Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Der kommer man drassende i siste liten til toget, og har mer enn nok med å holde unger i hender på farlige plattformer og få med sparkesykler ombord i toget. Mobilen er klar med appen i hånden men rekker fanden meg ikke å trykke igjennom alle taster for at billetten er gyldig ved ombordstigning. Så kommer typisk statsansatt med statsansatt stemmen sin før man har rukket å sette seg ned i setet, med to unger og sparkesyker, fremdeles med mobilen i hånden og appen åpen, og formaner om at man må gå ombord i betjent vogn om man ikke har gyldig billett ved ombordstigning!!! Jeg er jo ikke dummer enn at jeg forstår det er for at NSB/Ruter skal få håve inn sine ekstra kroner i ombordstigningsbegyrer!!! Her er jeg miljøvennlig og greier, og betaler fanden meg 208 kroner for å komme meg tur-retur en bitteliten dagstur med barna for å ha det litt gøy. Men en statsansatt går tydeligvis fullt inn i sin jobb og gjør sitt beste for å forsure vår verdifulle familietid. Jeg svarte tydelig tilbake at jeg forventer litt menneskelighet og medmenneskelighet når man kommer alene med flere unger og sparkesykler og det hele, med mobilen i hånden og appen åpen, at jeg fanden meg må få lov til å bruke de 15 sekundene det tar å fullføre bestillingen av billettene!!!???? Men, nei, ikke snakk om.... Og den statsansatte som alltid får lønna si utbetalt fast hver måned i samme kronasjer, uansett innsats, uansett godt eller dårlig utført arbeide, kommer jammen meg tilbake igjen på ny for å formane!!!Nei, ærlig talt... Det er da ikke rart familier ikke kjører kollektivt, men tar bilen istedet....Hva slags perspektiver er det man har her i verdenen? Jeg bare undrer....Hadde jeg reist alene, uten barn og sparkesykler, hadde jeg aldri hatt noe problem med å klare å fullføre billettbestillingen via appen før omborstigning, men for meg var det faktisk viktigere å holde barn i hånden og hjelpe dem trygt ombord i toget.... Om Ruter/NSB virkelig ikke kan avse 15 sekunder for fullføring av bestillingen jeg etter beste evne forsøkte å få til på perrongen.Jeg skal ha meg frabedt formanende statsanasatte!!!! Jeg skal få skryt for at jeg i det hele tatt gidder å kjøre toget!!!Takk!PS. Bør jeg sende klage til Ruter/NSB om at noe ved kundefokuset mangler? Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 For å legge til at vi gikk av toget på nærmeste stasjon for å slippe unna den ufyselige statsansatte... som skremte vettet av barna. Vi tok andre transportmidler videre i stedet. Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Den var ganske morsom 😂 Anonymous poster hash: 5c6a9...e19
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 De oppfører seg hvis du gjør det. Jeg har opplevd et par ganger å glemme å fornye månedskortet og har aldri fått bot når det har blitt oppdaget. Jeg har sagt det som det har vært og de har bedt meg gå å kjøpe billett når jeg har gått av toget (bruker ikke apen). Hvis du har svart surt (som det høres ut på måten du skriver)skjønner jeg at du får sure svart tilbake. Anonymous poster hash: 1d3b2...972
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Keep your dayjob, sugar. Anonymous poster hash: c425f...401
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Vær ute i bedre tid neste fang slik at du får kjøpt bilett FØR du går på toget. Ikke skyld på andre for dine feil og mangler. Anonymous poster hash: 5c464...f42
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 De ansatte i NSB er ikke statsansatte og alle vet at man skal ha kjøpt billett før påstigning. Ikke konduktørens feil at du har for mange unger og for mye stæsj med deg. Hva skulle du klaget på egentlig? Anonymous poster hash: 47545...c1d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 Jeg fikser alltid billettene på toget når jeg har med barn. Vil jo være sikker på at vi rekker toget. Har aldri vært noe problem. Han hadde kanskje en dårlig dag. Anonymous poster hash: 9c4f3...a2a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Ansatte i NSB er ikke statsansatte Anonymous poster hash: c057a...5e9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Nå er jeg ikke så opptatt av min erfaring med dette. Poenget mitt er vel egentlig om det utgjør noen som helst forskjell for noen i hele denne verdenen om man har gyldig billett ved ombordstigning, eller 15 sekunder etterpå? Og, om man skal trekke inn min erfaring, når man tydelig står med mobilen i hånden, appen åpen, billettene halvveis bestilt og ikke en gang har fått mulighet til å sette seg ned i setet???Er regler til bare for reglenes skyld? Hva med bittelitt medmenneskelighet i enkelte situasjoner?Det så da ikke akkurat ut som at jeg hadde tenkt å snike.... Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 Norges Statsbaner AS[2] er et norsk transportkonsern eid av staten ved Samferdselsdepartementet. Ruter AS er et offentlig eid selskap som er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og AkershusNSB ansatte er såvisst statsansatte... Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 Nå er jeg ikke så opptatt av min erfaring med dette. Poenget mitt er vel egentlig om det utgjør noen som helst forskjell for noen i hele denne verdenen om man har gyldig billett ved ombordstigning, eller 15 sekunder etterpå? Og, om man skal trekke inn min erfaring, når man tydelig står med mobilen i hånden, appen åpen, billettene halvveis bestilt og ikke en gang har fått mulighet til å sette seg ned i setet??? Er regler til bare for reglenes skyld? Hva med bittelitt medmenneskelighet i enkelte situasjoner? Det så da ikke akkurat ut som at jeg hadde tenkt å snike.... Anonymous poster hash: 4452c...712 Jeg er enig i at han kunne vært litt grei, men jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn han faste månedslønn. Anonymous poster hash: 8cce6...62b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 Norges Statsbaner AS[2] er et norsk transportkonsern eid av staten ved Samferdselsdepartementet. Ruter AS er et offentlig eid selskap som er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus NSB ansatte er såvisst statsansatte... Anonymous poster hash: 4452c...712 Nei, det er de ikke. Tror du bør lese litt om statseide selskaper. Anonymous poster hash: c057a...5e9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Norges Statsbaner AS[2] er et norsk transportkonsern eid av staten ved Samferdselsdepartementet. Ruter AS er et offentlig eid selskap som er ansvarlig for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus NSB ansatte er såvisst statsansatte... Anonymous poster hash: 4452c...712 Nei, selv om NSB er eid av staten, er ikke de ansatte statsansatte. De er ansatt i NSB. Anonymous poster hash: 47545...c1d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 Jobber man i et statlig eid firma, er man statsansatt. Det er per definisjon statsansatt ;-) Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 Jobber man i et statlig eid firma, er man statsansatt. Det er per definisjon statsansatt ;-) Anonymous poster hash: 4452c...712 Nei, der tar du feil. Det er forskjell på statlige virksomheter og statlig eide selskaper. De ansatte i forvaltningen er statsansatte. Og i etater og tilsyn av ulike slag. Og f.eks. NAV. Her er alle virksomhetene listet opp hvor de ansatte er statsansatte. Anonymous poster hash: 47545...c1d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #17 Skrevet 3. august 2016 Nei, der tar du feil. Det er forskjell på statlige virksomheter og statlig eide selskaper. De ansatte i forvaltningen er statsansatte. Og i etater og tilsyn av ulike slag. Og f.eks. NAV. Her er alle virksomhetene listet opp hvor de ansatte er statsansatte. Anonymous poster hash: 47545...c1d Beklager, her: https://www.difi.no/rapporter-og-statistikk/nokkeltall-og-statistikk/ansatte-i-staten#4291 Anonymous poster hash: 47545...c1d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #18 Skrevet 3. august 2016 "Statsansatt", og symbolikken rund 'fast månedløsnn' (som kontrast til provisjonslønn som belønning for god innsats) er stereotyp på ansatt av typen regelrytter, med ufleksible holdninger og managlende kundeserviceinnstilling....Det statlige og det private har til alle tider vært svært kontrasterende her.... når det gjelder fokus på å yte kunde best mulig service... Det private, og privatansatte er avhengig av kundens gunst. Det statlige og statsansatte er i mindre grad det... Og det var nettopp det jeg erfarte i dag... Og DET irriterer meg mer enn episoden i seg selv.Det er smertefullt å se en statsbedrift innfører ikke bare rigide regler men også regelrytteri, der Ruter app billett må være gyldig FØR ombordstigning på tog. Det bærer bare så tydelige preg av manglende kartlegging av marked og bruker (hvor ofte kommer folk heseblesende til toget i siste øyeblikk? Hvor stor prosent utgjør dette av kundemassen?), brukers egne ønsker og behov i sammenhengen, og ikke minst POENGET med gyldig billett ved ombordstigning kontra 15 sekunder etterpå....Helt latterlig...Hadde vært mye mer kundevennlig om en 2 minutters regel ETTER ombordstigning, eller lignende... så folk får en viss sjanse her i verdenen....Det er INGEN GRUNN til at man ikke kan ha regler der man ihensyntar kundetilfredshet noe mer, ennn å ha rigide regler for reglenes skyld omtrent bare for å irritere og skape misfornøyde kunder...Dessverre har NSB/Ruter stort sett til alle tider kommer rimelig skjevt ut når det gjelder kundetilfredshet (jeg henviser da til statistikk)... Jeg mener det snart er på tide å sette kunde noe mer i fokus.... som i mitt eksempel i dag. Det er ganske ubehagelig å komme ombord som kunde på et tog og før man har fått satt seg få formanet at man omtrent har begått en alvorlig forbrytelse...Det blir noe spesielt... Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #19 Skrevet 3. august 2016 Å Guri... Sorry, men jeg... Orker ikke engang.... Piffen gikk ut av meg... Anonymous poster hash: 5dbea...051
Guttaboys Skrevet 3. august 2016 #20 Skrevet 3. august 2016 Ja, huff...de sparkesyklene, de sparkesyklene!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #21 Skrevet 3. august 2016 Du bekrefter så innmari mine fordommer mot folk som har fordommer mot statsansatte👍🏻 Anonymous poster hash: 70275...fa9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #22 Skrevet 3. august 2016 Er fullstendig klar over selskapsformen til NSB/Ruter (som forøvrig også gjelde Posten), og omgjøringen gjorde ikke de ansatte til mer privatansatte enn tidligere ;-)Omdannelsen medførte ingen endring i ansattes arbeidsrettslige stilling, og de er i praksis like statsansatte som tidligere. Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #23 Skrevet 3. august 2016 Du virker i bestefall noe nedsnødd. Anonymous poster hash: 075f9...10d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #24 Skrevet 3. august 2016 Har absolutt ingen fordommer mot statsansatte, men blir noe oppgitt over statlig organisasjonsvirksomhet som fremdeles, i 2016, mangler fokus på kundetilfredshet.Merkelig NSB/Ruter ikke klarer å bedre seg noe mer signifikant på dette... Anonymous poster hash: 4452c...712
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #25 Skrevet 3. august 2016 Så oppførselen er verre fordi de er "statsansatte" (noe de ikke er)? Rull inn puppen. Med din reaksjon tror jeg at det ligger noen glemte medisiner i skuffen din, ta dem, trekk pusten og ta bilen neste gang. Anonymous poster hash: a3b7e...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå