Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Har bmi over 27 så må ta glukosebelastning. Har slitt med ekstrem kvalme frem til uke 14, har avtatt nå de siste to uken. Så har ikke hatt mulighet for å ta glukosebelastning før nå. Legen sa ingenting om forberedelser før glukosebelastningen, men ifølge det jeg har lest på Internett må jeg faste i forkant? Kan jeg drikke imorgen tidlig? Hvor lenge før må jeg faste? Har time imorgen tidlig kl 9.00. Og hva er det de gjør? Måler blodsukker før også må jeg drikke vann med sukker også vente i 2 timer før de måler det på nytt? Kan jeg gå hjem å vente i de 2 timene, eller må jeg sitte på legekontoret i 2 timer? Anonymous poster hash: 4b647...e69
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Faste ja. Blodprøve Drikke noe ekkelt tykt merkelig Vente i 2 timer Blodprøve Anonymous poster hash: 59ddc...a15
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Faste fra midnatt. De måler blodsukker når du kommer, før du drikker sukkerlaken, og etter 2 timer. Du må sitte i ro på legekontoret disse 2 timene. Anonymous poster hash: a3811...5ff
Puppen og lillemor Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Mener å huske jeg fastet frem til testen! De målte blodsukker, så drakk jeg en skikkelig jævlig sukkergreie, og så satt jeg på legekontoret og ventet i 2 timer!
Vaffelstrikk Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Du kan drikke vann før testen, men ikke noe annet.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Du må faste. Kom inn på legekontoret, så tok de blodsukkermåling når jeg kom dit. Fikk så et eget rom med seng og tilgang til toalett, drakk sukkerlaken og måtte vente to timer på det rommet. Hadde med meg ei bok, fikk og en stabel ukeblad å se i så det gikk greit å vente. De målte blodsukkeret igjen etter to timer, så kom legen inn og sa at resultatene var bra så jeg trengte ingen øvrig oppfølging. Anonymous poster hash: 2ac61...c53
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Ok. Takk for svar. Men MÅ jeg sitte på legekontoret i 2 timer? Stolene på legekontoret er steinharde, det er altfor varmt der inne og radioen står på å spiller grusom musikk. Jeg klarer ikke å sitte rett opp og ned der i 2 timer, har begynnende bekkenløsning og plaget med mye hodepine så musikk og varm luft og harde stoler er ikke noe for meg akkurat nå!(jeg sutrer veldig nå😝) bor 2 min kjøring fra legekontoret og kan parkere rett utenfor så kanskje jeg kan få kjøre hjem å vente? Hi Anonymous poster hash: 4b647...e69
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 Ok. Takk for svar. Men MÅ jeg sitte på legekontoret i 2 timer? Stolene på legekontoret er steinharde, det er altfor varmt der inne og radioen står på å spiller grusom musikk. Jeg klarer ikke å sitte rett opp og ned der i 2 timer, har begynnende bekkenløsning og plaget med mye hodepine så musikk og varm luft og harde stoler er ikke noe for meg akkurat nå!(jeg sutrer veldig nå😝) bor 2 min kjøring fra legekontoret og kan parkere rett utenfor så kanskje jeg kan få kjøre hjem å vente? Hi Anonymous poster hash: 4b647...e69 Du må nok vente der. Du kan få en reaksjon. Det gjorde jeg ble skikkelig dårlig og spydde osv.. Anonymous poster hash: 59ddc...a15
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Jeg tok det på Kk. Lå og ventet i stressless mens jeg leste bok. Bare kos det. Anonymous poster hash: d4820...823
desember2015 Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Du må nok sitte der ja... Meningen at man skal være helt i ro. Jeg fikk lov å sitte i en lenestol på et ubrukt kontor for meg selv for å slippe venterommet. Du får sikkert lov til noe lignende du også hvis du forklarer ståa:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 Du må sitte der ja, ellers er målingen bortkastet. Det kan tenkes at du får et annet rom og da annen stol og sitte på. Vi tok folk inn på kjøkkenet og lot de sitte der
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 Du må faste fra midnatt og kan ikke drikke noe heller. Ja, man må sitte i ro på legekontoret. Ta med deg en pute, kanskje, hvis stolene er så vonde. Husk en god bok! Jeg hadde lest mye her om hvor ekkelt det var, så jeg ble overrasket over greit det gikk :-) Anonymous poster hash: 49951...011
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 Jeg måtte ta. Pga diabetes i familien. Jeg spydde alt opp igjen etter 10-15 minutter. Måtte sitte på legekontoret. Jeg gikk tilslutt utenfor pga kvalmen . Men lengre fikk jeg ikke gå. Anonymous poster hash: 76430...93f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Ta med en lime og skvis i sukkerlaken, det gjør det mindre ille. Anonymous poster hash: 51504...a6e
Marriet Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 Jeg fikk sitte/ligge på pauserommet til de ansatte. Der var det en deilig sofa med masse puter og en tv. Kosa meg gløgg!
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 Ikke reis det opp for brått etter at du er ferdig! Jeg holdt på å gå i bakken...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #17 Skrevet 3. august 2016 Ok. Takk for svar. Men MÅ jeg sitte på legekontoret i 2 timer? Stolene på legekontoret er steinharde, det er altfor varmt der inne og radioen står på å spiller grusom musikk. Jeg klarer ikke å sitte rett opp og ned der i 2 timer, har begynnende bekkenløsning og plaget med mye hodepine så musikk og varm luft og harde stoler er ikke noe for meg akkurat nå!(jeg sutrer veldig nå) bor 2 min kjøring fra legekontoret og kan parkere rett utenfor så kanskje jeg kan få kjøre hjem å vente? Hi Anonymous poster hash: 4b647...e69 Hvis du ikke får et annet sted å sitte så spør. Jeg ble sendt inn på helsestasjonen rett ved siden av, for der var det sofa. Anonymous poster hash: 1b90e...762
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #18 Skrevet 3. august 2016 Spør om å få sitte på pauserom eller lignende, det har jeg fått. Har slappet av i en sofa og surfet på mobilen, lest bok m.m. Har tatt i begge svangerskap, både i uke 12-14, og i uke 27-28. Dette er det som er anbefalt. Har ikke hatt svangerskapsdiabetes heldigvis, men det er bra å måle to ganger i løpet av svangerskapet, da det visstnok er vanligst å utvikle sv.dia mot slutten av svangerskapet. Du må ha med en matpakke (noe som ikke er søtt!) og spise før du får dra hjem. Anonymous poster hash: d0969...6f4
februarprins2013 Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 ja tok det 2 ganger, fordi jeg kastet opp den ene, det verste jeg har gjort noe gang ekkelt
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 Tok bare en gang, skulle ta i uke 28 men ble akutt innlagt på sykehuset den dagen så tok den i uke 29. Var null problem. Syns ikke at drikken var ille men det er forskjellige typer, den jeg fikk smakte sanasol Jeg satt på venterommet fordi der kan jeg se på folk, prate med folk og lese blader. Hadde med meg et bla men ble fort lei det. Men er god sofa på det venterommet og god lufting. Jeg fikk tilbud om en sofa i et rom uten vinduer. Du får selvfølgelig dra hjem uten å spise først, jeg hadde med meg mat men spiste når jeg kom hjem. De kan ikke tvinge deg til å spise Ble ikke svimmel men litt slapp. Ta med noe å lese i, musikk på øret og drikke og matpakke til etterpå. Anonymous poster hash: 066eb...9cb
Mellirs ♂ '10 Skrevet 4. august 2016 #21 Skrevet 4. august 2016 Ser at du allerede har vært, ville bare legge til for andres del at jeg fikk gå hjem. Bodde et par hundre meter fra legesenteret, gikk frem og tilbake. Legen spurte heller ikke om jeg bodde nærme, ble kjørt eller lignende, virket som om det var vanlig å dra hjem.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #22 Skrevet 4. august 2016 Hvordan gikk det? 😊 Anonymous poster hash: 59ddc...a15
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #23 Skrevet 4. august 2016 HI Faste kvelden før og på morgenen. Drakk en slurk vann på morran . Du kan sjekke på hjemmesiden til sykehuset. Der fant jeg info om glukosebelastning 😆 Alle på sykehuset advarte meg om den drikken. Ca 3 dl jeg måtte drikke innen 5 min. Jeg er allergisk mot sitrus,så jeg fikk ikke smaks tilsetning. Jeg smakte på drikke,og begynte å le! Hallo! Jeg har drukket mye rart i fylla! Den glukosa var jo piece of cake! Bælma det på 30 sek max 😂 jeg fikk med meg et spyttebekken på venterommet.men ble ikke så veldig kvalm😊 ta med deg et blad 😊 Anonymous poster hash: a3354...d42
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #24 Skrevet 4. august 2016 Det gikk ikke, kastet alt opp igjen omtrent med engang. De ville prøve igjen, men det gikk 10 sekunder også kastet jeg alt opp igjen. Skal prøve igjen om 4 uker(da er jeg 20 uker på vei) Hi Anonymous poster hash: 4b647...e69
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #25 Skrevet 4. august 2016 Ta med sugerør neste gang. Og drikk sånn at skvipet ikke er borti tunga di. Den jævlige smaken er jo endel av grunnen til at det er så kvalmt😖 Anonymous poster hash: 2a2cb...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå