Gå til innhold

Hvor mange skritt er det normalt å ta i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøver å gå med i vekt og har begynt å gå litt .. Er 5,59 km OK PR dag?

Anonymous poster hash: 56802...1e3

Hvor mange skritt er det da?

De sier at 10 000 skritt bør alle gå hver dag. Hadde jeg vært deg så ville jeg lagt meg litt over det antallet, ut i fra hvor god form du er i nå

Anonymous poster hash: 71bc2...bb5

Hvis man skal med i vekt bør man opp i minst 15 000 skritt om dagen. 10 000 skritt er jo det man bør klare å komme opp i på en vanlig hverdag uten treningsøkt.

Men det kommer jo også an på aktivitetsnivået du har som utgangspunkt. Har du vært svært inaktiv er det bra å øke litt og litt gradvis.

Anonymous poster hash: d9c0f...5b4

Hvis man skal med i vekt bør man opp i minst 15 000 skritt om dagen. 10 000 skritt er jo det man bør klare å komme opp i på en vanlig hverdag uten treningsøkt.

Men det kommer jo også an på aktivitetsnivået du har som utgangspunkt. Har du vært svært inaktiv er det bra å øke litt og litt gradvis.

På dager jeg trener mye har jeg "bare 9000" skritt fordi jeg tar av skritteller.

Det utgjør for min del ca totalt 4 km gange som reisevei til og fra jobb pluss alle skritt jeg går imellom.

På dager jeg ikke trener ligger jeg på rundt 12000 skritt.

De sier vel at det er skadelig for helsen å bevege seg for lite. For hver time du sitter bør du reise deg og gå rundt i 5 minutter. Hat desverre en veldig stillesittende jobb på kontor. Så er opptatt av å gå der jeg kan. Og gå endel i pauser.

Anonymous poster hash: f4c1a...a8d

På dager jeg trener mye har jeg "bare 9000" skritt fordi jeg tar av skritteller.

Det utgjør for min del ca totalt 4 km gange som reisevei til og fra jobb pluss alle skritt jeg går imellom.

På dager jeg ikke trener ligger jeg på rundt 12000 skritt.

De sier vel at det er skadelig for helsen å bevege seg for lite. For hver time du sitter bør du reise deg og gå rundt i 5 minutter. Hat desverre en veldig stillesittende jobb på kontor. Så er opptatt av å gå der jeg kan. Og gå endel i pauser.

Anonymous poster hash: f4c1a...a8d

Hvorfor siterer du meg med dette svaret?

Annonse

Det er da ikke vanlig å komme opp i 10 000 skritt en vanlig arbeidsdag om man har jobb ved en kontorpult. Til tross for litt avstand til busstopp er jeg på en dag uten ekstra innsats i 5000 - 6000 skritt. For å nå 10 000 skritt må jeg legge ned ekstra innsats og gjerne gå en lengre tur. 

Skal man slanke seg ville jeg prøvd å legge meg på godt over 10 000 skritt hver dag i snitt. Går jeg ca 15 000 i snitt og spiser litt mindre går jeg ned i livvidde. Skal man slanke seg ved å gå er det viktig å tenke over at man også får muskler. Jeg har gått ned i livvidde på denne måten, men lenge stått stille i vekt.

Har samme aktivitetsbånd som noen venner som utfordrer meg til konkurranser og da er det lettere å komme seg opp av sofaen for å ta igjen eller øke ledelsen :) Slike konkurranser virker veldig godt på meg :)

Anonymous poster hash: ee4f9...ffd

Helt enig med over. 10 000 skritt er mye. Jeg sitter i stor grad på kontor. Når jeg får 10 000 skritt må jeg gå 1 time og 15 min. Dette passer ikke sammen med anbefalingene om 30 min om dagen.

Jeg har gått ned 10 kg siden mai. Går 30 min til 1 time om dagen, bor et sted hvor man først går bratt ned, så bratt opp. Passer ellers på hva jeg spiser.

Anonymous poster hash: af8cd...88e

Hvordan mange skritt som måles varierer også mye fra måler til måler. Jeg har både pulsklokke med skritteller og skrittene på telefonen. Pulsklokke viser 12100 skritt mandag mens telefonen viser 16600 skritt. Det er en ganske stor forskjell. Hva som er mest riktig vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 254bb...8fd

Jeg får ikke 10,000 skritt uten å gå ca 6 km på en dag. Så at dét liksom skal være det man oppnår på en dag da man IKKE trener, tror jeg ikke på. Det tilsvarer en hel times gåtur for dem som jobber i et stillestående yrke. Nekter å tro at de alle går en hel time hver dag etter jobb (selv om det er det anbefalte.)

Snittet mitt denne måneden er på ca 7000/dag.

Anonymous poster hash: d00fb...0df

Hvordan mange skritt som måles varierer også mye fra måler til måler. Jeg har både pulsklokke med skritteller og skrittene på telefonen. Pulsklokke viser 12100 skritt mandag mens telefonen viser 16600 skritt. Det er en ganske stor forskjell. Hva som er mest riktig vet jeg ikke.

Det kan du finne ca ut av ved å se på distansen du legger bak deg. Stemmer den mest med 16 600 skritt eller med 12 100 skritt? Da trenger du å vite ca hvor lange skrittene dine er. Mitt aktivitetsbånd viste kortere distanse enn telefonen (GPS) og det viste seg at armbåndet var innstilt med for korte skritt. Nå som det er endret viser de nesten helt likt (når jeg en og annen gang tester). Går jeg korte avstander (f.eks. frem og tilbake mens jeg snakker i telefonen og holder telefonen med hånden med armbåndet) teller armbåndet ingen skritt. 

Anonymous poster hash: ee4f9...ffd

Det kan du finne ca ut av ved å se på distansen du legger bak deg. Stemmer den mest med 16 600 skritt eller med 12 100 skritt? Da trenger du å vite ca hvor lange skrittene dine er. Mitt aktivitetsbånd viste kortere distanse enn telefonen (GPS) og det viste seg at armbåndet var innstilt med for korte skritt. Nå som det er endret viser de nesten helt likt (når jeg en og annen gang tester). Går jeg korte avstander (f.eks. frem og tilbake mens jeg snakker i telefonen og holder telefonen med hånden med armbåndet) teller armbåndet ingen skritt.  Anonymous poster hash: ee4f9...ffd

Jeg aner ikke hva som er riktig. Hvis jeg går tur viser de ganske likt, men jeg har en jobb med mye smågåing. Der registrerer telefonen ganske mange fler skritt enn klokka. På den andre siden skal det mindre aktivitet til for at klokka skal regne det som aktiv tid enn for at telefonen skal registrere aktiv tid.

Jeg ligger på ett gjennomsnitt på 12000 skritt per dag. Jobber på sykehjem og springer rundt hele vakten. I tillegg levere jeg i barnehagen og hør til bussen. Er ikke trent i det hele tatt og sliter med vonde ben.

Anonymous poster hash: b0bfb...5a9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...