Gå til innhold

Vi som er på bmi 27 og opp ved starten av graviditeten

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid sist uke og er overlykket for det, men jeg er redd for hvordan det skal gå med vekta. Sist gang startet jeg graviditeten som normalvektig, men la på meg mellom 23-25 kg. Det ønsker jeg ikke å gjøre denne gsngen, da jeg nå veier 74,5 kg fordelt på 166 cm som altså utgjør en bmi på 27. Spiser sunt og går mye, men det gjorde jeg forsåvidt sist gang også. Satt likevel igjen med 16 kg rent fett når baby og alt vannet var ute av kroppen. Noen som er i samme båt som meg? Bmi 27 og oppover:)

Endret av Ajo<3

Fortsetter under...

Jeg har nesten akkurat samme mål som deg, jeg er 165 og (var) 73kg.

Er bare i uke fem nå, men har allerede tatt av 2kg pga flere turer og mye sunnere kosthold nå etter at jeg fant ut at jeg var gravid.

Målet mitt er langt i fra å gå ned i vekt, men å ikke gå opp mer enn hva baby og alt som hører til veier :)

Jeg la på meg 25kg i første svangerskap og 10kg i mitt andre, så nå håper jeg jeg ikke går opp mer enn ti denne gangen heller.

Jeg vet av erfaring fra første svangerskap at disse ekstra kiloene er vanskelig å få av, og dette var tungt, for jeg er ikke så høy, og merker godt de ekstra kiloene :(

Anonymous poster hash: 9ffc1...46a

Har en BMI som er mye høyere enn dere, og er straks i uke 37. Så langt viser vekten 1 -en- kg opp :) nå gikk jeg riktignok ned et par kg i starten pga kvalme, samt at jeg har fått svangerskapsdiabetes og derfor passer kostholdet, men allikevel. Strålende fornøyd med det.

Dette er 3 barnet mitt, og de andre gangene har jeg lagt på meg 10-15 kg, da var jeg lettere i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...