Gå til innhold

Hvilke ord og uttrykk irriterer deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh! Kom på en til! TYPEN min... Jeg grøsser når jeg hører noen omtale kjæresten som "typen min"😝

Og kjerringa/gubben (eller gubbelure, som ei jeg kjenner kaller mannen sin), dette er uttrykk jeg forbinder med gamle folk fra "bygda" :P

Anonymous poster hash: 31c60...798

Jeg har en bekjent som sier typa mi😖

Anonymous poster hash: 030b1...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- dog....

- prinsen/prinsessa

- kidsa

- noe rødt i glasset

- den dag i dag (når det blir brukt feil)

- mange bokstaver etter hverandre (uansett ord) - som nyyyyyt, ønsker alle en fiiiiiin dag osv...

Anonymous poster hash: 3f085...802

Skrevet

Nå som jeg har lest hele tråden så innser jeg at jeg ikke blir lett irritert av sånt :) Ble drittlei av ei som skrev sånne kosesossedussenussse statuser med masse hjertet flere ganger per dag om hvor fantastisk hun har det og hvor fantastisk kjæresten er.

Også syns jeg at å bruke # er harry!

Anonymous poster hash: 403f7...9e0

Skrevet

Oi sann, man skal på dib for å lære etikette ;)

Nå har jeg lest igjennom alt, lært noe nytt, men sitter her og lurer veldig på hva som er galt med "i forhold til"?

Anonymous poster hash: b6021...210

Skrevet

Banneord

Mamma-/pappahjerte

Dems

Bruk av engelske ord der norske funker utmerket.

Skriftlig - feil bruk av og/åAnonymous poster hash: e4a24...d0b

Dems! Krympet meg på fredag da NRKs reporter brukte det gjentatte ganger i en sak fra utøya.

Og så blir jeg irritert av de som svarer i tråder her og starter svaret med Vet du,.... Og så kommer det som regel et eller annet bedrevitende/nedlatende svar.

Skrevet

Oi sann, man skal på dib for å lære etikette ;)

Nå har jeg lest igjennom alt, lært noe nytt, men sitter her og lurer veldig på hva som er galt med "i forhold til"? Anonymous poster hash: b6021...210

Det er ingenting galt i å bruke "i forhold" til,det er feil bruk av uttrykket som irriterer folk.
Skrevet

Det er ingenting galt i å bruke "i forhold" til,det er feil bruk av uttrykket som irriterer folk.

Kan du gi meg et eks på feil bruk? Jeg er blank :)

Skrevet

Prinsessa/prinsen

Anonymous poster hash: 289b5...1b3

Skrevet

MAGEHUSET! 😵😂 altså ha baby i magen

Anonymous poster hash: c8831...595

Skrevet

Enig med veldig mange av eksemplene her. Noe som irriterer vettet av meg, er de som legger til en endeløs rekke av hashtags til hvert eneste bilde de legger ut... For eksempel: "Nyyyyyyter sommerferie med kidsa og gubben ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️" #ferie #sommerferie #sommer #fri #sol #sologsommer #minefine #vacay #vacation #liveterherlig #håperdetaldritarslutt #ferieinorge #norway #godmat #godtdrikke #noerødtiglasset....

Osv... Enda værre er det hvis denne personen er godt voksen. Kan til nød forstå en 18-åring...! Har en tidligere kollega som legger ut bilder med ca 25 hashtags...på hvert eneste bilde! Grøss...

Anonymous poster hash: 5ff0f...695

Skrevet

alt dere har nevnt +

spørre et spørsmål

det får jeg fnatt av

Anonymous poster hash: 9f568...568

Skrevet

"I forhold til" betyr det samme som "sammenlignet med".

Anonymous poster hash: 09570...0e8

Skrevet

"I forhold til" betyr omtrent det samme som "sammenlignet med". Mange bruker "i forhold til" alt for mye, og på feil måte. For eksempel i stedet for "med tanke på".

Kommer ikke på noen gode eksempler for øyeblikket, men vær oppmerksom på det, så ser du det over alt. 😊

Anonymous poster hash: 32405...a68

Skrevet

Når noen tror de/dem er valgfritt, og bruker "de" konsekvent, fordi de tror det høres finere ut. (Eks Carl I. Hagen)

Å si "ta selvmord"

Folk som bruker hun/henne feil (eks barna mine, jeg blir gal!)

Skrevet

Hjelpes

Jøsses

Fordi om

Nyyyyt

#denfølelsen

Sa brura

Blir å

Sambo

Så fint bildet

Vaskemaskina

Biofar/mor

Sneipen

#liveterbestute

Hva er galt med vaskemaskina?

Anonymous poster hash: bda24...9f0

Skrevet (endret)

Må vite i slutten av en setning, med en spydig undertone. F.eks. Hun er da for travel for å komme på besøk hit , må vite. ( uff dårlig eksempel, håper noen skjønner hva jeg mener)

Endret av Hellejenta
Skrevet

- Ferdig snakka

Tror det må være noe av det værste jeg leser her inne

Anonymous poster hash: 22300...a58
Skrevet

Prinsen

Prinsessa

Men de absolutt verste ordene på være kidsa og kidden. Spiller ingen rolle hvor gammel man er (så en over her skrev folk over 30).

Anonymous poster hash: 8036f...4ef

Skrevet

"Baby" -  ikke baby i seg selv, men brukt sånn "Baby har ikke begynte å sove natt gjennom ennå.  Kan jeg gi baby melk?" Grusomt.

Skrevet

Jeg får fnatt av de som ikke evner å skrive norsk og da tenker jeg spesielt på orddelingsfeil; " Nå har meg og ungene koset oss kjempe masse med kake baking. Mamma hjertet sprekker snart av stolthet. Snart blir det TV kos og søt saker i masse vis" (!!!) Dette gjelder forøvrig de som ikke lider av dysleksi, det har jeg full forståelse for.

Noen andre ting som irriterer vettet av meg:

Henne sa/ henne gjorde

Jenten

Det gledes

Mammahjeret

Prinsessen/prinsen (om barna)

Hvem farge/ hvem bil osv

Alle klisjéaktige innlegg i sosiale medier om hvor fantastisk mannen er, hvor perfekt forholdet/ekteskapet er etterfulgt av masse hjerter ❤❤❤❤❤

Skrevet

Livet leker/ smiler

Det gledes

Godt i glasset

Dib-klassikeren Di nepe/ ditt nepeskrell

Nusseemoji

Favorittordet nylig er Pokemongo. Mange Pokemongoer der ute.

Anonymous poster hash: 34651...6bc

Skrevet (endret)

Jeg får fnatt av de som ikke evner å skrive norsk og da tenker jeg spesielt på orddelingsfeil; " Nå har meg og ungene koset oss kjempe masse med kake baking. Mamma hjertet sprekker snart av stolthet. Snart blir det TV kos og søt saker i masse vis" (!!!) Dette gjelder forøvrig de som ikke lider av dysleksi, det har jeg full forståelse for.

Noen andre ting som irriterer vettet av meg:

Henne sa/ henne gjorde

Jenten

Det gledes

Mammahjeret

Prinsessen/prinsen (om barna)

Hvem farge/ hvem bil osv

Alle klisjéaktige innlegg i sosiale medier om hvor fantastisk mannen er, hvor perfekt forholdet/ekteskapet er etterfulgt av masse hjerter ❤❤❤❤❤

Er det nå jeg ikke skal påpeke at når man deler opp sammensatte ord, heter det særskrivingsfeil og ikke orddelingsfeil? ;) Endret av Monajenten
Skrevet

Er det nå jeg ikke skal påpeke at når man deler opp sammensatte ord, heter det særskrivingsfeil og ikke orddelingsfeil? ;)

Haha ja mulig det, men du skjønte hva jeg mente ;)

Skrevet

Haha ja mulig det, men du skjønte hva jeg mente ;)

Absolutt, men rett skal være rett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...