Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #1 Skrevet 2. august 2016 For noe dritt? Dill å legge inn og dill og ta ut. I tillegg blir det jo søren ikke rent! Og nåde den skjeen som ligger feil vei, den blir jo full av drittvann. Er det noen som er fornøyd med det? Og som har tips om vi gjør noe galt? Anonymous poster hash: f9ffe...bce
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #3 Skrevet 2. august 2016 Jeg syns den er genial:) spesielt når man har små barn Anonymous poster hash: 3d5c2...b60
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #5 Skrevet 2. august 2016 Jeg syns den er genial:) spesielt når man har små barn Anonymous poster hash: 3d5c2...b60 Hvorfor er det genialt til små barn? Anonymous poster hash: 76f03...b59
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #6 Skrevet 2. august 2016 Tar så lang tid å fylle, gla vi ikke har det men foreldrene mine hadde det før og nå har de en oppvaskmaskin med noen bestikkhyller og det er forsåvidt greit men de har aluff i tillegg. Anonymous poster hash: f7767...b89
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #7 Skrevet 2. august 2016 Syns det er mye bedre med skuff når alt mulig småtteri til barna skal vaskes. Feks smokker, smådeler til tåteflasker, lokk til drikkeflasker ++ Og så blir det plass til mer i maskinen pga at man ikke har bestikkurva Hvorfor er det genialt til små barn? Anonymous poster hash: 76f03...b59 Anonymous poster hash: 3d5c2...b60
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #8 Skrevet 2. august 2016 Jeg elsker vår skuff. Skjønner ikke helt hva du mener med at skjeene blir fulle av vann om de ligger feil vei? Mulig vi har forskjellige skuffer? Hos oss setter vi bestikket ned mellom rillene på høykant. Det er ikke noe vann som legger seg noe sted. Jeg bruker å ha "dobbelt" mellomrom mellom gafler og skjeer, for å være helt sikker på at det er plass nok rundt dem til at de blir helt rene mens knivene settes i hver enkelt rille. Aldri vært plaget med at noe ikke blir rent. Skjønner ikke argumenter med at det tar så mye lengre tid heller. LITT lengre tid å sette inn tar det jo, men ikke så mye at det er til noe bry. Jeg har et system hvor jeg setter knivene, gaflene og skjeene på hvert sitt sted i skuffen, slik at plassen blir best mulig utnyttet og at det går fort å rydde ut av maskinen. Da kan man bare ta opp alle knivene i ett grep uten problemer. Det er også god plass i vår skuff til å legge inn større ting som arbeidsredskaper og deler til barneflasker og slikt i skuffen. Perfekt. Anonymous poster hash: 332c1...1e9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #9 Skrevet 2. august 2016 Meg som svarte rett over her. Setter du bestikket riktig inn? Her er et bilde jeg fant på nett. Alle bilder jeg fant på nett av slike skuffer har bestikket satt inn på høykant slik som dette, i grupper av forskjellige typer bestikk. Ingen skjeer ligger slik at der kan samle seg vann i dem. Anonymous poster hash: 332c1...1e9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #10 Skrevet 2. august 2016 Vi har det på vår oppvaskmaskin. Jeg syns det er helt genialt. For det første frigir det masse plass i nederste riller til tallerker o.l, samtidig får jeg mer plass til bestikker og div kjøkkenredskaper i skuffene. Og etter vi byttet til maskin med bestiffskuff har alt blitt mye renere etter vask. Vi har forøvrig en Miele oppvaskmaskin. Anonymous poster hash: 829b3...511
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #11 Skrevet 2. august 2016 Vi har begge deler på vår vaskemaskin og det blir til at vi bruker kurv til bestikk og skuff til småting som lokk etc. Anonymous poster hash: d468c...850
Anonym bruker Skrevet 2. august 2016 #12 Skrevet 2. august 2016 Skuffen er jo genial! Alt settes "på siden", og alt blir gullende rent. Skjeer og gafler i annenhver rille, kniver i hver. Tar bittelitt ekstra tid å sette inn, men å ta ut går kjapt. Alle kniver på et sted, alle skjeer et annet, tar alle gafler i ett grep, og legger på plass. Frigjør også verdifull plass nede i maskinen. Har maskin med bestikkurv på hytta og hater den kurven dypt og inderlig. Anonymous poster hash: a4218...510
Snøfnugget Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 Er kjempefornøyd med skuffen vår! Alt legges på siden og blir rent. Skjeer kan ikke fylles med vann når de ligger riktig. I tillegg raskt å ta ut av da alt allerede ligger sortert. Alltid like irriterende å ta inn/ut av oppvaskmaskinen på jobb der de har kurv.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Jeg var dritsur i 14 dager etter at vi hadde kjøpt oppvaskmaskin med skuff. (Det var nok mest vanedyret i meg som var sur...) Etter det har jeg elsket bestikkskuffen! Alt har sin plass, og alt blir gullende rent. Og i tillegg får vi plass til mye mer i maskina når vi ikke har den kurven i underetasjen. Anonymous poster hash: 5d2f5...2c9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 Takk for svar, alle sammen. Det har nok litt med vanen og litt med at jeg ikke har vært nøye nok når jeg legger i. Det er en dyr maskin, så litt kjipt hvis vi ikke blir fornøyd med den. Hi Anonymous poster hash: f9ffe...bce
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #16 Skrevet 3. august 2016 Har en Miele og har aldri før hatt så rent bestikk. Eller rene glass for den saks skyld. Kommer aldri til å velge kurv igjen. Det tar litt mer tid når man plukker ut, men det ekstra minuttet bruker jeg gjerne. Anonymous poster hash: 1eba5...943
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #17 Skrevet 3. august 2016 Jeg elsker vår! Vi har et eget system. Legger knivene lengst mot døren, skjeer i midten og gafler lengst inn. Alt blir alltid skinnende rent, og det tar 2 sek å tømme skuffen igjen, UTEN å måtte kladde på hele bestikket. I tillegg har vi jo bonusen med all den frigjorte plassen nederst i maskinen Anonymous poster hash: b35d5...939
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #18 Skrevet 3. august 2016 Jeg elsker det! Synes det blir renere, de står jo atskilt. Og får veldig mye mer inn nede! Anonymous poster hash: 0d21a...ab6
Gemini77 Skrevet 3. august 2016 #19 Skrevet 3. august 2016 HATER DET! Orker ikke å systematisere møkkete bestikk. Aldri igjen..
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 HATER DET! Orker ikke å systematisere møkkete bestikk. Aldri igjen.. Du må jo systematisere det på et tidspunkt uansett da? Er det så stor forskjell på å sortere det før og etter vask altså? Anonymous poster hash: 332c1...1e9
Gemini77 Skrevet 4. august 2016 #21 Skrevet 4. august 2016 Du må jo systematisere det på et tidspunkt uansett da? Er det så stor forskjell på å sortere det før og etter vask altså? Anonymous poster hash: 332c1...1e9 Ja! Nå skrev jeg jo nettopp at jeg hater å systematisere MØKKETE bestikk. Når det er rent og skal tilbake i bestikkskuffen så må det ikke plasseres pent i riller. Tar alt opp i et jafs og legger det kjapt i sine respektive plasser. Har begge deler og kan med henden på hjertet si at jeg hater maskinen med bestikkskuff.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #22 Skrevet 4. august 2016 Ja! Nå skrev jeg jo nettopp at jeg hater å systematisere MØKKETE bestikk. Når det er rent og skal tilbake i bestikkskuffen så må det ikke plasseres pent i riller. Tar alt opp i et jafs og legger det kjapt i sine respektive plasser. Har begge deler og kan med henden på hjertet si at jeg hater maskinen med bestikkskuff. Hva med å skylle de møkkete bestikk før du setter dem i skuffa? Anonymous poster hash: 829b3...511
Gemini77 Skrevet 4. august 2016 #23 Skrevet 4. august 2016 Hva med å skylle de møkkete bestikk før du setter dem i skuffa? Anonymous poster hash: 829b3...511 Poenget er vel at hele skuffen forårsaker merarbeid for meg. Skylling av bestikket vil øke merarbeidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå