Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #51 Skrevet 4. august 2016 "Statsansatt", og symbolikken rund 'fast månedløsnn' (som kontrast til provisjonslønn som belønning for god innsats) er stereotyp på ansatt av typen regelrytter, med ufleksible holdninger og managlende kundeserviceinnstilling.... Det statlige og det private har til alle tider vært svært kontrasterende her.... når det gjelder fokus på å yte kunde best mulig service... Det private, og privatansatte er avhengig av kundens gunst. Det statlige og statsansatte er i mindre grad det... Og det var nettopp det jeg erfarte i dag... Og DET irriterer meg mer enn episoden i seg selv. Det er smertefullt å se en statsbedrift innfører ikke bare rigide regler men også regelrytteri, der Ruter app billett må være gyldig FØR ombordstigning på tog. Det bærer bare så tydelige preg av manglende kartlegging av marked og bruker (hvor ofte kommer folk heseblesende til toget i siste øyeblikk? Hvor stor prosent utgjør dette av kundemassen?), brukers egne ønsker og behov i sammenhengen, og ikke minst POENGET med gyldig billett ved ombordstigning kontra 15 sekunder etterpå.... Helt latterlig... Hadde vært mye mer kundevennlig om en 2 minutters regel ETTER ombordstigning, eller lignende... så folk får en viss sjanse her i verdenen.... Det er INGEN GRUNN til at man ikke kan ha regler der man ihensyntar kundetilfredshet noe mer, ennn å ha rigide regler for reglenes skyld omtrent bare for å irritere og skape misfornøyde kunder... Dessverre har NSB/Ruter stort sett til alle tider kommer rimelig skjevt ut når det gjelder kundetilfredshet (jeg henviser da til statistikk)... Jeg mener det snart er på tide å sette kunde noe mer i fokus.... som i mitt eksempel i dag. Det er ganske ubehagelig å komme ombord som kunde på et tog og før man har fått satt seg få formanet at man omtrent har begått en alvorlig forbrytelse... Det blir noe spesielt... Anonymous poster hash: 4452c...712 Nå har du uhorvelig god tid til å kjøpe billett før du går på toget, det er bare å beregne litt bedre tid. Forøvrig har du så mange påstander som viser at du kun mener dine ideer og meninger er viktige, og ikke de regler som de fleste andre fint klarer å forholde seg til. Er det noen som er latterlige så er det faktisk du! Anonymous poster hash: 45d4c...00b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #52 Skrevet 4. august 2016 Personangrep er et tegn på psykopati, bare sier det assa Anonymous poster hash: cf2f5...8ae Så du mener HI er psykopat? Jeg nøyer meg med å kalle henne en sutrekjerring. Anonymous poster hash: a3b7e...674
Merdee Skrevet 4. august 2016 #53 Skrevet 4. august 2016 Der kommer man drassende i siste liten til toget, og har mer enn nok med å holde unger i hender på farlige plattformer og få med sparkesykler ombord i toget. Mobilen er klar med appen i hånden men rekker fanden meg ikke å trykke igjennom alle taster for at billetten er gyldig ved ombordstigning. Så kommer typisk statsansatt med statsansatt stemmen sin før man har rukket å sette seg ned i setet, med to unger og sparkesyker, fremdeles med mobilen i hånden og appen åpen, og formaner om at man må gå ombord i betjent vogn om man ikke har gyldig billett ved ombordstigning!!! Jeg er jo ikke dummer enn at jeg forstår det er for at NSB/Ruter skal få håve inn sine ekstra kroner i ombordstigningsbegyrer!!! Her er jeg miljøvennlig og greier, og betaler fanden meg 208 kroner for å komme meg tur-retur en bitteliten dagstur med barna for å ha det litt gøy. Men en statsansatt går tydeligvis fullt inn i sin jobb og gjør sitt beste for å forsure vår verdifulle familietid. Jeg svarte tydelig tilbake at jeg forventer litt menneskelighet og medmenneskelighet når man kommer alene med flere unger og sparkesykler og det hele, med mobilen i hånden og appen åpen, at jeg fanden meg må få lov til å bruke de 15 sekundene det tar å fullføre bestillingen av billettene!!!???? Men, nei, ikke snakk om.... Og den statsansatte som alltid får lønna si utbetalt fast hver måned i samme kronasjer, uansett innsats, uansett godt eller dårlig utført arbeide, kommer jammen meg tilbake igjen på ny for å formane!!! Nei, ærlig talt... Det er da ikke rart familier ikke kjører kollektivt, men tar bilen istedet.... Hva slags perspektiver er det man har her i verdenen? Jeg bare undrer.... Hadde jeg reist alene, uten barn og sparkesykler, hadde jeg aldri hatt noe problem med å klare å fullføre billettbestillingen via appen før omborstigning, men for meg var det faktisk viktigere å holde barn i hånden og hjelpe dem trygt ombord i toget.... Om Ruter/NSB virkelig ikke kan avse 15 sekunder for fullføring av bestillingen jeg etter beste evne forsøkte å få til på perrongen. Jeg skal ha meg frabedt formanende statsanasatte!!!! Jeg skal få skryt for at jeg i det hele tatt gidder å kjøre toget!!! Takk! PS. Bør jeg sende klage til Ruter/NSB om at noe ved kundefokuset mangler? Anonymous poster hash: 4452c...712 Noe sier meg at du kanskje ikke var vennligheten selv der han kom for å se billett ? Hender jeg kjøper på selve toget selv, men da må jeg gamble på at jeg rekker det før konduktøren kommer, ellers vet jeg at jeg selv må ta ansvar for det ekstra gebyret eller krysse fingrene for at han er litt tålmodig. Det er også mange tunneler uten dekning flere steder, og da er det faktisk ikke mulig å få kjøpt billett når toget går.
pifi med tre nurk Skrevet 4. august 2016 #54 Skrevet 4. august 2016 Sutre, sutre, sutre. Var alt jeg klarte å få ut av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå