Gå til innhold

går du med dyre smykker på deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ring til 10 000 som jeg fikk i bryllupsgave av mannen. Hvit gull, riamanter og en rubin. Jeg ELSKER den, men har mest lyst til å la den ligge i sagen. Er så redd for å miste den...

Kunne selvsagt brukt den ved spesielle anledninger, men i min hektiske jobb+barn hverdag er det desverre ikke mange slike anledninger 😉

Anonymous poster hash: 2c7e3...f3e

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har en ring til 10 000 som jeg fikk i bryllupsgave av mannen. Hvit gull, riamanter og en rubin. Jeg ELSKER den, men har mest lyst til å la den ligge i sagen. Er så redd for å miste den...

Kunne selvsagt brukt den ved spesielle anledninger, men i min hektiske jobb+barn hverdag er det desverre ikke mange slike anledninger 😉

Haha, ikke i sagen! Men i safen 😂

Skrevet

Har smykker både til ti og tyve tusen og bruker de selvsagt masse! 😄

Anonymous poster hash: 4dedf...4ac

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Med glede!

Skrevet

Gullring 20.000

Gullring 10.000

Gullarmbånd 10.000

Gullarmbånd 6000

Hvitt gull ring med to diamanter og en safir: 10.000

Himmel, dette hørtes kaksigt ut, men er visst dette jeg går rundt med. Har akkurat levert i fra meg en diamanthjerte som skal redesignes på nytt, så jeg kan bruke dette.

Anonymous poster hash: 99697...b45
Skrevet

Bruker 2 ringer hver dag, en til ca 10.000kr og en til ca 30.000kr. Et diamantkjede til rundt 5500kr og diamantøredobber til ca 8000kr. Sover med det, dusjer og bader med det. Sitter på hele tiden. Ikke tenkt noe over prisen egentlug før akkurat nå.

Anonymous poster hash: 25bac...1e5

Annonse

Skrevet

Det gjør ikke jeg. Pga jobben kan jeg ikke bruke smykker, og jeg er så distré at skulle jeg brukt de til daglig, tatt de av og på osv hadde jeg garantert rota bort ringer osv.

Har en sånn ring jeg også, den oppbevares i safe og luften kun på julaften, 17.mai, 50-årsdag osv. Dessverre.

Skrevet

Akkurat nå har jeg små diamanter i ørene, giftering, et tynt diamantbånd utenpå gifteringen og en rekkering på den andre hånden. Totalverdi kanskje 50 000? Ikke noe jeg tenker over, verdien altså, men hva de symboliserer. Gifteringen er grei, den utenpå er for at ikke gifteringen skal falle av, gave fra meg til meg etter vektreduksjon 😀 Og rekkeringen symboliserer at familien er samlet selv om det har holdt hardt. Øredobbene var gave fra mannen da vi fikk vårt første barn og han rotet vekk øredobbene mine i befippelsen 😁

Smykkene er symboler for meg, ikke kroner og øre. Om jeg ikke brukte dem ville de ikke være verdt noe som helst.

Anonymous poster hash: d8a72...3a1

Skrevet

Nei. Har ikke råd til å bruke så mye penger på smykker og hadde jeg hatt det en gang i tiden, hadde jeg solgt de

Anonymous poster hash: 381cc...455

Skrevet

Halssmykket jeg bruker hele tiden koster 2-3.000, armbåndet 2-300, sølvringer i ørene til kanskje 400 kr også gifteringen.

Anonymous poster hash: 33b61...3ae

Skrevet

Bruker 2 ringer hver dag, en til ca 10.000kr og en til ca 30.000kr. Et diamantkjede til rundt 5500kr og diamantøredobber til ca 8000kr. Sover med det, dusjer og bader med det. Sitter på hele tiden. Ikke tenkt noe over prisen egentlug før akkurat nå.

Anonymous poster hash: 25bac...1e5

Lurt å ta de av om kvelden, da får du jevnlig slitasje på klørne. (om det er diamanter) og sjekk de jevnlig hos gullsmed. Perler tåler ikke vann (eller limet) så de kan ramle av.

Anonymous poster hash: 5fbcd...d3a

Skrevet

Ja det gjør jeg. Er glad i enkle diamantsmykker og går daglig med en enstens diamantring til ca 200.000,- og øredobber til over 100.000,-. I tillegg bruker jeg gifteringen som kostet et par tusen. "Pynter opp" med mer spesielle smykker når jeg skal på noe.

Anonymous poster hash: 71475...895

Skrevet

Dyrt og dyrt, Fru Blom. Jeg kan ikke skilte med diamantringer i 100.000-kronersklassen.

Jeg blander ekte og uekte.

Jeg bruker perlekjede mer eller mindre hver dag, noen ganger Bismarckjede i gull med matchende armbånd (jeg er den er den eneste under 65 jeg vet om som bruker det, men jeg elsker dem), gulløreringer, ørepynt fra Georg Jensen (Daisy) eller perleøredobber, dette kombinerer jeg med smykker fra Acessorize, Glitter, Bijou Brigitte, vintage bijouteri og loppisfunn ...

Jeg tenker at man skal bære de ekte smykkene som de var fake, og de uekte smykkene som de var de fineste juveler

Annonse

Skrevet

Jeg bruker gifteringen m diamant hver dag. verdi ca 15000-

Så har jeg et massivt gullkjede jeg går med, det er vel nesten 40 gram gull, så verdien er betydelig.

har og noen Lyngaard ringer som jeg gjerne bruker de er vel verdt over 20000 hver

det er da ikke noe poeng i å ha fine smykker om de ikke brukes.

Skrevet

Jeg bruker forlovelsesringer på 1,5 karat en stens diamantring til en verdi av 150.000 kr, og gifteringer som består av små diamanter rundt hele ringen og som kostet ca 40.000 kr. Bruker også et 1 karat enstens diamant anheng som koster ca 80.000 kr. 

Smykker er til for å brukes og tørr man ikke bruke smykkene fordi de er for dyre så er jo smykkene rimelig unyttige.

Når det er sagt så ville det vært surt hvis jeg mistet en av smykkene, men de er forsikret og jeg ville fått igjen et tilsvarende produkt.

Anonymous poster hash: 4f301...5da
Skrevet

Ja det gjør jeg. Er glad i enkle diamantsmykker og går daglig med en enstens diamantring til ca 200.000,- og øredobber til over 100.000,-. I tillegg bruker jeg gifteringen som kostet et par tusen. "Pynter opp" med mer spesielle smykker når jeg skal på noe.

Særlig haha

Anonymous poster hash: a3c0f...f46

Skrevet

Bruker daglig gifteringen min (24 000), forlovelsesringen (10 000), gave fra mamma (smykke, arvet fra familie, 37 000 og ett armbånd til ca 12 000 jeg har fått med mannen😊

Anonymous poster hash: 3ff4b...7f8

Skrevet

Bruker smykker med en verdi på ca 60 000 hver dag.

Anonymous poster hash: cce03...677

Skrevet

Hva er vitsen med disse dyre smykkene? De er jo sjelden særlig pene? Jukse smykkene er jo finere?

Anonymous poster hash: b8615...a10

Skrevet

Hva er vitsen med disse dyre smykkene? De er jo sjelden særlig pene? Jukse smykkene er jo finere?

Anonymous poster hash: b8615...a10

For meg er det symbolene. Du har kanskje tatovering med navnene til barna dine, det synes jeg er ultrastygt. Jeg har en ring med en diamant for hvert barn, det synes du er ultrastygt. Smaken er som baken.

Skrevet

De dyre smykkene mine har jeg fått i gave eller arvet og jeg setter stor pris på dem og syns de er fine. Og smykker er til for å brukes, ellers er de jo litt bortkastet. De aller dyreste ligger i safen og kommer bare frem ved spesielle anledninger.

Skrevet

Jeg bruker forlovelsesringer på 1,5 karat en stens diamantring til en verdi av 150.000 kr, og gifteringer som består av små diamanter rundt hele ringen og som kostet ca 40.000 kr. Bruker også et 1 karat enstens diamant anheng som koster ca 80.000 kr.

Smykker er til for å brukes og tørr man ikke bruke smykkene fordi de er for dyre så er jo smykkene rimelig unyttige.

Når det er sagt så ville det vært surt hvis jeg mistet en av smykkene, men de er forsikret og jeg ville fått igjen et tilsvarende produkt.

Anonymous poster hash: 4f301...5da

Hvor har du forsikret smykkene? Jeg forhørte meg en gang om forsikring og syns det ble forferdelig dyrt med tanke på at smykkene lå ca 360 dager i året i en bankboks.

Skrevet

Hvor har du forsikret smykkene? Jeg forhørte meg en gang om forsikring og syns det ble forferdelig dyrt med tanke på at smykkene lå ca 360 dager i året i en bankboks.

Hvis de aldri er i bruk er det vel ikke noe poeng. De er vel forsikret via banken i boksen. Men 360 dager i.boks skjønner jeg ikke greia med med mindre du er i samme klasse som dronning Sonja og forvalter familiejuveler.

Skrevet

Ja. Ringene bruker jeg. Øreringer mister jeg så ofte pga langt hår som vikler seg inn i de og når jeg drar i håret detter de av så det er bortkastet på meg.

Anonymous poster hash: 90180...b0c

Skrevet

Særlig haha

Anonymous poster hash: a3c0f...f46

Noen har dyrere smykker enn andre. Du må nok bare innse at folk har forskjellige muligheter her i verden.. Smykkene er forsikret med egen smykkeforsikring som gjelder i hele verden. Jeg liker å bruke de fine smykkene jeg har og er ikke redd for å miste de pga forsikringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...