Gå til innhold

Krøllete barnehår. Hvordan få barnet til å ikke se ut som et troll på håret?

Anbefalte innlegg

Minste barnet 2, har i motsetning til resten av familien krøller. Jeg kan IKKE med hår (har kun gåret i hestehale selv) og hvertfall ikke krøller. Hun ser ut som Odd Nerdrum på håret til en hver tid stakkars. 😂I tillegg er håret skikkelig tynt. Typisk nordisk så det har en tendens til å bare tove seg i bakhodet.

Finnes det noe lurt å ha i håret slik at krøllene holder seg i ro og som ikke skader hodebunn og hår?

Anonymous poster hash: 3d49f...148

Fortsetter under...

Bruker den olja fra Define på mine. Maroccan argan oil treatment.

Har prøvd balsam og balsamspray, men blir bare floker.

Anonymous poster hash: 0567a...4cb

Krøllete hår skal helst ikke børstes, men gres forsiktig gjennom med kam. Helst når det er vått.

Du kan flette det når det er vått, og la det tørke i flettene😊

Anonymous poster hash: 898a1...80a

Haha.. Jeg har akkurat samme problem med fireåringen. Mitt hår er helt stritt og så har hun masse krøller 😀 Hjelper ikke at hun er hårsår da... Tover seg veldig lett. Noen flere tips? Hva slags kam?

Anonymous poster hash: afa68...592

Annonse

Alle produktserier i salonger har egne produkter beregnet på krøllet hår. Jeg vil tro en olje kan funke her. Pass på at det er en lett olje siden hun har fint nordisk hår. Ikke gre med børste, bruk en grovtagget kam når håret er vått. Bruk alltid balsam ved vask av håret. Klem oljen inn i vått gredd hår og la det lufttørke.

Endret av Blondzilla

Bruk en stortagget kam og gre gjennom når det er vått. Gjerne i dusjen med balsam i. Finn en olje som passer for håret. Barnet mitt er mix og her lager jeg en blanding av balsam, olivenolje, vann og sheabutter som jeg blanding i en spruteflaske.

Her i huset har vi veldig krøllete hår - men den afrikanske varianten og ikke den nordiske riktig nok.

Vi bruker mye balsam når håret vaskes. Så grer vi med kam, og da bruker vi spraybalsam og hårolje. Etter at det er tørket tar vi i "curl lotion" som definerer krøllene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...