Gå til innhold

ang. babynest om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man trygt bruke babynest om natten ?

Anonymous poster hash: f7af6...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Landsforeningen uventet barnedødelighet anbefaler minst mulig i sengen, under der kommer blant annet babynest.

Vi valgte å følge anbefalingene på det. Brukte kun babynest under tilsyn på dagtid.

Anonymous poster hash: b2d9e...1d6

Skrevet

Skrevet

Var det ikke godt nok svar for deg?

Det er anbefalingene, som du spør om.

Skrevet

Var det ikke godt nok svar for deg?

Det er anbefalingene, som du spør om.

Hehe.. Er litt artig når det svare hi ville ha, ikke kom.. Venter vel på alle de som ikke bryr seg om forskning og anbefalinger..

Jeg er helt enig med deg, og jeg følger også LUB sine anbefalinger.

Ingen sengekant eller babynest i senga.

Anonymous poster hash: dbb12...c4b

Skrevet

Jeg kjøpte aldri babynest og følte aldri behovet for det da vi fikk barn for ett år siden

Anonymous poster hash: 9c1db...f9d

Skrevet

For oss var det trygt. For andre var det ikke trygt. Derav annefalingene. Ditt valg om du gambler på at det går bra. Babyen sov i senga mi, og jeg anså det som tryggere at han lå i nestet enn at han trilla inntil meg...

Anonymous poster hash: 03828...7e5

Skrevet

Landsforeningen uventet barnedødelighet anbefaler minst mulig i sengen, under der kommer blant annet babynest.

Vi valgte å følge anbefalingene på det. Brukte kun babynest under tilsyn på dagtid.

Uventet barnedød...

Skrevet

Jeg har aldri hatt babynest, men er ikke hele vitsen med det at det skal brukes til samsoving da? Sånn at foreldrene ikke ruller over baby?

Skrevet

Vi brukte nest med lave kanter til samsoving de første månedene, og til dagsoving på sofaen før ungen lærte seg å rulle.

Anonymous poster hash: e8a68...ac3

Skrevet

Vet det heter uventet barnedød ja. Men har ikke sett at mobilen har stavet noe annet. Men det var vel fullt forståelig hva jeg mente.

Skrevet

Vi brukte det til samsoving de første månedene og til soving på dagtid under oppsyn før han kunne rulle.

Skrevet

For oss var det trygt. For andre var det ikke trygt. Derav annefalingene. Ditt valg om du gambler på at det går bra. Babyen sov i senga mi, og jeg anså det som tryggere at han lå i nestet enn at han trilla inntil meg...

Hvorfor skal det være tryggere i foreldresengen enn i sprinkelsenga?

Anonymous poster hash: 11d21...d25

Skrevet

Vi lærte å bruke babynest på nyfødt intensiven. Brukte det for at babyen skulle føle seg trygg og samlet 😆

Anonymous poster hash: 0bd67...a96

Skrevet

Nei, det er ikke trygt! Det er en hype, og tenker man litt forbi at det er trendy er det opplagt ikke greit! Skjønner ikke at noen har det i hus!

Anonymous poster hash: 1545f...a7e

Skrevet

Om det hadde Vært så stor fare for krybbedød så hadde de vell ikke blitt solgt. Men hvordan er det når det blir brukt til samsoving. Selv om man sover så merker man jo mye mer når man sover sammen. Tenker litt slik som andre over .at det er greit å ha den i senga vår så vi ikke bumper borti babyen. Men om det er så stor fare for krybbedød så må man jo bare selge den.

Skrevet

Om det hadde Vært så stor fare for krybbedød så hadde de vell ikke blitt solgt. Men hvordan er det når det blir brukt til samsoving. Selv om man sover så merker man jo mye mer når man sover sammen. Tenker litt slik som andre over .at det er greit å ha den i senga vår så vi ikke bumper borti babyen. Men om det er så stor fare for krybbedød så må man jo bare selge den.

Selge den slik at andre barn kan sove utrygt isteden?

Anonymous poster hash: 38f28...253

Skrevet

Om det hadde vært så stor fare for KOLS og kreft hadde vel ikke røyk blitt solgt? Babynest er ikke forbudt. Dermed produseres det fordi det blir så mye kjøpt. Dessverre er ikke folk nok opplyst om risikoen ved babynest. Det ser jo tross alt søtt og koselig ut for babyen.

Anonymous poster hash: 94d63...454

Skrevet

Det er mye som selges som ikke er anbefalt. Og et babynest kan brukes til annet enn nattsoving. Vi brukte det mens babyen sov på sofaen på dagtid, og i vogna helt i begynnelsen. Da fulgte vi med. Vi hadde også sengekant på sprinkelsenga de første ukene før det gikk opp for oss at det ikke var så lurt. Selv om det er få barn som dør i krybbedød i dag ser jeg ingen grunn til å forhøye risikoen.

Skrevet

På hvilken måte øker det faren for krybbedød egentlig? Det er jo lave litt harde kanter på de?

Anbefaler landsforeningen mot krybbedød at de ikke brukes?

Det er så mye jeg kun hører om her inne.

Anonymous poster hash: 1b6fa...bb1

Skrevet

På hvilken måte øker det faren for krybbedød egentlig? Det er jo lave litt harde kanter på de?

Anbefaler landsforeningen mot krybbedød at de ikke brukes?

Det er så mye jeg kun hører om her inne.

Babyer skal ha så få tekstiler som mulig der de skal sove. Altså helst ikke pute, sengekant, babynest, kosedyr osv. De helt små babyene kan få disse tingene over munnen eller bli liggende med munnen helt inntil tekstilene. I stedet for å snu seg for å få frisk luft blir noen babyer liggende slik og puste inn sin egen utåndede CO2. Det øker faren for krybbedød.

Anonymous poster hash: 0a1d0...192

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Vi bruker vår kun på dagtid og under tilsyn.

Skrevet

Vi bruker vår kun på dagtid og under tilsyn.

Men hva er vitsen da? Kjøper man inn en ting til flere hundre kroner som egentlig ikke skal brukes?

Beklager at jeg maser om dette, men denne tråden har jo snudd opp ned på alt jeg trodde babynest var for.

Jammen godt at jeg aldri kom meg til å kjøpe det😂

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Men hva er vitsen da? Kjøper man inn en ting til flere hundre kroner som egentlig ikke skal brukes?

Beklager at jeg maser om dette, men denne tråden har jo snudd opp ned på alt jeg trodde babynest var for.

Vi bruker den mye på dagtid, står det jo. Helt trygt å bruke den under tilsyn. Barnet kveles ikke ihjel mens du sitter ved siden av å passer på. Hvis du ikke ser behovet på dagtid er det nok like greit å la være å kjøpe😊

Skrevet

Vi arvet babynest, så vi føler ikke at vi må få "valuta for pengene". Vi har kun brukt det i sofaen ved siden av oss om kvelden.

Anonymous poster hash: 0a1d0...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...