Gå til innhold

Vond lukt av klær

Anbefalte innlegg

Mine nyvaskede mørke klær lukter aldri bra. Blir en sur lukt, kjenner det med en gang jeg har fått hengt de opp.

Vasker de på 40 grader.

Lyse klær som også vaskes på 40 grader får aldri denne lukten, heller ikke 60graders vasken, kun mørke tskjorter/bukser og ligende.

Noen som vet hvorfor?

Anonymous poster hash: e4d33...47d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144285330-vond-lukt-av-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig du bruker ett vaskemiddel/skyllemiddel som reagerer negativt med stoffet i tøyet ( uten at jeg har noen viten om hvorfor) jeg bruker omo kapsler og fershtec og har ikke det problemet.

Eller så kan du ha eddik i maskinen og kjøre en 90grader vask ( tom maskin) det er desinfiserende.

Annonse

Jeg merker dette, og har funnet ut av hvorfor :)

Mannen min har ingen lyse klær, bare mørke. Så av og til når jeg setter på en vask, kan ene jobbetskjorten hans lure seg inn, den ødelegger hele vasken :D

Alle klær som tåler 40 tåler en runde på 60 i ny og ne, jeg gjør dette for å fjerne evt svette (bakterier) ca en gang i mnd.

Anonymous poster hash: 05056...729

Pleier å rense maskinen, og lukten kommer selv om maskinen er halvfull. Og som sagt ALDRI av lyse klær.

Men skal kjøre en rens, vaske noen få plagg for seg, og på 60! Funker ikke det; så får man skifte ut garderoben, til lyse klær 😜🙈

Takk for råd og svar! 👍🏻

Anonymous poster hash: e4d33...47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...