Gå til innhold

Hvilke ord og uttrykk irriterer deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk i familieterapi med eksen for mange år siden fikk vi faktisk beskjed om å bruke mer "jeg tenker/føler/mener" i daglig kommunikasjon.

For eksempel; man irriterer seg over at mannen roter så fælt. Så sier man kanskje i frustrasjon "hvorfor kan du aldri rydde etter deg?!"

Sier man heller; "jeg føler det bare er jeg som rydder her", så virker man mindre anklagende/bebreidende enn å bruke f.eks alltid/aldri.

Sånne eksempler ble gitt og jeg syns faktisk det var et godt tips, jeg da :PAnonymous poster hash: 31c60...798

Jeg ser at det kan funke på hjemmebane, i stede for konstant kjefting!

Men, som Superdolly sier, på jobb er det behov for stor grad (etter min mening større) for direkte tale - det er ikke farlig å si i fra om ting. Personlig liker jeg å jobbe med mennesker som er direkte, og reale. Det er den beste måten å forhindre konflikter på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier å det.. Hva heter det egentlig?

Tror nesten alle i nord Norge sier det

Anonymous poster hash: 9a99f...30f

I forgårs

Anonymous poster hash: 4d3f2...89e

Skrevet

"Dobbelt så liten" DET HETER HALVPARTEN! Sånn, da var det sagt (skrevet) 😂

Anonymous poster hash: 0445f...62c

Gjest Antarctica
Skrevet

"Dobbelt så liten" DET HETER HALVPARTEN! Sånn, da var det sagt (skrevet) 😂

Anonymous poster hash: 0445f...62c

Og den fortærende "flesteparten". Én eneste part, som er flere enn en annen part...? Umulig!

Skrevet

Og den fortærende "flesteparten". Én eneste part, som er flere enn en annen part...? Umulig!

Enig i at det er et merkelig ord, men det er et ord som er fullt lovlig å bruke, i alle fall på bokmål.

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig i at det er et merkelig ord, men det er et ord som er fullt lovlig å bruke, i alle fall på bokmål.

Det heter da mesteparten, storparten eller brorparten. Eller man kan si "de fleste".

Skrevet

Det heter da mesteparten, storparten eller brorparten. Eller man kan si "de fleste".

Ja, det kan man si om man vil. Men flesteparten er likevel et fullt lovlig ord å bruke.

Skrevet

"Nå skal ho mor..." Om seg selv.

Anonymous poster hash: a051c...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...