Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 Jeg har akkurat fått påvist allergi mot bjørk og legen har skrevet ut medisin mot dette. Men slik jeg forstår det så er det ikke spredning av bjørkepollen nå lenger, men heller april-juni. Hvorfor ber da legen min ta allergimedisin? Jeg har ingen andre allergier. Anonymous poster hash: d7f6b...841
Gjest Antarctica Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 For påkommende tilfelle, da? Står det ikke på medisinpakken om det er fast eller ved behov?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 For påkommende tilfelle, da? Står det ikke på medisinpakken om det er fast eller ved behov? Nei, det står at jeg skal ta en tablett daglig. Og legen ba meg i dag (via mail) om å starte på medisinen daglig f.o.m i dag. Er ikke det rart? HI Anonymous poster hash: d7f6b...841
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Det er forresten Loratadin Orifarm 10 mg jeg er satt på. HI Anonymous poster hash: d7f6b...841
Gjest Antarctica Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Kjenner ikke medikamentet. Ring opp i morgen og be om forklaring!
♥Coxinelle♥ Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Rart. Har du symptomer, da? Jeg har sluttet med mine medisiner for sesongen. Starter i april og avslutter i juni.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Har du noen plager? Hvis ikke er det vel ingen vits å ta medisin... Anonymous poster hash: 9a38b...1b4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 Har du noen plager? Hvis ikke er det vel ingen vits å ta medisin... Anonymous poster hash: 9a38b...1b4 Jo, jeg har symptomene, men jeg har også andre kroniske sykdommer som gir samme symptomer. Bjørkepollenallergi gir visst symptomer som feberfølelse i kroppen og utmattelse, symptomer jeg også har pga lavt stoffskifte som ikke er godt medisinert. Så vanskelig å si hvor symptomene kommer fra Rennende øyne og tett nese har jeg hatt i alle år. Jeg er også operert for polypper, uten hell. HI Anonymous poster hash: d7f6b...841
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #9 Skrevet 25. juli 2016 Rart. Har du symptomer, da? Jeg har sluttet med mine medisiner for sesongen. Starter i april og avslutter i juni. Symptomene er der, men det kan like gjerne være det lave stoffskiftet. Skal høre med legen, ja. Måtte bare høre om andre syntes dette var rart HI Anonymous poster hash: d7f6b...841
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Hvis tett nese plager deg, kan jeg anbefale en nesespray som heter dymista. Jeg har prøvd det meste av medisiner og denne har gitt best effekt. Du kan prøve allergimedisin et par-tre uker og se om det har noen effekt. Det vil jo ikke skade. En venninne av meg var i dårlig form i flere mnd. Hun fikk ikke utslag på allergitester, men etter et par uker på allergimedisin var hun kvitt plagene. Anonymous poster hash: 9a38b...1b4
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 Jeg har pleid å bruke allergimedisiner ca fra april til september. Men i år så startet jeg med de i januar, for da ble jeg pottetett, klødde og nøys ustoppelig. Så nå kommer jeg nok til å bruke de hele året. Jeg reagerer på ting som ikke har gitt utslag på prøver. Jeg nyser ustoppelig når jeg klipper gresset og klør av bjørk som er inne, men har ingen allergi på det i følge prøver. Siden du har mye symptomer, så tenker jeg at du kanskje kan reagere på andre ting uten at du tenker på det. Kan du ha kryssallergier, det er ganske vanlig for bjørkepollenallergikere. Jeg kjenner ikke til medisinen din i det hele tatt. Men jeg hadde prøvd den som legen har foreskrevet for å se om det hjelper. Anonymous poster hash: af9cd...bc6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Takk for svar alle sammen! Jeg skal høre med legen hva han sier og ha det dere har sagt i bakhodet HI Anonymous poster hash: d7f6b...841
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 Hvis tett nese plager deg, kan jeg anbefale en nesespray som heter dymista. Jeg har prøvd det meste av medisiner og denne har gitt best effekt. Du kan prøve allergimedisin et par-tre uker og se om det har noen effekt. Det vil jo ikke skade. En venninne av meg var i dårlig form i flere mnd. Hun fikk ikke utslag på allergitester, men etter et par uker på allergimedisin var hun kvitt plagene. Anonymous poster hash: 9a38b...1b4 Dymista ❤ Anonymous poster hash: 18cf4...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå