Gå til innhold

Eskild, Magnus eller Herman..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herman er det verste guttenavnet som eksisterer, i min verden. Jeg kjenner at jeg virkelig føler fysisk avsky mot navnet, uten at jeg kan forklare hvorfor. 

Eskild og Magnus er flotte navn begge to. Hadde jeg vært nødt til å velge, så ville jeg valgte begge. Eskild Magnus eller Magnus Eskild.

Anonymous poster hash: b7c09...854

Magnus:) Synes det er finest, og er et så klassisk og flott navn:)

Eskild synes jeg er tusen ganger finere skrevet Eskil, føles litt feminint med d og ser mer lettere og penere ut uten. I tillegg blir det ikke uttalt EskilDD på Sunnmøre (med mindre man ønsker det, da.....). Og så blir det på en måte ikke så veldig "gammelt/nynorsk/på landet"-navn, hvis det gir mening. Er jo smak og behag hva man ønsker, for deg kan det være en positiv ting. Skrevet Eskild kommer det på tredje plass, mens skrevet Eskil kommer det på andre eller delt plass med Herman (ja, akkurat på dette navnet er skrivemåten SÅ viktig for meg). Herman er koselig, var et favorittnavn hos meg en periode for mange år siden, men er ikke lenger overbegeistret. Helt greit, men har kanskje fått litt etternavn-assosiasjoner?

Anonymous poster hash: a8803...49d

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...