at vi skulle bort og at katten skulle ha pass. Hun henter inn posten min og mye annet rart. Hun er bare snill, men fryktelig nysgjerig og "hjelpsom". Jeg blir sliten....... Hver og en ting er ikke så ille, men samlet blir det fryktelig slitsomt og irriterende. Anonymous poster hash: 12905...6fd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 Kommunal bolig med psykiatri i nabolaget. Der skjer det mye rart. Kjefting og roping. Av og til står noen på døra og spørr "hva vil du?" Anonymous poster hash: e7472...6f1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 Jeg tror det blir mange nabo-historier av kommunenes evne til å tilgi snarere enn tillate. Det får en del folk til å bare ta seg tilrette fordi de regner med tilgivelse. Kjenner en der naboen i løpet av ferien bygget et anneks helt i grensen til deres tomt, litt over enkelte steder. Naboen har stor tomt, så det var ikke plass det stod på angående å gjøre det lovlig.De klaget selvsagt da annekset tydelig er ulovlig plassert og det i tillegg ikke var søkt. Kommunen dukket opp og valgte å godkjenne for det ville jo være synd å rive et slikt fint anneks(!) Annekset er helt opp i deres uteplass der de ofte griller etc. I tillegg til at naboen nå fikk godkjent sitt ulovlige anneks så fikk de vi kjenner forbud mot å grille på uteplassen sin da det var for tett på annekset (!) I tillegg må de jeg kjenner flytte utemøblene sine når naboen skal gjøre vedlikehold for da må de stå godt inne på de vi kjenner sin tomt. Heia kommunen sier jeg bare. Er det rart folk tar seg til rette når det er så lett å få tilgivelse selv om det så til de grader går ut over naboen. Anonymous poster hash: 11749...b32
Ylva og Mathilde Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 Mitt første hjem var en leilighet i en blokk med mildt sagt mange rare personligheter. Naboen over pleide å onanere foran døra mi, skikkelig stas. Naboen på siden av meg pleide å sitte på terrassen å ule medbukkja si. Hun under meg var nudist. Også når hun hentet posten.. Jeg bodde ikke der så lenge Anonymous poster hash: 2c4e5...541 Ååååhåhåh! Hvor var dette?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 Du anonyme med hunden som stakk av. Ikke gidd å sammenligne det med katten dems i ditt blomsterbed. Det er ikke sammenlignbart... Anonymous poster hash: 1aa25...16a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 Naboen min står på huk og kikker inn kjøkkenvinduet mitt hver morgen klokken 06.45. Da vet han at jeg står der og lager kaffe i kun bh. Til å begynne med synes jeg det var ekkelt. Nå bare vinker jeg og smiler og da reiser han seg opp og går mens han vinker tilbake. Vi har aldri snakket sammen.. En annen nabo kommer støtt innom her for å låne noe, men ombestemmer seg alltid. Samtalene kan være slik: -har du et par egg? -ja. To? -ja.. Elle kanskje tre...? -OK. Jeg skal sjekke -men du....? Har du sukker? -ja..? -kan jeg låne det i stedet? -ja.. Egg og sukker eller bare sukker? -bare sukker.. (Vi går inn på kjøkkenet sammen) -har du forresten egg også? -egg og sukker da? -nei.. Bare egg.. -bare egg? Er du helt sikker?? -nei.... Kan jeg komme tilbake etterpå? Jeg husker ikke oppskriften akkurat nå.. Han er gammel og surrete da. Men han har som regel det han trenger selv og normalt sett så pleier han bare å spørre om å låne noe. Tror det bare er et par ganger han har hatt med seg noe ut av huset her og han er innom ca to ganger i uken. Anonymous poster hash: a32d1...ba5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 Vi har noen i feltet her med hund, som de slipper ut hver morgen. Den flyr da løst rundt i nabolaget og bærsjer i hagen til flere av naboene. En morgen var jeg ute og da prøvde de å snike hunden inn på baksiden av huset for at ikke jeg skulle se at den var løs (jeg hadde alt sett den fly rundt). Anonymous poster hash: c5fb1...aaf
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #21 Skrevet 4. august 2016 Du anonyme med hunden som stakk av. Ikke gidd å sammenligne det med katten dems i ditt blomsterbed. Det er ikke sammenlignbart... Anonymous poster hash: 1aa25...16a Hvorfor ikke? Du trenger ikke dra kortet med selvstendige dyr som går hvor de vil. Anonymous poster hash: 2f4ae...3c3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #22 Skrevet 4. august 2016 To naboer som prøver å regjere og styre over vår tomt . De skal bestemme hva vi skal gjøre , hvordan vi skal gjøre det og hvordan vi bruker tomten vår . De tar seg også tilrette å bruker vår tomt til parkering for gjestene sine , uten å spørre om det er greit for oss. Samtidig jager de vekk oss eller våre gjester om vi/de parker steder på vår tomt som de mener ikke er greit Jeg er lei de menneskene . Anonymous poster hash: a80e5...223 Samme her, og de har til og med bygget garasje og mur på vår tomt. Det kom frem etter de kom å hevdet at de eide en del av vår eiendom. Men så var det helt motsatt gitt. Etter det har de var aggresive og truende mot oss. Naboer fra helvete for å si det mildt. En ting er sikkert - garasje og mur skal vi sørge for blir revet. Anonymous poster hash: 812f4...7c6
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. august 2016 #23 Skrevet 4. august 2016 Du anonyme med hunden som stakk av. Ikke gidd å sammenligne det med katten dems i ditt blomsterbed. Det er ikke sammenlignbart... Anonymous poster hash: 1aa25...16a Du har helt rett. Det er veldig mye mer irriterende med katter som ødelegger blomsterbedene dine hvert eneste år enn en hund som én gang løp over plenen. Overhodet ikke sammenlignbart. Hvis jeg hadde hatt en katt som, gjentatte ganger, ødela blomster for en liten formue hadde jeg ikke vært så rask med å klage over at noen andres hund løp over plenen min. Men sånt ser ikke enkelte katteeiere. De anser kattene sine for å være hellige guder og forventer at alle andre skal være med på galskapen.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #24 Skrevet 4. august 2016 Kan jeg bare få stoppe den katt vs. hund diskusjonen med en gang? Det finnes ikke morsomt. Anonymous poster hash: 6b00d...862
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #25 Skrevet 4. august 2016 Nei. Det er helt ok at det er kjedelig med katter som bæsjer i blomsterbed. Men der stopper katteproblemet. Løse hunder er det mange som er redd for , og hunder er flokkdyr som lever under en herre ( mennesket som eier den) de har intet behov for å løpe løse rundt i boligområder , de er ikke selvstendige på den måten katter er. Folk flest er ikke redd katter. Løse hunder har forsåvidt ikke noe å gjøre hvor det er sauer og andre dyr , selv om det er åpent landskap heller men det er nå en annen diskusjon. Men selvfølgelig hundediskusjoner her inne er alltid artig. De er familiemedlemmer på lik linje med mennesker ( not de er faktisk ikke det) , pg de må med på besøk til alle ( selv allergikere og folk som er redd hunder), de må med løse på strender å bade og de er jo alle sååååå snille og skal bare lukte så de må jo få gå bort til hvem de vil løse..... Forresten , koster det ikke noe å få ut hunder om man fanger dem inn fordi de er løse igjen og igjen? Hvor leveres de isåfall inn? Anonymous poster hash: 1aa25...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå