Ophiophagus Hannah Skrevet 27. juli 2016 #201 Skrevet 27. juli 2016 Da jeg gikk i familieterapi med eksen for mange år siden fikk vi faktisk beskjed om å bruke mer "jeg tenker/føler/mener" i daglig kommunikasjon. For eksempel; man irriterer seg over at mannen roter så fælt. Så sier man kanskje i frustrasjon "hvorfor kan du aldri rydde etter deg?!" Sier man heller; "jeg føler det bare er jeg som rydder her", så virker man mindre anklagende/bebreidende enn å bruke f.eks alltid/aldri. Sånne eksempler ble gitt og jeg syns faktisk det var et godt tips, jeg da Anonymous poster hash: 31c60...798 Jeg ser at det kan funke på hjemmebane, i stede for konstant kjefting! Men, som Superdolly sier, på jobb er det behov for stor grad (etter min mening større) for direkte tale - det er ikke farlig å si i fra om ting. Personlig liker jeg å jobbe med mennesker som er direkte, og reale. Det er den beste måten å forhindre konflikter på.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #202 Skrevet 27. juli 2016 Jeg sier å det.. Hva heter det egentlig? Tror nesten alle i nord Norge sier det Anonymous poster hash: 9a99f...30f I forgårs Anonymous poster hash: 4d3f2...89e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #203 Skrevet 27. juli 2016 "Dobbelt så liten" DET HETER HALVPARTEN! Sånn, da var det sagt (skrevet) 😂 Anonymous poster hash: 0445f...62c
Gjest Antarctica Skrevet 27. juli 2016 #204 Skrevet 27. juli 2016 "Dobbelt så liten" DET HETER HALVPARTEN! Sånn, da var det sagt (skrevet) 😂 Anonymous poster hash: 0445f...62c Og den fortærende "flesteparten". Én eneste part, som er flere enn en annen part...? Umulig!
Yellow Brick Road Skrevet 27. juli 2016 #205 Skrevet 27. juli 2016 Og den fortærende "flesteparten". Én eneste part, som er flere enn en annen part...? Umulig! Enig i at det er et merkelig ord, men det er et ord som er fullt lovlig å bruke, i alle fall på bokmål.
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2016 #206 Skrevet 28. juli 2016 Enig i at det er et merkelig ord, men det er et ord som er fullt lovlig å bruke, i alle fall på bokmål. Det heter da mesteparten, storparten eller brorparten. Eller man kan si "de fleste".
Yellow Brick Road Skrevet 28. juli 2016 #207 Skrevet 28. juli 2016 Det heter da mesteparten, storparten eller brorparten. Eller man kan si "de fleste". Ja, det kan man si om man vil. Men flesteparten er likevel et fullt lovlig ord å bruke.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #208 Skrevet 28. juli 2016 "Nå skal ho mor..." Om seg selv. Anonymous poster hash: a051c...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå