Gå til innhold

Tåler ikke Tramadol men hva med Nobligan mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2012 brista jeg et ribbein og fikk Nobligan som fungerte bra og ingen bivirkninger. For to uker siden brista jeg en muskel i ryggen og fikk resept på Nobligan igjen. Er kun de to gangene jeg har fått Nobligan. Men jeg hentet ut kopien Tramadol på apoteket den siste ganger, husker at jeg ikke gjorde det første gangen. Jeg fikk ikke sove pga ryggsmertene så tok Tramadol før jeg la meg. Jeg våknet av at hele kroppen klødde! Ikke hele kroppen samtidig men her og der hele tiden. Men sovnet faktisk raskt igjen. Når jeg våknet neste morgen så klødde det ennå og jeg holdt på å bli sprø!

Jeg ringte legekontoret og sekretæren ringte meg tilbake etter å ha snakket med legen. Jeg fikk beskjed om å ikke ta mer Tramadol og ta en Zyrtec, fikk resept på Paralgin Forte.

Kan det være at jeg ennå tåler Nobligan? Klart jeg skal spørre legen om jeg blir tilbudt Nobligan i fremtiden og dere vet ikke svaret. Noen som har opplevd å tåle en medisin men ikke kopien? Eller motsatt? Kanskje jeg reagerte på en av hjelpestoffene?

Anonymous poster hash: 82021...c59

Skrevet

Da er vi to. Jeg tåler heller ikke Tramadol. Dessuten funker det dårlig mot smerter, siden Nobligan er depot mens Tramadol ikke er det.

Anonymous poster hash: 22fc7...6d4

Skrevet

Jeg har ikke problemer med tramadol/nobligan, men hvis jeg får i meg paraceth kaster jeg opp. Det gjør jeg ikke med Pinex. Jeg fikk forklart en gang at det hadde noe med sammensetningen av hjelpestoffene.

Anonymous poster hash: 78ade...7e0

Skrevet

Jeg har gjort den blemma og takke ja til tramadol en gang. Det var en tablett og jeg følte hele meg brant. Dette skjedde nesten med engang og jeg tok tablettn like etter jeg hadde hentet den ut, så jeg gikk rett tilbake på apoteket for dette syns jeg var skummelt. Mens jeg sto og snakket med han som kunne mest der, ble huden min ildrød. Så han sjekket og sjekket, ringte legevakta siden han aldri hadde hørt eller sett en slik bivirkning. Hvertfall ikke når jeg hadde brukt mye Nobligan før.

Etter masse sjekking, fikk han ett svar på hvorfor dette skjedde. Jeg reagert med ett fargestoff som er i de og ikke i Nobligan. Jeg fikk med meg Nobligan når jeg gikk derfra, sikkeret i samråd med legevakta for jeg ville tro jeg burd hatt ny resept egentlig.

Mannen som er helsearbeider skjønner ikke at jeg reagerer slik på de, og når han hadde Tramadol her engang tok jeg en for å sjekke om det hadde endret seg. De hadde endret farge siden jeg prøvde sist så jeg hadde ett håp. Kløinga kom med engang da også, og mannen satt der med større og større øyne. Men han glemmerr det fra gang til gang, for når han har måtte låne Nogligan av meg så ber han om Tramadol av legen, så jeg får aldri tilbake mine (han burde lære seg å ha slikt liggende, for han skader seg jo alltid når ungene lurer han med på lekeplassen, lekeland osv. Brukkene ribbein, brukket bein osv)

Anonymous poster hash: 54eab...470

Skrevet

Jeg tåler ikke paralgin forte,blir skikkelig uvel og får sug I magen. Tramadol funker fint,blir dog en smule ruset :D

Anonymous poster hash: 73a06...703

Skrevet

Da er vi to. Jeg tåler heller ikke Tramadol. Dessuten funker det dårlig mot smerter, siden Nobligan er depot mens Tramadol ikke er det.

Anonymous poster hash: 22fc7...6d4

Nobligan Retard er depot, men Nobligan kapsler som er bytteverdige med Tramadol er ikke depot. Kan hende du reagerer med hjelpestoffene i tablettene da disse kan variere, virkestoffet derimot skal være akkurat det samme

Anonymous poster hash: f08c4...22b

Skrevet

Jeg har gjort den blemma og takke ja til tramadol en gang. Det var en tablett og jeg følte hele meg brant. Dette skjedde nesten med engang og jeg tok tablettn like etter jeg hadde hentet den ut, så jeg gikk rett tilbake på apoteket for dette syns jeg var skummelt. Mens jeg sto og snakket med han som kunne mest der, ble huden min ildrød. Så han sjekket og sjekket, ringte legevakta siden han aldri hadde hørt eller sett en slik bivirkning. Hvertfall ikke når jeg hadde brukt mye Nobligan før.

Etter masse sjekking, fikk han ett svar på hvorfor dette skjedde. Jeg reagert med ett fargestoff som er i de og ikke i Nobligan. Jeg fikk med meg Nobligan når jeg gikk derfra, sikkeret i samråd med legevakta for jeg ville tro jeg burd hatt ny resept egentlig.

Mannen som er helsearbeider skjønner ikke at jeg reagerer slik på de, og når han hadde Tramadol her engang tok jeg en for å sjekke om det hadde endret seg. De hadde endret farge siden jeg prøvde sist så jeg hadde ett håp. Kløinga kom med engang da også, og mannen satt der med større og større øyne. Men han glemmerr det fra gang til gang, for når han har måtte låne Nogligan av meg så ber han om Tramadol av legen, så jeg får aldri tilbake mine (han burde lære seg å ha slikt liggende, for han skader seg jo alltid når ungene lurer han med på lekeplassen, lekeland osv. Brukkene ribbein, brukket bein osv)

Er dette medisiner det er normalt å ha liggende?

Anonymous poster hash: 47e35...b9f

Skrevet

Det er jo ikke medisiner man bare ber om å få uten grunn, fordi at det er kjekt å ha hvis man skader seg en gang

Anonymous poster hash: 79163...254

Skrevet

Takk for svar! Da unngår jeg iallefall Tramadol. Den fungerte så jeg fikk sove den ene natta, den reduserte smerten så når jeg var i ro så hadde jeg ikke vondt, men når jeg bevegde på meg så ble det vondt. Mens Nobligan fjernet smerten helt, var en annen type skade men uansett stor forskjell på smertelindring.

HI

Skrevet

Er dette medisiner det er normalt å ha liggende?

Anonymous poster hash: 47e35...b9f

Jeg fikk beskjed om at jeg kun fikk en pakke fordi de er sterke. Og min mor som er sykepleier sin første kommentar når jeg nevnte at jeg hadde fått den var at de er veldig sterke og avhengighetsskapende. Jeg tviler sterkt på at man får Noblegan/Tramadol for å ha liggende om man ikke har kroniske smerter som de hjelper på. Men helst da skal man ta noe som ikke er avhengighetsskapende. Men det hender jo at man har rester liggende som man kan bruke senere.

HI

Skrevet

Det er i hvertfall ikke noe en bør ta for moro skyld for å se om en reagerer! 😫

Skrevet

Det er i hvertfall ikke noe en bør ta for moro skyld for å se om en reagerer! 😫

Det bør man ikke med noen medisin egentlig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...