Gå til innhold

Tjener vi lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ting som er veldig tydelig her: Å jobbe med mennesker: slik som sykepleier, førskolelærer, lærer og politi er veldig dumt. Mitt tips til barn i dag: Drit i utdannelsen. Heng med, men du trenger ikke gjør det så veldig bra, og så kan du få deg en jobb uten å kaste bort år som student og uten å opparbeide deg en masse studiegjeld: Begynn å jobbe innen transport eller noe annet "mannfolksarbeid". Da skal du få god lønn da, barnet mitt! ÅH, blir så forbanna!  Bare tull å ta lang utdannelse eller få gode karakterer dersom du da ikke bruker det på å bli lege, tannlege, veterinær, advokat eller noe slikt..... bare en digresjon oppi lønnspraten her....

Anonymous poster hash: c79e8...d24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ped.leder med full opptjening - har 495 tusen i året, utbetalt ca 28000,- i mmd. Mannen er vaktmester og har ca 425 tusen. Har vel greie lønninger og jeg tjener myye mer enn det jeg gjorde for 10 år siden. Da hadde jeg 260 000,- i året.

Anonymous poster hash: 1a08e...c43

Skrevet

Mannen min har utbetalt 31000 jeg har utbetalt 24000.

Anonymous poster hash: 7a810...c8d

24000 i aap? Hva jobbet du som? Er det inkl. diverse tillegg?

Anonymous poster hash: f89b6...72a

Skrevet

Her tjener vi 750 000,- og har råd til det vi vil. 2 biler og oppussing. Dere tjener bra synes jeg.

Anonymous poster hash: 86129...01f

Skrevet

1 mill innen transport?

Anonymous poster hash: 5f804...b2a

Transport er et vidt begrep - jeg jobber også innenfor transport og tjener 1,2 mill.

Anonymous poster hash: 37b52...455

Skrevet

Dere tjener ganske like som vi gjør, en ingeniør og en sykepleier. Vi bor i liten leilighet i en småby, har to biler og lever greit, men ikke råd til ferier og slikt. Synes selv vi tjener lite...

Anonymous poster hash: 5fbb4...be1

Skrevet

Jeg jobber 100% som saksbehandler i politiet. Tjener 360 000kr i året og sitter igjen med ca 22000kr i måneden. Er såvidt det går rundt. I forhold til meg er dere rike😊

Anonymous poster hash: 58c66...4a1

Skrevet

Det er en ting som er veldig tydelig her: Å jobbe med mennesker: slik som sykepleier, førskolelærer, lærer og politi er veldig dumt. Mitt tips til barn i dag: Drit i utdannelsen. Heng med, men du trenger ikke gjør det så veldig bra, og så kan du få deg en jobb uten å kaste bort år som student og uten å opparbeide deg en masse studiegjeld: Begynn å jobbe innen transport eller noe annet "mannfolksarbeid". Da skal du få god lønn da, barnet mitt! ÅH, blir så forbanna! Bare tull å ta lang utdannelse eller få gode karakterer dersom du da ikke bruker det på å bli lege, tannlege, veterinær, advokat eller noe slikt..... bare en digresjon oppi lønnspraten her....

Hehe😊

Syns det er så merkelig at folk tror veterinærer tjener så godt! Jeg har jobbet som dyrlege i 8 år og har i underkant av 500 000kr i året. Det er faktisk tarifflønn!

Latterlig dårlig etter så mange år på skolen og en beintøff utdannelse.

Anonymous poster hash: 00ec0...7b7

Skrevet

Det er en ting som er veldig tydelig her: Å jobbe med mennesker: slik som sykepleier, førskolelærer, lærer og politi er veldig dumt. Mitt tips til barn i dag: Drit i utdannelsen. Heng med, men du trenger ikke gjør det så veldig bra, og så kan du få deg en jobb uten å kaste bort år som student og uten å opparbeide deg en masse studiegjeld: Begynn å jobbe innen transport eller noe annet "mannfolksarbeid". Da skal du få god lønn da, barnet mitt! ÅH, blir så forbanna!  Bare tull å ta lang utdannelse eller få gode karakterer dersom du da ikke bruker det på å bli lege, tannlege, veterinær, advokat eller noe slikt..... bare en digresjon oppi lønnspraten her....

Veldig enig i dette! Jeg er førskolelærer, og merker også at det er litt lavstatus. Trøster meg med at det er meningsfullt

Anonymous poster hash: b7a5a...85c

Skrevet

Hehe😊

Syns det er så merkelig at folk tror veterinærer tjener så godt! Jeg har jobbet som dyrlege i 8 år og har i underkant av 500 000kr i året. Det er faktisk tarifflønn!

Latterlig dårlig etter så mange år på skolen og en beintøff utdannelse.

Anonymous poster hash: 00ec0...7b7

Enig. Jeg er tannlege og tjener 500000. Altså en helt gjennomsnittlig lønn. Merkelig at folk tror det er så fett. Det er jo eiendomsmeklere og siv.øk, skipsredere osv som virkelig tjener penger...

Anonymous poster hash: 9d51b...c14

Skrevet

Jeg har en bachelor og tjener 500 000. Jobber med mennesker, og har fått god jobb innen mitt felt. Mannen min driver for seg selv og tjener bedre, rundt 1,8. Vi sparer endel i aksjer. Vi merker ikke så mye til de høye inntektene, fordi vi har høye utgifter. Flere boligere, biler, hytte, båt osv. Alt koster. Vi eier mye som har verdi, men i det daglige har vi ikke mer enn en ok økonomi.

Anonymous poster hash: a8df0...c38

Skrevet

24000 i aap? Hva jobbet du som? Er det inkl. diverse tillegg?

AAP er på 19000 i mnd, jeg får ung ufør tillegget. Så kommer barnetrygd.

Har ikke tatt med barnebidrag. Så har litt mer utbetalt.

Mannen tjener 530000 og jeg har 280000.

Skrevet

AAP er på 19000 i mnd, jeg får ung ufør tillegget. Så kommer barnetrygd.

Har ikke tatt med barnebidrag. Så har litt mer utbetalt.

Mannen tjener 530000 og jeg har 280000.

Sprøtt. Du "tjener" mer en meg og mange jeg kjenner som jobber 100%. Håper det er fordi du faktisk ikke er i stand til å jobbe og ikke bare later som du ikke kan jobbe.

Skrevet

Sprøtt. Du "tjener" mer en meg og mange jeg kjenner som jobber 100%. Håper det er fordi du faktisk ikke er i stand til å jobbe og ikke bare later som du ikke kan jobbe.

Hva man får i AAP beregnes ut fra den inntekten man hadde før man gikk ut i AAP og har ingenting med inntekten til alle andre.

Dersom jeg ikke husker helt feil får man 60% av det man hadde før man måtte over på AAP.

Høy inntekt gir høy AAP noe som også er riktig siden man ovte har avpasset sitt liv ved tanke på økonomi (lån og lignende) ut fra den inntekten man har..

Anonymous poster hash: c497e...8ba

Skrevet

Mannen tjener 410000. Jeg er på aap og får 280000. Så i forhold til oss, så tjener dere bra

Anonymous poster hash: 618c8...354

Skrevet

Hva man får i AAP beregnes ut fra den inntekten man hadde før man gikk ut i AAP og har ingenting med inntekten til alle andre.

Dersom jeg ikke husker helt feil får man 60% av det man hadde før man måtte over på AAP.

Høy inntekt gir høy AAP noe som også er riktig siden man ovte har avpasset sitt liv ved tanke på økonomi (lån og lignende) ut fra den inntekten man har..

Anonymous poster hash: c497e...8ba

Og med høy aap, så har en jo jobbet mye og betalt masse i skatt før en ble syk. Synes selv jeg har greit utbetalt på aap. Er takknemlig for at jeg jobbet masse før jeg ble syk

Anonymous poster hash: 618c8...354

Skrevet

Det er en ting som er veldig tydelig her: Å jobbe med mennesker: slik som sykepleier, førskolelærer, lærer og politi er veldig dumt. Mitt tips til barn i dag: Drit i utdannelsen. Heng med, men du trenger ikke gjør det så veldig bra, og så kan du få deg en jobb uten å kaste bort år som student og uten å opparbeide deg en masse studiegjeld: Begynn å jobbe innen transport eller noe annet "mannfolksarbeid". Da skal du få god lønn da, barnet mitt! ÅH, blir så forbanna! Bare tull å ta lang utdannelse eller få gode karakterer dersom du da ikke bruker det på å bli lege, tannlege, veterinær, advokat eller noe slikt..... bare en digresjon oppi lønnspraten her....

Jeg jobber innen helsetjenesten. 3-årig bachelor fra universitetet. Jobber innen et spesialistfelt privat og har mellom 900.000 til 1 mill i året. Så det går an å jobbe med mennesker innen helse og tjene bra og. Men enig med deg, generelt er det lite lønnsomt å ta utdannelse innen disse yrkene. Vil nok veilede mine barn til å velge annerledes.

Anonymous poster hash: ff259...353

Skrevet

Nei, det mener jeg ikke.. Er alltids noen som tjener mere og mindre..

Vi tjener begge litt over 500 000kr.

Inntekt til sammen ca 1,1 mill.

Jeg føler vi tjener greit nok.

Men hvis en sammenligner med de med inntekt over 700 000kr er det jo ikke bra.

Er mange som tjener 2-300 000kr også.. Da begynner det å bli lite i dagens samfunn.

Er forresten ikke inntekten som teller, men forbruket. Det ser vi gode eksempler til tider på luksusfellen.

Anonymous poster hash: b1811...718

Skrevet

Jeg jobber 100% som saksbehandler i politiet. Tjener 360 000kr i året og sitter igjen med ca 22000kr i måneden. Er såvidt det går rundt. I forhold til meg er dere rike

Da trekker vel du lite skatt. Jeg har 420 000 i året og får utbetalt 22000 imåneden

Anonymous poster hash: a6437...e9e

Skrevet

Da trekker vel du lite skatt. Jeg har 420 000 i året og får utbetalt 22000 imåneden

Har 1,3 i huslån er sikkert derfor.

Skrevet

Jeg tjener 415.000, og får utbetalt 26.000kr. Får alltid igjen på skatten. Høyt huslån da.

Anonymous poster hash: 736ef...6d2

Skrevet

Later som jeg ikke kan jobbe? Det er vel mer eller mindre umulig?

Ja jeg er syk. Jeg opplever det som vanskelig å få aap. Og enda vanskeligere å få ufør.

Jeg er ikke i stand til å jobbe. Men utprøves i alle slags mulig jobber enda med en alvorlig sykdom.

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig. Dere har 800 i året. Det er det samme som meg, eller jeg har 820. Alenemor. Allikevel får jeg ikke utbetalt mere enn 42000 i mnd. Hvordan henger dette sammen? Noen som kan svare? Er det toppskatten mon tro?

Anonymous poster hash: 9d51b...c14

Derfor du har høy årslønn og betaler dermed mer i skatt en to med lavere årslønner. Du kommer nok under toppskatt også.

Skrevet

Jeg tjener 415.000, og får utbetalt 26.000kr. Får alltid igjen på skatten. Høyt huslån da.

Anonymous poster hash: 736ef...6d2

Jeg tjener 454 000 i året å har utbetalt 26.000... Kanskje jeg og får igjen på skatten da? 😃👏🏼 Nettopp ferdig utdannet så har ikke noe å sammenligne med fra tidligere...

Anonymous poster hash: 72414...d93

Skrevet

Hvis du kun tjener 280 000 i året i full stilling så er det vel på tide å bytte beite eller ta en utdanning som lønner litt mer.

Men ser at mange av de du kjenner så kanskje det her er snakk om sosioøkonomisk grunner til at dere tjener såpass lite i full stilling.

Anonymous poster hash: 8a031...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...