Gå til innhold

Dere som kun forbinder Ferdinand med oksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Jeg husket ikke denne oksen før mannen min påpekte det, og da har jeg bare noen svake idéer. Og var ikke noe big deal for han heller.

Er det fordi man ikke kjenner noen/mange andre med navnet? For så mange navn som er med i sanger og eventyr osv. Forøvrig trodde jeg man hadde positive assosiasjoner til denne oksen, var den ikke så snill og søt?

Anonymous poster hash: 10fe0...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 33. Og jeg vet ikke om noen andre med det navnet nei.

Anonymous poster hash: 75df2...28d
Skrevet

Jeg er 32 og tenker på oksen når jeg hører navnet, men det er nok kun fordi jeg aldri har møtt noen som heter det og egentlig ganske sjelden hører navnet. Jeg hadde nok kommet over det fort om jeg møtte noen som heter det. Tror nok at uansett hvilketnavn man har så er det noen som har positive og negative preferanser på det, akkurat som om man hatr møtt noen man ikke liker med det navnet så er det det første man tenker på, men når man møter et nytt menneske med navnet så vil det nok være noe helt annet

Anonymous poster hash: 705e2...921
Skrevet

Er 30 og tenker på oksen

Anonymous poster hash: b0c57...6cd

Skrevet

43

Anonymous poster hash: c4c39...a15

Skrevet

34

Anonymous poster hash: d2248...832

Skrevet

32

Anonymous poster hash: 21e7b...9f2

Skrevet

30

Oksen Ferdinand var jo så søt og god da <3

Anonymous poster hash: ac7de...001

Skrevet

32 Ferdinand er og blir en okse. Men jeg tenker også på Ferdinand Finne, kunstneren

Anonymous poster hash: d05d2...b6f

Skrevet

Hos meg ble både Ferdinand og Anton uaktuelt pga at de var oksenavn (ifølge mannen)  :sjokkert: 

raskt googlesøk viser at oksen ferdinand er en film fra 1938... selv synes jeg det er en fin historie og et fint navn!

Anonymous poster hash: 0783f...a85
Skrevet

Hos meg ble både Ferdinand og Anton uaktuelt pga at de var oksenavn (ifølge mannen) :sjokkert:

raskt googlesøk viser at oksen ferdinand er en film fra 1938... selv synes jeg det er en fin historie og et fint navn!

Anonymous poster hash: 0783f...a85

Olsen Anton hadde jeg helt glemt! Men det gikk jo på Barne-TV da jeg var liten (jeg er født i 1986).

Anonymous poster hash: ac7de...001

Skrevet

45

Og oksen Ferdinand var kjempesnill og fredelig! Den eneste oksen som nektet å stange og bare ville lukte på rosene! Positiv assosiasjon her.

Anonymous poster hash: 9ff2b...1c3

Skrevet

Jeg er 33, og tenker uten tvil på oksen. Og på katten vår 😉 han heter også Ferdinand 😄

Skrevet

36. Kan ikke skjønne at du IKKE gjør det.

Anonymous poster hash: 836e4...232

Skrevet

Er 34

Anonymous poster hash: 47663...652

Skrevet

34

Anonymous poster hash: b88e1...7e5

Skrevet

39.

Men nå går jo historien om oksen på tv hver eneste julaften, så de fleste kjenner nok den uansett alder.

Anonymous poster hash: 90782...51c

Skrevet

Jeg er 33, og veit om et barn og en ungdom som heter Ferdinand. Dermed blir det ikke bare oksen, selv om jeg kjenner godt til oksen Ferdinand.

Anonymous poster hash: ff38e...253

Skrevet

Jeg er over 40 og tenker faktisk først på kunstneren Ferdinand Finne når jeg hører navnet, selv om jeg selvsagt også assosierer det med oksen Ferdinand som bare er snill og god.

Skrevet

30,men har aldri forbindt det navnet med oksen, hadde en gutt i bhg min og en gutt på skolen som het det og ønsket det også på gutten min,men faren ønsket det ikke

Skrevet

Assosiasjoner endrer seg. De i omgangskretsen din som forbinder Ferdinand med oksen vil snart heller forbinde det med din nydelige sønn. Uansett en koselig okse :)

Skrevet

Jeg er 36. Men selv om jeg forbinder navnet med den søte oksen så er det jo et kjempefint navn. Det er vel ingen som ikke har gode assosiasjoner med det navnet.

Her har ene gutten fått mellomnavn etter en figur på barnetv. Storesøster var helt forgapt i denne figuren 😂

Anonymous poster hash: f2654...84d

Skrevet

Assosiasjoner endrer seg. De i omgangskretsen din som forbinder Ferdinand med oksen vil snart heller forbinde det med din nydelige sønn. Uansett en koselig okse :)

Er 28, og ingen i min omgangskrets har noe spesielt forhold til den oksen.. Men det er som du sier, assosiasjoner endrer seg!

HI

Anonymous poster hash: 10fe0...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...