Gå til innhold

Hva Gjør jeg. dagmamma jeg har brukt har ikke betalt skatt slik avtalen er.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dagmamma til to V mine barn. Jeg har betalt 6000 PR barn.

Avtalen er at de skal betale skatt. Dette har de ikke gjort jeg vet jeg og kan straffes. Hva Gjør jeg nå. ?

Anonymous poster hash: 18852...dd2

Fortsetter under...

Du får jo ikke trekt fra på skatten at du har utgifter til barnepass selv heller....

Om avtalen var hvit barnehage leverer du en lønns- og trekkopogave som su skal også får hun gjøre som hun vil.

Anonymous poster hash: ad1b6...a32

Hva gjirde du da du skulle gi beskjed til skatteetaten om dette på selvangivelsen.? Har du skrevet det der slik du skulle vil hun bli tatt for skattesvindel.

Om ikke må du eaportere det snarest om hun ikke selv har ordnet opo i det nå.

Anonymous poster hash: 74194...b60

driter i det,sjansen for å blir tatt er ekstrem liten!

Anonymous poster hash: 5c573...6a9

Det er svindling og hi dkal skrive det av på skatten

Anonymous poster hash: 74194...b60

Annonse

Men du er jo ansvarlig for å sende inn a-melding til skatteetaten!!! Har du ikke gjort det? Da er du like ansvarlig som dagmammaen..

Hvorfor skal en som kjøper en tjeneste av en person sende inn a-melding? Det er hvis du er arbeidsgiver man skal sende inn a-melding og de fleste dagmamma har jo sin egen bedrift og er ikke personlig ansatt hos de som bruker dem som dagmamma.

Anonymous poster hash: 727c2...6ed

Hvorfor skal en som kjøper en tjeneste av en person sende inn a-melding? Det er hvis du er arbeidsgiver man skal sende inn a-melding og de fleste dagmamma har jo sin egen bedrift og er ikke personlig ansatt hos de som bruker dem som dagmamma.

Det er vel du som skal trekke og innbetale skatten? Her er det jo du som har tabbet deg ut...

Anonymous poster hash: 5829b...ba9

Det er vel du som skal trekke og innbetale skatten? Her er det jo du som har tabbet deg ut...

Nei, en dagmamma er i utgangspunktet selvstendig næringsdrivende og må således selv besørge at skatten blir betalt. Blir som om du skulle passet på at tannlegen din betaler skatt av det han fakturerer deg.

Regner med at dagmammaen passer barna hjemme i sitt eget hus. Har du sendt inn a-melding har du gjort det du skal. Og dagmammaen får et problem med myndighetene om hun ikke har betalt skatt.

Anonymous poster hash: 3e3f9...47e

Regner med at dagmammaen passer barna hjemme i sitt eget hus. Har du sendt inn a-melding har du gjort det du skal. Og dagmammaen får et problem med myndighetene om hun ikke har betalt skatt.

Anonymous poster hash: 3e3f9...47e

Det kommer vel helt an på om hun selger en tjeneste til deg eller om du har ansatt henne. Er hun ansatt av deg og du betaler lønn har du jo et arbeidsgiveransvar ift å trekke skatt. Hvis hun er selvstendig og du betaler for pass av barn (får regning) er det jo ikke ditt problem.

Annonse

Nå er ikke jeg hi. Og nei hvis dagmammaen ikke er ansatt hos ho så har heller ikke hi arbeidsgiveransvar med det som medfølger av plikter. Det viktigste å få på det rene for å få en konstruktiv diskusjon er om dagmammaen er ansatt hos hi eller om dagmammaen er selvstendig næringsdrivende.

Enten skal du ha sendt inn a- melding og trukket skatt hvis hun er ansatt hos deg eller så har hun firma og du skal ha fått regning går med organisasjonsnummer og moms.

Anonymous poster hash: dfe31...100

Enten skal du ha sendt inn a- melding og trukket skatt hvis hun er ansatt hos deg eller så har hun firma og du skal ha fått regning går med organisasjonsnummer og moms.

Det er ikke moms på barnepass mener jeg. Bhg fakturerer iallefall ikke med moms.

Så lenge Hi ikke er arbeidsgiver så skal hun ikke sende inn a-melding eller trekke for skatt.

Hvis barnepasser er personlig næringsdrivende holder det vel for hi at hun har rapportert det riktig på sin selvangivelse...?

Anonymous poster hash: e1cfe...f95

Det er ikke moms på barnepass. Du kan be om kvittering for å ha ditt på det tørre. Da spiller det ingen rolle for deg om hun ikke betaler skatt. Dagmamma som passer i sitt hjem er stort sett selvstendig næringsdrivende. Passer hun derimot barnet i ditt hjem er det vanligvis du som er arbeidsgiver. Uansett burde du ha en kontrakt på alt dette slik at det ikke blir noen misforståelser.

Anonymous poster hash: 598a5...868

Det er ikke moms på barnepass. Du kan be om kvittering for å ha ditt på det tørre. Da spiller det ingen rolle for deg om hun ikke betaler skatt. Dagmamma som passer i sitt hjem er stort sett selvstendig næringsdrivende. Passer hun derimot barnet i ditt hjem er det vanligvis du som er arbeidsgiver. Uansett burde du ha en kontrakt på alt dette slik at det ikke blir noen misforståelser.

Også bør du selvsagt ha kvittering uansett i tilfelle hun ikke rapporterer inn skjema for pass og stell av barn. Da vil ikke du få fradraget på selvangivelsen. Og om du må sette inne disse opplysningene selv i selvangivelsen neste år bør du ha kvittering. Du kan bli sjekket.

Nei.  For å gjøre det enklere å bli hvit dagmamma, er reglene for dagmammaer forenklet. Har du en person som passer dine barn i ditt hus, har du arbeidsgiveransvar og skal betale trekke og innbetale skatten til dagmammaen.  Passer dagmammaen barnet i sitt eget hus, er hun selvstendig næringsdrivende, men du som bruker skal likevel sende inn a-melding.  Dagmammaen er ikke regnskapspliktig, hun skattes derfor etter a-meldingene. Veldig enkelt sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...