Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #1 Skrevet 31. juli 2016 Nærmer seg konfirmasjon her i huset. 40 gjester, der 8 av de er barn i alderen 2-10 år. Det jeg har klart å komme på til nå er: - Potetsuppe - pastasalat - potetsalat - spekeskinker og melon - kjøttboller i tomatsaus - focaccia med aioli - lefseruller med spekemat - fløtegratinerte poteter - ovnsbakt laks - sliders og brød til unga Men jeg mangler noe kjøtt. Har googlet meg i hjel men trenger tips. Hva slags? Hvor mye? Vi har souvide maskin og to kjøkkenhjelper. I lokalet er det kun en komfyr så viktig at maten/ kjøttet ikke blir tørt. Og så lurer jeg på mengden, hvor mye skal en beregne på hver person? Er det noe jeg har glemt? Noe som mangler? Og hvor mye brus bør jeg beregne pr person? Skal handle brus i Svergie Ellers blir det kaker - konfirmasjonskaken (bløtkake) - ostekake - krydderkake - kransekake Er det nok kaker? Noe jeg mangler? Aldri arrangert konfirmasjon før og føler meg helt blank Ellers blir det servert kaffe og te. Ikke noe alkohol Takk for hjelp <3 Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #2 Skrevet 31. juli 2016 Noe kylling. F.eks kyllinglår Innbakte pølser ( til barna) Reker/ krepsehaler Eggerøre ostefat Sjokoladekake Anonymous poster hash: 31cba...846
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #3 Skrevet 31. juli 2016 Du kan jo fint ha en gryte ved siden av ett enkelt koldtbord, elggryte feks. Anonymous poster hash: 52bcd...2c9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #4 Skrevet 31. juli 2016 Jeg ville hatt to-tre kaker til. Fint med mye å velge mellom i konfirmasjon. Kanskje en sjokoladekake og en pavlova Brus vet jeg ikke per person, det er vel ikke så mange voksne som drikker brus? Ville hatt mye ulik vann med kullsyre, noen gode eplejuicer også i tillegg. Anonymous poster hash: 99e96...a02
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #5 Skrevet 31. juli 2016 biff bourgogne. Blir enda bedre når den får stå ett døgn før den spises. Anonymous poster hash: 0dace...668
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #6 Skrevet 31. juli 2016 Du må ihvertfall ha mer kake. Jeg ville hatt 5-6 kaker til, f.eks. sjokoladekake, suksesskake, verdens beste. Av kjøtt så kunne kanskje lam vært godt. Marinert lammelår kan stekes på forhånd, skjæres i skiver og serveres litt lunt eller kaldt. Kyllinglår og vinger får du nesten ikke tørt om ikke du svir det. Kalkunbryst kan også stekes på forhånd, men det blir litt fortere tørt. Anonymous poster hash: 1071d...e45
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #7 Skrevet 31. juli 2016 Karbonader og løk, legg i langpanne og varm litt rett før servering. Sommerskinke/bayonneskinke (kokt) er like godt kaldt, skjær i tynne skiver og legg pent på er fat. En stor lasagne eller en gryterett kan lages dagen før og bare varmes Ville hatt mer kake, et kakebord i et slikt selskap skal bugne og det må være litt å velge i. Alle må kunne forsyne seg flere ganger uten å skrape fatene Anonymous poster hash: 2f33a...7dc
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #8 Skrevet 31. juli 2016 Ok flere kaker er ikke noe problem (Y) Ikke noe skalldyr pga allergi Lasagne er lurt ja, har også tenkt på lam. Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Ziva Skrevet 31. juli 2016 #9 Skrevet 31. juli 2016 Lammelår Karbonader og løk Sjokoladekake/brownies Suksessterte Pavlova
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #10 Skrevet 31. juli 2016 Lammelår Karbonader og løk Sjokoladekake/brownies Suksessterte Pavlova Vi ønsker ikke karbonader og løk Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #11 Skrevet 31. juli 2016 Vi ønsker ikke karbonader og løk Anonymous poster hash: 432cd...1cb Evt: tusen takk for forslag. Anonymous poster hash: e5a21...ce9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #12 Skrevet 31. juli 2016 Vi ønsker ikke karbonader og løk Anonymous poster hash: 432cd...1cb Er ikke det litt rart, det er jo ofte noe av det første som forsvinner fra et koldtbord, særlig når det er barn/ungdom der. Med 40 gjester er det garantert mange som ønsker karbonader Anonymous poster hash: 2f33a...7dc
3 i april Skrevet 31. juli 2016 #13 Skrevet 31. juli 2016 Karbonader, roastbiff, steik, kylling lår eller vinger, en god suppe feks blomkålsuppe eller lasagne, lasagne spiser også alle inkludert barna 😊og en god salat.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #14 Skrevet 31. juli 2016 Evt: tusen takk for forslag. Anonymous poster hash: e5a21...ce9 Ser at resten av kommentaren min ikke ble med :/ inkl takk Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #15 Skrevet 31. juli 2016 Er ikke det litt rart, det er jo ofte noe av det første som forsvinner fra et koldtbord, særlig når det er barn/ungdom der. Med 40 gjester er det garantert mange som ønsker karbonader Anonymous poster hash: 2f33a...7dc Er rett og slett ikke populært her, derfor. Men mulig det blir med likevel, Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #16 Skrevet 31. juli 2016 Karbonader, roastbiff, steik, kylling lår eller vinger, en god suppe feks blomkålsuppe eller lasagne, lasagne spiser også alle inkludert barna 😊og en god salat. Det blir potetsuppe og lasagne etter forslag her. Kylling lår / vinger - hva slags tilbehør? Takk for tips Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #17 Skrevet 31. juli 2016 Kylling og Waldorfsalat Kalkun og waldorf Spanske tapas kjøttboller Stroganof gryte med ris Anonymous poster hash: 2ece4...ee3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #18 Skrevet 31. juli 2016 Kylling og Waldorfsalat Kalkun og waldorf Spanske tapas kjøttboller Stroganof gryte med ris Anonymous poster hash: 2ece4...ee3 Tenkte kjøttboller i tomatsaus men kan man bruke eks IKEA / svenske kjøttboller til det? Eller blir det helt feil? Takk for tips Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #19 Skrevet 31. juli 2016 Tenkte kjøttboller i tomatsaus men kan man bruke eks IKEA / svenske kjøttboller til det? Eller blir det helt feil? Takk for tips Anonymous poster hash: 432cd...1cb Mange gjør det, men jeg synes ikke det er godt. Lag kjøttbollene selv, eller bruk catering. Anonymous poster hash: 7da97...180
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #20 Skrevet 31. juli 2016 Jeg lagde disse tapaskjøttbollene selv og skal si de gikk unna i konfirmasjonen. Spicy, knallgode og ikke minst tiltalende. Skal se om jeg finner oppskriften dil deg om du er intr ? Er nemlig fort gjort å lage de Anonymous poster hash: 2ece4...ee3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #21 Skrevet 31. juli 2016 Vi skal ha oksekjøtt med poteter og brun saus. Det var det konfirmanten ville ha :-) Anonymous poster hash: 79dad...e0a
Husbygger Skrevet 31. juli 2016 #22 Skrevet 31. juli 2016 Vi hadde kobfirmasjon i vår. Hadde koldtbord, var 30 stk og bestilte mat til 25. Vi hadde mat i noen dager etterpå, så detta nok mat. Hadde også mer en nok kaker, vi hadde: suksesskake, marsipankake (konfirmasjonskaken), verdens beste, sjokoladekake, jordbærkake, ostekake, karnasekake og lefser. Skar i tillegg opp noe frukt, og etter konfirmantens ønske hadde vi is m/peanøtter og nonstop. Det var alt for mye av alt, kunne spist kake i 2 uker etterpå hvis vi ville.
Appelsinpiken Skrevet 31. juli 2016 #23 Skrevet 31. juli 2016 Ville hatt noe kjøtt i skiver som bayonneskinke eller en stek av noe slag. Gjerne servert kaldt
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #24 Skrevet 31. juli 2016 Jeg lagde disse tapaskjøttbollene selv og skal si de gikk unna i konfirmasjonen. Spicy, knallgode og ikke minst tiltalende. Skal se om jeg finner oppskriften dil deg om du er intr ? Er nemlig fort gjort å lage de Anonymous poster hash: 2ece4...ee3 Å det hadde vært fantastisk <3 tusen takk Anonymous poster hash: 432cd...1cb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2016 #25 Skrevet 31. juli 2016 http://trinesmatblogg.no/2008/12/02/spicy-kjøttboller-med-tomatsaus/ Bruker denne, men slenger på litt extra chilipasta, chili (fersk). Bruk godt med krydder og smak til slik som du liker det Anonymous poster hash: 2ece4...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå