Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Angrer såå på at vi valgte å renovere parketten istedenfor å legge belegg el laminat feks... I tillegg valgte vi en matt lakk!! Og med hund og barn blir det endel flekker, som er så vanskelig å vaske. Bruker varmt vann, litt ajax og mopp. Gnikker og gnur, må ha ganske mye vann for å få bort flekkene. Men man skal jo ikke ha så mye vann på parkett... Vanskelig når det i tillegg er så matt, moppen glir liksom ikke så godt heller... Help Anonymous poster hash: 90dd3...932
Fullrulle86 Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Ajax legger seg som en hinne oppå treverket og holder på dritten. Jeg bruker microfiber våtmopp med kun vann eller med noen dråper zalo i vannet 😊
Optatium Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Jeg vasker med såpe og en del vann først. Så drar jeg over med en tørr klut etterpå, alternativt bruker nalen. Skinnende rent👍🏼
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 man skal vel strengtatt ikke ha såpe i vannet til parkett, med mindre det er oljet, da skla man ha i litt grønnsåpe. men zalo og annet er fy fy. men kjøp en microfibermopp og vask med rent vann. og ha evt en klut med lavendel eller grønnsåpe i støvsugere, når jeg skriver klut, mener jeg egentlig bare en våtserviett eller en bommulspads, så får du god lukt i hele huset. Anonymous poster hash: ac114...0e2
Elsker livet Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Vasker du med mikrofiber og vann vil du sannsynligvis merke at moppen glir lettere og lettere for hver gang. Det vil heller ikke bli skjoldete så snart den gamle såpehinnen er vasket bort.
Mononoke Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Magicsvamp som du finner på dagligvaren fjerner flekkene. Dynk den i varmt vann og dra over flekken. Når flekkene er tatt, drar du over med en fuktet microfiber-mopp.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 Vasker du med mikrofiber og vann vil du sannsynligvis merke at moppen glir lettere og lettere for hver gang. Det vil heller ikke bli skjoldete så snart den gamle såpehinnen er vasket bort. Vi hat bare bodd her 2 mnd (første tiden ble ikke gulvet vaska annet enn syøvsuging pga oppussing), så gulvet er vasket ca 4 gang... Men skal prøve med bare vann på moppen:-) men en halvtørr mopp kommer aldri til å få bort disse flekkene... Sliter ikke med skjolder, er egentlig flekker etter hunden som er vanskelig... Anonymous poster hash: 90dd3...932
Elsker livet Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Vi hat bare bodd her 2 mnd (første tiden ble ikke gulvet vaska annet enn syøvsuging pga oppussing), så gulvet er vasket ca 4 gang... Men skal prøve med bare vann på moppen:-) men en halvtørr mopp kommer aldri til å få bort disse flekkene... Sliter ikke med skjolder, er egentlig flekker etter hunden som er vanskelig... Anonymous poster hash: 90dd3...932 Da ville jeg fuktig kluten under rennende vann og vridd den godt, og sprayet litt ekstra vann på flekkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå