Gå til innhold

Dere som har total renovert bad. Hva kom det på?

Anbefalte innlegg

Badet er 7 kvm. Alt må rives. Pluss at vi må forsterke gulvet. Da de forrige eierne ikke har lagt inn nok bjelker. Flisene sprekker og vi må ha bjelker i etg under for å støtte opp.

Jeg mener vi i hvertfall må regne med 300 000. Mannen mener det er mulig med halvparten. Tror han drømmer 😂😂

Anonymous poster hash: b994e...304

Fortsetter under...

Vårt kom på ca 250 tusen. Da hadde vi elektrikere og rørleggere. Snekker arbeid, støpning og flislegging gjorde vi selv med hjelp av mannens onkel og fetter som tidligere har arbeidet som murer og snekker. Matrialer og innredningen til bad er svindyrt og ikke minst fagfolk om dere ikke skal gjøre noe selv.

Vårt bad er en del større enn deres. Ca 20 kvadratmeter. Men jeg tror likevel dere må regne med en god del mer enn hva mannen din tenker. Tror din sum er mer realistisk.

Anonymous poster hash: 274d2...aa0

Vi rev ut alt, helt inn til reisverket.

Tror badet vårt er 12 m2.

Fliser på gulv og vegg, dusjhjørne i glassbyggersten, ny servant, ny do, benk og skap ved vaskemasin/tørketrommel - kom på 250 000.

Da har mannen og svoger gjort alt selv, ikke betalt noe for arbeidstimer...

Anonymous poster hash: 256f8...01f

Vårt kom på ca 250 tusen. Da hadde vi elektrikere og rørleggere. Snekker arbeid, støpning og flislegging gjorde vi selv med hjelp av mannens onkel og fetter som tidligere har arbeidet som murer og snekker. Matrialer og innredningen til bad er svindyrt og ikke minst fagfolk om dere ikke skal gjøre noe selv.

Vårt bad er en del større enn deres. Ca 20 kvadratmeter. Men jeg tror likevel dere må regne med en god del mer enn hva mannen din tenker. Tror din sum er mer realistisk.

Anonymous poster hash: 274d2...aa0

Ja det tenker jeg også. Vi skal bare rive selv. Skal ikke flytte på noen rør. Men vil ha vegghengt toalett og badekar.

Mannen vil kjøpe innredning på ikea. Og mener vi kan spare penger ved å gjøre det.

Totalrenovert bad på ca 8 kvm til ca 275 000 kroner. Gjorde ingenting selv.

Anonymous poster hash: c7337...91a

Takk for svar. Bad er dyrt. Men jeg syns det er viktig å legge penger her. Mannen vil spare inn. Men jeg syns vi skal gi alt og gå et skikkelig fint bad.

Annonse

Vi valgte mikrosement på våtromsplater, vokset og impregnert på badet. Både gulv, vegg og dusjnisje. Badet kostet da 4200 kr pr kvm uten innredning. Badet er forøvrig 17 kvm.

Anonymous poster hash: b7367...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...