Gå til innhold

Orlando, Florida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært her i alle parkene, eller noen av dem da.

Er det verdt det?

Tenker på å ta en tur hit i vinterferien en uke, er det for liten tid eller holder det med opplevelsesparker :briller:

Er det verdt å bruke så mye penger på Disneyparker synes dere?

Anonymous poster hash: 58deb...644

Fortsetter under...

Skrevet

Vi var der en uke i høstferien for 2 år siden. Var i Universal-parkene + Wet 'n wild.(Var altså ikke innom Disney + Seaworld) Var en helt super ferie, og absolutt verdt pengene! Betalte ikke noe mer enn hva en all-right chartertur koster i skoleferiene.  

Anonymous poster hash: acad9...c54
Skrevet

Hva tror dere om vinterferien, det er kanskje ikke fullt så mange der som enkelte andre tider av året?

HI

Skrevet

Vi var der i påsken, og da var fint og ikke for lange køer. Nå sparer vi til ny tur og satser på påsken 2017/18 ;)

Anonymous poster hash: e3d3f...b49

Skrevet

Vi var i Disneyland og Universal Studios. Fantastiske parker, men planlegg to dager per park 😊

IKKE dra til SeaWorld. Hvorfor? Se Blackfish. Ligger på Netlix.

Anonymous poster hash: 66954...bf7

Skrevet

Er det fint for en 4 og en 9 åring eller er de litt små?

Og hva med de voksne, er det litt gøy for de også eller blir det veldig mye en ferie på barnas premisser?

Det er klart at det må bli sånn nå, men vi er f.eks. ikke noe glad i badeland, aqualand og sånne ting.

Takk til alle som har svart!

Annonse

Skrevet

Og hva med de voksne, er det litt gøy for de også eller blir det veldig mye en ferie på barnas premisser?

Det er klart at det må bli sånn nå, men vi er f.eks. ikke noe glad i badeland, aqualand og sånne ting.

Jada det er masse både for store og små 😊👍

Anonymous poster hash: 66954...bf7

Skrevet

Hopp over disneyworld. Velg heller universalparkene, busch gardens, SeaWorld. Kjøp kombibilletter ( 2 parker på 2 dager feks). Vi har aldri vært på badeland der, men har bodd på en plass med fint bassengområde ikke langt fra parkene, nederst på international drive ( rett ved den største outleten). Store leiligheter med fullt kjøkken, vaskemaskin og tørketrommel. Floridays heter det. Rett ved matbutikk. Florida er supert for alle aldre. Vi har flydd Norwegian direkte fra Oslo. God tur.

Anonymous poster hash: 654c6...05b

Skrevet

Vi har vært i Orlando mange ganger:)

Personlig ville jeg aldri reist en uke, hovedsakelig pga omstilling til annen tidssone. Husk også at når du reiser hjemover, kommer du hjem dagen etter pga tidsforskjellen!

Å være i parkene er utrolig morsomt. Men også ganske laktosen. De fleste parkene er store, og skal du virkelig oppleve dem og få ned deg endel, må du haner enn en dag i hver park. Du kan fin gjøre Magic. Kingdom på en dag selvfølgelig, men da får du kanskje med deg 1/3. Parkene inneholder jo både rides, show, parader, fyrverkeri, opplevelser osv. De fleste turister som skal kun en dag i hver park, bruker da hele dagen, dvs fra 7-8 om morgenen til 21-24 om kvelden. Hvis du skal gjøre flere parker i løpet av en uke, så kan det bli veldig slitsomt - spesielt hvis du har barn med deg!

Vinterferien er en fin tid. Da er det betydelig mindre folk enn om sommeren, samtidig er det litt usikkert med været. Du kan ha flott sommervær og 30 grader, men du kan også få kalde vinder fra nord og 5 grader!

Vi reiser aldri for kortere tid enn to uker. Da har vi tid til både avslapping, bading, parker og litt andre opplevelser:)

Anonymous poster hash: b9daa...177

Skrevet

Vi har vært i Orlando mange ganger:)

Personlig ville jeg aldri reist en uke, hovedsakelig pga omstilling til annen tidssone. Husk også at når du reiser hjemover, kommer du hjem dagen etter pga tidsforskjellen!

Å være i parkene er utrolig morsomt. Men også ganske laktosen. De fleste parkene er store, og skal du virkelig oppleve dem og få ned deg endel, må du haner enn en dag i hver park. Du kan fin gjøre Magic. Kingdom på en dag selvfølgelig, men da får du kanskje med deg 1/3. Parkene inneholder jo både rides, show, parader, fyrverkeri, opplevelser osv. De fleste turister som skal kun en dag i hver park, bruker da hele dagen, dvs fra 7-8 om morgenen til 21-24 om kvelden. Hvis du skal gjøre flere parker i løpet av en uke, så kan det bli veldig slitsomt - spesielt hvis du har barn med deg!

Vinterferien er en fin tid. Da er det betydelig mindre folk enn om sommeren, samtidig er det litt usikkert med været. Du kan ha flott sommervær og 30 grader, men du kan også få kalde vinder fra nord og 5 grader!

Vi reiser aldri for kortere tid enn to uker. Da har vi tid til både avslapping, bading, parker og litt andre opplevelser:)

Tusen takk for langt svar!

Om vi skal bli lengre enn en ukes tid må det jo bli om sommeren.

Vi har skolebarn og jeg jobber selv i skolen. Ser for meg at det er utrolig fullt da og kanskje veldig varmt.

Skrevet

Tusen takk for langt svar!Om vi skal bli lengre enn en ukes tid må det jo bli om sommeren.Vi har skolebarn og jeg jobber selv i skolen. Ser for meg at det er utrolig fullt da og kanskje veldig varmt. Anonymous poster hash: 58deb...644

Ja det er varmt om sommeren. I år har det vært hetebølge i florida, og vi hadde temperaturer som lå på rundt 100 F store der av tiden.

På sommeren har vi stort sett aldri fulle parkdager. Da bader vi og slapper av på formiddagen, og reiser kanskje ut på ettermiddagen. På sommeren er også parkene lenger åpne, sånn at man kan ut ytte kveldene bedre.

Min erfaring er at på det mest populære attraksjonene så er køene like lange på sommeren som om vinteren, mens det er betydelig mindre kø lå de mindre populære attraksjonene om vinteren. Det er også lettere å finne spisesteder med ledig kapasitet, mindre kø i kiosker osv på vinteren. På vinteren er det greier å ha hele parkdager.

Våre barn går også på skole. Vi tar de ut en uke om vinteren i forbindelse med vinterferien. Da får de med seg lekser eller andre oppgaver og de vet at de må gjøre skolearbeid på turen. I løpet av en 2-ukers vinterferie har vi kanskje 2-3 parkdager. Resten av tiden brukes på andre aktiviteter, bading, shopping osv. For ungene er slike ferier masse opplevelser, og de trenger litt tid på å fordøye opplevelsene også.

Skrevet

Med dagens kurs koster det ca 1000kr i inngang pr person, så jeg vil ikke si det er verdt å besøke alle parkene. Men det er veldig greit å ha vært innom Magic Kingdom i alle fall.

Skrevet

Med dagens kurs koster det ca 1000kr i inngang pr person, så jeg vil ikke si det er verdt å besøke alle parkene. Men det er veldig greit å ha vært innom Magic Kingdom i alle fall.

Anbefaler mye heller de andre parkene. Magic kingdom er slitt og noe gått ut på dato syntes vi ( og mange andre). Mange barnslige karuseller om mye for de aller minste.

Annonse

Skrevet

Anbefaler mye heller de andre parkene. Magic kingdom er slitt og noe gått ut på dato syntes vi ( og mange andre). Mange barnslige karuseller om mye for de aller minste.

Koster det virkelig 1000 i inngangspenger pr person?

Skrevet

Koster det virkelig 1000 i inngangspenger pr person?

Det gjør faktisk nesten det altså😩

Skrevet

Koster det virkelig 1000 i inngangspenger pr person? Anonymous poster hash: 58deb...644

Billettene koster fra $101 avhengig av sesong og hvilken park du skal i. MK er dyrest. Du kan kjøpe billett for flere dager, da blir dagspriser billigere.

Hvis tanken er kun å reise til MK ville jeg heller valgt Disneyland Paris for en ukes ferie.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å reise en gang dere har mulighet til å være der lenger enn en uke, men skjønner du har skolebarn og da er det vanskelig å reise på den tiden av året.

Vinter og spesielt våren er flott å reise til Orlando da været er mer levelig:). Køene i parkene er mye bedre også!

En uke er litt i korteste laget når dere aldri har vært der, men har du allerede bestemt deg så er det bare å reise! Florida er fantastisk og man får gjøre det beste ut av dagene:).

Disney World (ikke land😉) er absolutt verdt pengene. Jeg syns ikke 1000kr er så ille i forhold til prisen og opplevelsene du får her i Dyreparken/Tusenfryd. Du får SÅ mye mer!!

Magic Kingdom er for de minste, men en utrolig koselig park.

MGM/Epcot er mer "voksenparker" mens Animal Kingdom er en dyrepark for hele familien. Dette er parken jeg hadde sløyfet om jeg var dere.

Downtown Disney eller Disney Springs de byttet navn til nå nylig er gratis. Her er det butikker, konserter, bowling, kino osv.

Universal Studios og Islands of Adventure er to fantastiske parker for barn som har vokst seg litt ut av Disney. (jeg har aldri vokst med ut av Disney btw☺️☺️)

Sea World er også verdt et besøk, men det er jo veldig begrenset tid dere har.

Anbefaler dere leilighet med fullt kjøkken. hadde aldri lagt meg inn på "red roof inn" eller motel 6. Kissimmee er et greit sted å bo. Hadde dere vært lenger hadde jeg anbefalt hus.

God tur! Vi blir aldri lei av Florida. Vi planlegger ny tur allerede selv om vi var der for et par mnd siden☺️.

Anonymous poster hash: 55ac5...1d3

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å reise en gang dere har mulighet til å være der lenger enn en uke, men skjønner du har skolebarn og da er det vanskelig å reise på den tiden av året.

Vinter og spesielt våren er flott å reise til Orlando da været er mer levelig:). Køene i parkene er mye bedre også!

En uke er litt i korteste laget når dere aldri har vært der, men har du allerede bestemt deg så er det bare å reise! Florida er fantastisk og man får gjøre det beste ut av dagene:).

Disney World (ikke land) er absolutt verdt pengene. Jeg syns ikke 1000kr er så ille i forhold til prisen og opplevelsene du får her i Dyreparken/Tusenfryd. Du får SÅ mye mer!!

Magic Kingdom er for de minste, men en utrolig koselig park.

MGM/Epcot er mer "voksenparker" mens Animal Kingdom er en dyrepark for hele familien. Dette er parken jeg hadde sløyfet om jeg var dere.

Downtown Disney eller Disney Springs de byttet navn til nå nylig er gratis. Her er det butikker, konserter, bowling, kino osv.

Universal Studios og Islands of Adventure er to fantastiske parker for barn som har vokst seg litt ut av Disney. (jeg har aldri vokst med ut av Disney btw☺☺)

Sea World er også verdt et besøk, men det er jo veldig begrenset tid dere har.

Anbefaler dere leilighet med fullt kjøkken. hadde aldri lagt meg inn på "red roof inn" eller motel 6. Kissimmee er et greit sted å bo. Hadde dere vært lenger hadde jeg anbefalt hus.

God tur! Vi blir aldri lei av Florida. Vi planlegger ny tur allerede selv om vi var der for et par mnd siden☺.

Anonymous poster hash: 55ac5...1d3

Takk for svar!

Vi har ikke bestemt oss for noe som helst. Alternativet vil jo være å dra om sommeren da tror jeg det kan bli varmt.

Jeg jobber delvis som lærer og får ikke fri midt i året.

Er bare litt i tvil iom at det blir så pass dyrt. Om vi drar så hadde jeg aller helst ønsket å se litt mer når vi først var der.

Men da må vi selvfølgelig være lengre borte.

Men det høres jo ut som om dere koser dere og trives godt i Florida1

Skrevet

Jeg elsker Magic Kingdom og Epcot, så disse hadde jeg satt som nr. 1 og 2.

Men så lar jeg meg lett forføre av fantasi og følelser.

Universal studio er også veldig bra.

Bush Garden i Tampa er uunværelig for familier med store og små.

Unngå høysommer. Mars til mai er gode og varme, men ikke overfulle.

Anonymous poster hash: 53e7f...b21

Skrevet

Med en 4-åring og en niåring hadde jeg prioritert magic kingdom og animal kingdom.

Det er en ganske lang flytur, men det største problemet er at det er en del timer tidsforskjell. Hvis du vet at ungene takler det, så er det greit nok. Hvis ikke, hadde jeg heller tatt en tur til eurodisney eller tusenfryd eller noe sånt.

Forøvrig er dyreparken i Borås kjempefin! Ikke så mange timer med bil fra Oslo.

Anonymous poster hash: be716...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...