Gå til innhold

Legoland/Lalandia tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart reise og tar med takk imot anbefalinger og tips! Alt fra fergeturen til handling av mat der nede. Vi leier hytte i Lalandia. Blir der en uke.

Hva er must, hva kan vi droppe?

Anonymous poster hash: 4cc55...59c

Skrevet

Hvor store er barna?

Anonymous poster hash: 8da51...3d5

Skrevet

Hvor store er barna?Anonymous poster hash: 8da51...3d5

3 og 5

Anonymous poster hash: 4cc55...59c

Skrevet

Våre var 4 og 7 da vi var der, og vi hadde med sparkesykler til barna. Har dere plass til sykler til dere voksne (eller alle) så ta med de også. Da kan dere bruke disse til å komme dere rundt. Man kan gå, men Lalandia er stort, så hvis dere får et hus lengst bort er det et godt stykke til Legoland og Aquadome. For de voksne går det fint, men barna kan kanskje bli litt lei. Det går et sånt Thomas-tog i mellom, men ikke veldig ofte, så det er litt kjipt å være avhengig av dette. 

Anonymous poster hash: a0e2c...f03
Skrevet

Bortsett fra Lalandia og Legoland er det utrolig øde der. Billund vil ikke jeg kalle tettsted en gang.

Så hvis dere skal oppleve litt må dere i bil.

Anonymous poster hash: f0c8c...2cb

Skrevet

Kjøp årskort til parkeringen på Lalandia-senteret. Koster 120 kr. Da kan du parkere der når dere skal på Legoland og når dette skal på senteret for å leke/bade/spise 😊 ellers er det gratis for en time og 55 kr for over en time.

Skrevet

Hvor lang tid tar det å gå fra Legoland og til Lalandia?

Anonymous poster hash: 65d92...df3

Skrevet

Signerer Gresskar. Kjøp det parkeringskortet for 120 kr. Virkelig verdt det, da det er ganske langt fra hyttene til Lalandia senteret. Utrolig praktisk å kunne parkere der når man skal til Legoland eller Aquadome osv.

Ville også tatt mathandel evt før dere kommer til Lalandia. Det er et supermarked der, men er vel ikke det billigste stedet å handle.

Ellers synes vi buffetet på den italienske restauranten i Lalandia var god, så anbefaler en middag der. Populært for store og små.

Anonymous poster hash: f8c0e...744

Skrevet

Hvor lang tid tar det å gå fra Legoland og til Lalandia?

Anonymous poster hash: 65d92...df3

Fra selve Lalandia senteret tar det noen få minutter. Legoland ligger rett over veien :-)

Fra hyttene kan man ikke beregne å gå til Legoland.

Skrevet

Det er en butikk før du kommer til Lalandia,men den synes jeg også er kjip. Men hvis du står ved Lalandia-senteret og ser mot veien, så ta til venstre og så til Høyre i rundkjøringen. Der er det en Rema (ikke vært på) og en stor matbutikk som heter superbrugsen eller noe sånt. Tok oss bare 3 turer til Lalandia før vi fant den 😁 butikken på senteret er ok da, men liten.

Skrevet

Kjøp årskort til parkeringen på Lalandia-senteret. Koster 120 kr. Da kan du parkere der når dere skal på Legoland og når dette skal på senteret for å leke/bade/spise 😊 ellers er det gratis for en time og 55 kr for over en time.

Hallo er ikke langt å gå....

Skrevet

Fra selve Lalandia senteret tar det noen få minutter. Legoland ligger rett over veien :-)

Fra hyttene kan man ikke beregne å gå til Legoland.

Ah? Det er ikke langt å gå i det hele tatt.

Anonymous poster hash: a192a...dfd

Skrevet

Gå gjerne i Legoland en dag det er ikke så supert vær, da er det mindre folk.

Vær der når det åpner.

Sjekk gjerne ut hva dere vil gjøre å lag en plan.

Gåavstand fra hyttene til Legoland.

Skrevet

Hallo er ikke langt å gå....

Mulig noen får hytter som er såpass nærme at det er kjapt å gå til Legoland, men det har ikke vi de 3 gangene jeg har vært der. Blir nok gåing i parken, kan spare meg for 30-40 min å gå hver veg i tillegg. Men det må selvsagt være opp til den enkelte, var bare et tips 😊

Skrevet

De som vil må bare hate meg nå, men jeg skal være HELT ærlig!

Vi kom hjem fra DK for bare noen dager siden. Vi var i legoland og barna og vi var veldig skuffet etter besøket. For å få bli med på noe måtte vi stå i 1-1,5time i kø! Mat og inngang var dyrt der.

Men vi var også i Fårup og djurs, anbefales på det sterkeste!👍 grei pris og ikke lang ventetid på karuseller😊

Anonymous poster hash: df61c...126

Skrevet

Det er en butikk før du kommer til Lalandia,men den synes jeg også er kjip. Men hvis du står ved Lalandia-senteret og ser mot veien, så ta til venstre og så til Høyre i rundkjøringen. Der er det en Rema (ikke vært på) og en stor matbutikk som heter superbrugsen eller noe sånt. Tok oss bare 3 turer til Lalandia før vi fant den butikken på senteret er ok da, men liten.

Ikke handle på rema, den var ekstremt dårlig. Superbrugsen var kjempebra!

Anonymous poster hash: 6988d...343

Skrevet

Har også akkurat kommet hjem fra Danmark.

Legoland var håpløst. Stappa fullt med mennesker, også de dagene det regnet. Var der 3 dager. To av dagene regnet det.

Første dagen brukte vi på å stå i kø. Ikke akkurat det man ønsker seg når man har små barn på 4 og 6 år. Ente med å kjøpe q-bot til slutt. Det kostet 500 Per person og vi kjøpte til to personer og kjørte annenhver gang med hvert vårt barn. Da slipper du å stå i kø, får egne innganger til attraksjonene og får komme på med en gang. Det var vel verdt pengene og de to neste dagene ble supre takket være det.

Aquadome er svinedyrt. Kom på 1300kr i inngangen. Også der var det helt fullt.

Så smør dere med masse tolmodighet og sånn q-bot platinum er som sagt verdt hver krone, så hvis dere ser at det er lange køer ville jeg kjøpt en sånn med en gang og ikke kastet bort dagen på å stå i kø med unger som er lei, slitne og utolmodige. Q bot kjøpes i sånne boder. En rett innenfor inngangen også er det en lengre opp.

Vi bodde på campingplassen til legoland og det var ikke langt å gå til legoland og aquadome derifra. Ellers er det mye annet gøy for barna enn å bade inne på lalandia der da. Monky tonky land (typ lekeland), spillehall, bowling og en haug med andre aktiviteter å finne på.

Vi handla på Rema tusen. Beste butikken vi klarte å finne i området der den uka vi var der.

Anonymous poster hash: 91d2e...08e

Skrevet

Har også akkurat kommet hjem fra Danmark.

Legoland var håpløst. Stappa fullt med mennesker, også de dagene det regnet. Var der 3 dager. To av dagene regnet det.

Første dagen brukte vi på å stå i kø. Ikke akkurat det man ønsker seg når man har små barn på 4 og 6 år. Ente med å kjøpe q-bot til slutt. Det kostet 500 Per person og vi kjøpte til to personer og kjørte annenhver gang med hvert vårt barn. Da slipper du å stå i kø, får egne innganger til attraksjonene og får komme på med en gang. Det var vel verdt pengene og de to neste dagene ble supre takket være det.

Aquadome er svinedyrt. Kom på 1300kr i inngangen. Også der var det helt fullt.

Så smør dere med masse tolmodighet og sånn q-bot platinum er som sagt verdt hver krone, så hvis dere ser at det er lange køer ville jeg kjøpt en sånn med en gang og ikke kastet bort dagen på å stå i kø med unger som er lei, slitne og utolmodige. Q bot kjøpes i sånne boder. En rett innenfor inngangen også er det en lengre opp.

Vi bodde på campingplassen til legoland og det var ikke langt å gå til legoland og aquadome derifra. Ellers er det mye annet gøy for barna enn å bade inne på lalandia der da. Monky tonky land (typ lekeland), spillehall, bowling og en haug med andre aktiviteter å finne på.

Vi handla på Rema tusen. Beste butikken vi klarte å finne i området der den uka vi var der.

Og når det kommer til fergeturen.. Vi tok båten over fra Gøteborg og da er tipset å komme seg så raskt dere klarer opp fra bildekk da dere kan risikere å ikke få sitte plass. Det skjedde oss på tur hjem og de fire timene blir veldig lange når man må stå hele veien. Vi endte tilslutt med å sette oss på gulvet utenfor taxfree butikken. Hadde også med baby på 10 mnd i tillegg til de andre to barna og var litt avhengig av å få sitte for å gi han mat osv.

Skrevet

Og når det kommer til fergeturen.. Vi tok båten over fra Gøteborg og da er tipset å komme seg så raskt dere klarer opp fra bildekk da dere kan risikere å ikke få sitte plass. Det skjedde oss på tur hjem og de fire timene blir veldig lange når man må stå hele veien. Vi endte tilslutt med å sette oss på gulvet utenfor taxfree butikken. Hadde også med baby på 10 mnd i tillegg til de andre to barna og var litt avhengig av å få sitte for å gi han mat osv.

Og et siste tips.. Vi besøkte Ree dyrepark og djurs også mens vi var der. Det anbefales. Spesielt djurs. Mye bedre enn Legoland. Tilogmed gutta våre som er ekstremt interessert i lego synes djurs var best.

Skrevet

Juli er håpløs i Legoland, august er bedre for da er det mindre folk

Vi gidder ikke stå i kø når de åpner, vi har heller gått dit i 15-tiden og blitt til det stenger. Da er det mye mindre kø. Parken er ganske liten så to halve dager holder i massevis og ungene blir ikke så slitne da.

Badelandet er gratis når du bor på lalandia og ungene elsker det. Mye moro for stor og liten. Lekelandet der er også gratis og populært.

Buffetrestauranten i andre etasje inne på lalandia anbefales. Masse god mat for både voksne og barn, sjokoladefontenen på dessertbufeen en skikkelig vinner.

Vi har vært på lalandia 3-4 ganger og er fornøyd, store fine hytter, veldig godt tilrettelagt for barnefamilier. Men passer nok best for mindre barn

De eldre barna våre (12 og 15 år) har vokst ifra det selv om de også synes en dag i badelandet der er gøy. De foretrekker Djurs sommerland

Anonymous poster hash: a396c...f90

Skrevet

Fårup og Djurs er supert! Barna mine elsket badelandet, men må være der når det åpner ellers er det syke køer. Tipset om sparkesykkel er supert, vi hadde hytte lengst bort og langt å gå for de minste.

Ang Legoland- se på nett på forhånd hva dere vil gjøre og gå til de attraksjonene først. Vi var der når det åpner og fikk tatt mye før alle andre kom.

Anonymous poster hash: 0fe4b...9c6

Skrevet

Jeg har vært i Legoland flere ganger og mine beste tips:

- vent med å ta med barn til de er minst 5-6 år

- start med karuseller helt innerst. De flere stiller seg i kø med en gang. Det har aldri vi gjort.

- ta de mest populære karusellene sent ettermiddag/kveld. Vi har aldri stått mer enn maks 15 min i kø og vi har alltid vært der i juli. 

Anonymous poster hash: b67aa...ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...