Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #26 Skrevet 3. august 2016 Er også noe forundret over manglende evner til diskusjon og refleksjon her inne. "Nedsnødd", beskyldninger om fordommer mot statsansatte..., kveruleringer rundt definisjoner (eller snarlig manglende definisjoner)....Akk og ve, verdenen går ikke mye fremover... og nettroll finner man visst overalt... også her... Hvorfor kommentere på en tråd om man ikke egentlig har noe bidra med? Anonymous poster hash: 4452c...712
the amazing spidermamma Skrevet 3. august 2016 #27 Skrevet 3. august 2016 For det første, så må du gå inn i betjent vogn, enten du har gyldig billett eller ikke. Det er bare de som har stemplet/validert billett som kan bruke de ubetjente vognene. Det er ikke nok å ha kjøpt billett, den skal også valideres av en konduktør. Jeg tipper det var det den 'Statsansatte' forgjeves prøvde å fortelle deg. Det høres ikke ut som om du har vært på ditt mest medgjørlige i denne situasjonen, og med din voldsomme forutinntatthet mot 'statsansatte', får jeg en liten følelse av at det er to sider av denne saken. Jeg reiser mye med tog, men synes de fleste som jobber der er hyggelige og hjelpsomme. Men det kan selvfølgelig være noen som ikke har lært seg hvordan man skal oppføre seg overfor kunder (eller rett og slett vanlig folkeskikk). Dårlig service finner du like ofte i det private som i det offentlige, har du aldri opplevd dette på f.eks restauranter eller i butikker?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #28 Skrevet 3. august 2016 Dette ble jo nesten filosofisk: er ansatte i statlig eide selskaper egentlig statsansatte, eller et de privat ansatte i et statlig selskap, altså privat statlige? Eller er de statlige privatansatte - og hva er best? Personlig liker jeg statsansatte. Anonymous poster hash: 1e229...7d7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #29 Skrevet 3. august 2016 Er fullstendig klar over selskapsformen til NSB/Ruter (som forøvrig også gjelde Posten), og omgjøringen gjorde ikke de ansatte til mer privatansatte enn tidligere ;-) Omdannelsen medførte ingen endring i ansattes arbeidsrettslige stilling, og de er i praksis like statsansatte som tidligere. Anonymous poster hash: 4452c...712 Hvem har sagt at de er privatansatt? Anonymous poster hash: 47545...c1d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #30 Skrevet 3. august 2016 ja ja, neste gang er det kanskje en av dere som opplever samme, eller lignende situasjon.... Mon tro om ikke dere også tenker noen tanker rundt kundeservice da... Anonymous poster hash: 4452c...712
the amazing spidermamma Skrevet 3. august 2016 #31 Skrevet 3. august 2016 ja ja, neste gang er det kanskje en av dere som opplever samme, eller lignende situasjon.... Mon tro om ikke dere også tenker noen tanker rundt kundeservice da... Anonymous poster hash: 4452c...712 Kundeservice, ja. Statsansatte, nei.
Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2016 #32 Skrevet 3. august 2016 (endret) For det første, så må du gå inn i betjent vogn, enten du har gyldig billett eller ikke. Det er bare de som har stemplet/validert billett som kan bruke de ubetjente vognene. Det er ikke nok å ha kjøpt billett, den skal også valideres av en konduktør. Jeg tipper det var det den 'Statsansatte' forgjeves prøvde å fortelle deg. Det høres ikke ut som om du har vært på ditt mest medgjørlige i denne situasjonen, og med din voldsomme forutinntatthet mot 'statsansatte', får jeg en liten følelse av at det er to sider av denne saken. Jeg reiser mye med tog, men synes de fleste som jobber der er hyggelige og hjelpsomme. Men det kan selvfølgelig være noen som ikke har lært seg hvordan man skal oppføre seg overfor kunder (eller rett og slett vanlig folkeskikk). Dårlig service finner du like ofte i det private som i det offentlige, har du aldri opplevd dette på f.eks restauranter eller i butikker? Mobil biletter er like validert som et månedskort så hun kan gå akkurat hvor hun ville på toget. Og hi du traff på en konduktør med en dårlig dag. Endret 3. august 2016 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #33 Skrevet 3. august 2016 Er også noe forundret over manglende evner til diskusjon og refleksjon her inne. "Nedsnødd", beskyldninger om fordommer mot statsansatte..., kveruleringer rundt definisjoner (eller snarlig manglende definisjoner).... Akk og ve, verdenen går ikke mye fremover... og nettroll finner man visst overalt... også her... Hvorfor kommentere på en tråd om man ikke egentlig har noe bidra med? Anonymous poster hash: 4452c...712 " Statsansatt", og symbolikken rund 'fast månedløsnn' (som kontrast til provisjonslønn som belønning for god innsats) er stereotyp på ansatt av typen regelrytter, med ufleksible holdninger og managlende kundeserviceinnstilling...." Neida. Ingen fordommer å spore🙄 Anonymous poster hash: 70275...fa9
Iiiiik Skrevet 3. august 2016 #34 Skrevet 3. august 2016 Men reglen om at billetten må være gyldig før man går ombord handler vel om å unngå at folk kjøper billett først når kontrollen kommer? Helt rimelig synes jeg. I den gitte situasjonen frykter jeg at de to involverte forsterket hverandres verste sider...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #35 Skrevet 3. august 2016 Der kommer man drassende i siste liten til toget, og har mer enn nok med å holde unger i hender på farlige plattformer og få med sparkesykler ombord i toget. Mobilen er klar med appen i hånden men rekker fanden meg ikke å trykke igjennom alle taster for at billetten er gyldig ved ombordstigning. Så kommer typisk statsansatt med statsansatt stemmen sin før man har rukket å sette seg ned i setet, med to unger og sparkesyker, fremdeles med mobilen i hånden og appen åpen, og formaner om at man må gå ombord i betjent vogn om man ikke har gyldig billett ved ombordstigning!!! Jeg er jo ikke dummer enn at jeg forstår det er for at NSB/Ruter skal få håve inn sine ekstra kroner i ombordstigningsbegyrer!!! Her er jeg miljøvennlig og greier, og betaler fanden meg 208 kroner for å komme meg tur-retur en bitteliten dagstur med barna for å ha det litt gøy. Men en statsansatt går tydeligvis fullt inn i sin jobb og gjør sitt beste for å forsure vår verdifulle familietid. Jeg svarte tydelig tilbake at jeg forventer litt menneskelighet og medmenneskelighet når man kommer alene med flere unger og sparkesykler og det hele, med mobilen i hånden og appen åpen, at jeg fanden meg må få lov til å bruke de 15 sekundene det tar å fullføre bestillingen av billettene!!!???? Men, nei, ikke snakk om.... Og den statsansatte som alltid får lønna si utbetalt fast hver måned i samme kronasjer, uansett innsats, uansett godt eller dårlig utført arbeide, kommer jammen meg tilbake igjen på ny for å formane!!! Nei, ærlig talt... Det er da ikke rart familier ikke kjører kollektivt, men tar bilen istedet.... Hva slags perspektiver er det man har her i verdenen? Jeg bare undrer.... Hadde jeg reist alene, uten barn og sparkesykler, hadde jeg aldri hatt noe problem med å klare å fullføre billettbestillingen via appen før omborstigning, men for meg var det faktisk viktigere å holde barn i hånden og hjelpe dem trygt ombord i toget.... Om Ruter/NSB virkelig ikke kan avse 15 sekunder for fullføring av bestillingen jeg etter beste evne forsøkte å få til på perrongen. Jeg skal ha meg frabedt formanende statsanasatte!!!! Jeg skal få skryt for at jeg i det hele tatt gidder å kjøre toget!!! Takk! PS. Bør jeg sende klage til Ruter/NSB om at noe ved kundefokuset mangler? Anonymous poster hash: 4452c...712 Det du trenger er bedre organisering av deg og avkommet. Da har du tid til å kjøpe billettene, hvilket er et krav for å kjøre nevnte tog slik du ønsket. Husk det! Tid! Da blir verden straks bedre for deg 👍😊 Anonymous poster hash: 8cadf...85c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #36 Skrevet 3. august 2016 Neste gang anbefaler jeg deg å sørge for å ha litt bedre tid. That's the clue. Anonymous poster hash: 4f186...26f
the amazing spidermamma Skrevet 3. august 2016 #37 Skrevet 3. august 2016 Mobil biletter er like validert som et månedskort så hun kan gå akkurat hvor hun ville på toget. Og hi du traff på en konduktør med en dårlig dag. Hvis det var snakk om månedskort, ja, men dette var vel en enkeltbillett? Ah, forresten, hvis det er Ruter app, ikke NSB app. Da må jeg unnskylde. Da foreslår jeg at Hi leser seg opp på hvordan det gikk med kundetilfredsheten i f.eks Storbritannia etter at togene ble privatisert. For jeg forstår fortsatt ikke denne hangen til å skylde på Staten hver gang livet går en imot.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #38 Skrevet 3. august 2016 Vær ute i bedre tid neste fang slik at du får kjøpt bilett FØR du går på toget. Ikke skyld på andre for dine feil og mangler. Anonymous poster hash: 5c464...f42 Billett!!!!!!!!! Anonymous poster hash: bb766...ad7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #39 Skrevet 3. august 2016 Hi, jeg tenkte bare je skulle svare på ditt PS nederst i hovedinnlegget Ja, jeg synes du skal sende en klage til NSB. Si at du forstår du burde ordnet billettene før ombordstigning, men at man også bør kunne forvente et minste minimum av service av en servicebedrift. I dette tilfellet ble du krevd billett før du hadde fått satt deg og sikret barna før toget startet. Så forklarer du kort hva som skjedde. Husk togtiden, fra-til stasjoner også om du husker det. Noen ganger må man kunne forvente litt service - og litt medmenneskelighet, som du sier! Vi MÅ få flere folk til å bruke kollektive transportmidler, men dessverre så er det lignende episoder som dette som gjør at folk kvier seg for å gjøre det, i tillegg kommer trengselen man ofte opplever, forsinkelser osv. Da er det avgjørende at servicen i de mellomenneskelige møtene mellom passasjerer og ansatte fungerer bra. Send en klage - verste du oppnår er ingenting. I beste fall vil dette være noe de får retningslinjer for hvordan de skal håndtere. Anonymous poster hash: 4a203...207
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #40 Skrevet 3. august 2016 De ansatte i NSB er ikke statsansatte og alle vet at man skal ha kjøpt billett før påstigning. Ikke konduktørens feil at du har for mange unger og for mye stæsj med deg. Hva skulle du klaget på egentlig? Anonymous poster hash: 47545...c1d Er du sikker på det? Mener jeg kikket på en ny jobb for min mann i NSB, og T det sto det ble trukket til statens pensjonskasse. Han søkte aldri.ble litt usikker når du var så bastant.men er 99% sikker. Anonymous poster hash: 690f9...1bb
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #41 Skrevet 3. august 2016 Nå er jeg ikke så opptatt av min erfaring med dette. Poenget mitt er vel egentlig om det utgjør noen som helst forskjell for noen i hele denne verdenen om man har gyldig billett ved ombordstigning, eller 15 sekunder etterpå? Og, om man skal trekke inn min erfaring, når man tydelig står med mobilen i hånden, appen åpen, billettene halvveis bestilt og ikke en gang har fått mulighet til å sette seg ned i setet??? Er regler til bare for reglenes skyld? Hva med bittelitt medmenneskelighet i enkelte situasjoner? Det så da ikke akkurat ut som at jeg hadde tenkt å snike.... Anonymous poster hash: 4452c...712 15 sekunder tok det neppe, fpr da hadde han vel ikke rukket å komme tilbake til deg for andre gang Anonymous poster hash: 78568...9f8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #42 Skrevet 4. august 2016 Skjer sååå mange ganger bybanen kommer med en gang jeg kommer til bybanestoppet. Hadde jeg vært i din situasjon, hi, og hatt ungene med hadde jeg da prioritert å holde ungene trygge ved å holde de i handa og finne plass til de, og så hadde jeg tenkt på billett. Er jo sånn der også, at man skal kjøpe før man går ombord. Jeg venter ikke på neste bybane med trøtte unger, i regn, eller jeg er for sen, jeg tar den første som kommer. Så jeg skjønner deg veldig godt, og her burde virkelig konduktøren ha sett litt mellom fingrene. Er så typisk DIB, denne tråden. Henge seg opp i detaljer, påstå at man er så perfekt og "vi kommer da aldri for sent, vi er alltid ute i god tid". *irritert* Statsansatt eller ikke, kundeservice på tog og buss er faktisk ganske viktig for å få folk til å kjøre kollektivt. Anonymous poster hash: 1cb19...8d8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #43 Skrevet 4. august 2016 Du bekrefter så innmari mine fordommer mot folk som har fordommer mot statsansatte👍🏻 Anonymous poster hash: 70275...fa9 👍🏻👏🏽😂 Anonymous poster hash: 31153...7e6
Mamma_til_2 Skrevet 4. august 2016 #44 Skrevet 4. august 2016 Hvis det var snakk om månedskort, ja, men dette var vel en enkeltbillett? Ah, forresten, hvis det er Ruter app, ikke NSB app. Da må jeg unnskylde. Da foreslår jeg at Hi leser seg opp på hvordan det gikk med kundetilfredsheten i f.eks Storbritannia etter at togene ble privatisert. For jeg forstår fortsatt ikke denne hangen til å skylde på Staten hver gang livet går en imot. Det spiller i gen rolle om det er nsb eller ruter: https://mobile.twitter.com/nsb_no/status/329101349725814784
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #45 Skrevet 4. august 2016 Uansett unger eller sykler skal man ha gyldig billett før man går ombord . Står jo også i gangen ned mot tog på Oslo s , at når man går forbi de automatene ( huske ikke hva de heter ) at billett skal være stemplet / eller være gyldig . Tar du med is utenfor butikken å spiser også før du betaler ? Siden du har mer enn nok med å passe på sykler, unger og isen mener jeg ? Anonymous poster hash: db1e5...fe2
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #46 Skrevet 4. august 2016 Synes du har et poeng, men måten du skriver på HI gjør at det blir litt borte. Ved å bruke ordet "statsansatt" som et skjellsord for eksempel, og måten du beskriver at du svarte en person som ganske enkelt bare gjorde jobben sin. Jeg fikk heller ikke med meg om du måtte betale det ekstra gebyret, hvis du måtte det ville jeg klagd, hvis ikke så la det gå. Jeg tror at når folk får tenkt seg om så skjønner de at noen ganger har man dårlig tid og må løpe til toget, da synes jeg det er helt greit å kjøpe billetten så snart man kommer på i stedet for å f.eks. vente en time på neste tog. Selv venter jeg alltid til jeg ser toget før jeg kjøper billett, fordi jeg har opplevd mange ganger at toget er forsinket uten å bli varslet om det lenge etterpå, og da må jeg kjøpe to billetter for å bli ferdig med hele reisen. Selv har jeg kjøpt ved påstigning flere ganger, og hvis det er en konduktør der så minner de meg på at jeg må kjøpe billett før jeg kommer på, da svarer jeg "beklager, jeg rakk det ikke, hadde litt dårlig tid." En anerkjennelse av reglene, en beklagelse og et smil i sånne situasjoner gjør at jeg i verste fall har fått et "prøv å husk det til neste gang, da". Men hvis du reagerer på å bli påpekt reglene med å bli kverulant, sint, "kreve" medfølelse og fleksibilitet så får du heller ikke så mye forståelse tilbake. Anonymous poster hash: ebce9...c66
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #47 Skrevet 4. august 2016 Skjer sååå mange ganger bybanen kommer med en gang jeg kommer til bybanestoppet. Hadde jeg vært i din situasjon, hi, og hatt ungene med hadde jeg da prioritert å holde ungene trygge ved å holde de i handa og finne plass til de, og så hadde jeg tenkt på billett. Er jo sånn der også, at man skal kjøpe før man går ombord. Jeg venter ikke på neste bybane med trøtte unger, i regn, eller jeg er for sen, jeg tar den første som kommer. Så jeg skjønner deg veldig godt, og her burde virkelig konduktøren ha sett litt mellom fingrene. Er så typisk DIB, denne tråden. Henge seg opp i detaljer, påstå at man er så perfekt og "vi kommer da aldri for sent, vi er alltid ute i god tid". *irritert* Statsansatt eller ikke, kundeservice på tog og buss er faktisk ganske viktig for å få folk til å kjøre kollektivt. Anonymous poster hash: 1cb19...8d8 Men det at du ikke gidder å vente 5-10 min på neste bybane gjør ikke det mer riktig det du gjør. Så om det er kontroll og du ikke har fått igjennom billettkjøpet , som heller ikke begynner å virke på noen minutter etter kjøp, så må du ta boten uten å klage om du får bot. Anonymous poster hash: 372ac...ace
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #48 Skrevet 4. august 2016 Men det at du ikke gidder å vente 5-10 min på neste bybane gjør ikke det mer riktig det du gjør. Så om det er kontroll og du ikke har fått igjennom billettkjøpet , som heller ikke begynner å virke på noen minutter etter kjøp, så må du ta boten uten å klage om du får bot. Anonymous poster hash: 372ac...ace Ganske greit at kontrollørene vanligvis enten kommer på på samme stopp som deg, eller på neste, så det rekker man da... Problemet med bybanen er ikke at man er ute i for dårlig tid, men for god tid, siden den går hele tiden. Anonymous poster hash: 23f9f...e7d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #49 Skrevet 4. august 2016 Jeg tar toget daglig. På ubetjent vogn er det jo ikke kontrollører. Så var du i billettkontroll? Hvordan tenker du at han skulle vite at du ikke hadde tenkt å snike? Du brukte den mest slitte unnskyldning noensinne... Så jeg vil heller si du hadde flaks som slapp bot. Anonymous poster hash: ab5d7...3f3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #50 Skrevet 4. august 2016 Så oppførselen er verre fordi de er "statsansatte" (noe de ikke er)? Rull inn puppen. Med din reaksjon tror jeg at det ligger noen glemte medisiner i skuffen din, ta dem, trekk pusten og ta bilen neste gang. Anonymous poster hash: a3b7e...674 Personangrep er et tegn på psykopati, bare sier det assa Anonymous poster hash: cf2f5...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå