Gå til innhold

Sterke mage- og ryggsmerter, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smerter i mage og rygg oppsto plutselig igår kveld. Intens start hvor smertene kjentes i hele magen og som et kraftig press i hele ryggen, mest intenst øverst mot skulderbladene. Var vanskelig å lokalisere hvor smertene kom ifra, da de kjentes i hele magen og ryggen. Ble litt mindre intenst etter 10-20 min, men har etter det vedvart. Lurte en stund på om det kunne være festesmerte, da jeg prøver å bli gravid, men har vel slått det fra meg. En periode var smerten sentrert i nedre del av magen, og jeg trodde den kom derfra. Etter hvert kjentes det som smerten stammet fra øvre, midtre del av magen, som også var berøringsøm. Nå kjenner jeg mest smerte nede til høyre i magen og tilsvarende sted på ryggen+korsryggen. Har begynt å lure på om det kan være blindtarmbetennelse? Har ikke sovet i natt pga smerter, men ingen feber. Kvalm når smertene er som verst.

Bare et par timer igjen til legekontoret åpner, heldigvis, men inntil da, hva kan dette være?

Anonymous poster hash: d56be...371

Skrevet

kanskje mensen murring, jeg får veldig vondt av de både i rygg og magen, og blir noe ganger så kvalm at jeg kaster opp

Skrevet

Det kan være et gallesteinsanfall. Kommer smertene taktisk? Som rier?

Anonymous poster hash: 4022c...b37

Skrevet

Syns du skal ringe lege når smertene skår deg så ut. Det kan være ingenting, men det kan også være blindtarm, galle, bukspyttkjertelen osv..

De aller fleste opplever unormale smerter i mage ila livet, men man skal likevel ta det på alvor.

Lykke til og god bedring :)

Anonymous poster hash: c67c6...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...