Gå til innhold

Sykepleiere (og andre som jobber på hardt gulv) Sko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har mest brukt Crocs, men det er av hygieniske grunner. Sprayer dem med klorinspray med gjevne mellomrom for å drepe bakterier. Hender jo ofte at man trør i ting som kommer ut av andres kropper, at noen kaster opp og det spruter på skoene. Føler at joggesko er bakteriebomber på jobb. Kan jo ikke kjøpe nye sko hver mnd.

Men får vondt i beina av dem.

Anonymous poster hash: 0eaf9...20d

Jeg bruker joggesko. Brukte Crocs PG sandaler tidligere. Begynte med joggesko under en graviditet og kommer aldri til å bytte tilbake. Mye mindre plager i bein og rygg. Vasker dem i maskinen med jevne mellomrom.

Blir helt rasert i føttene av 10 timer i crocs flere ganger i uka:/ har sett på litt forskjellige sko med full demping. Skoene må jo vaskes en del og blir derfor fort slitt, men føler det er verdt det når man går så mye. Har overflatedesinfeksjon i skapet som jeg går over skoene med etter hver vakt.

Har prøvd disse skoene med fulldemping og set var en helt annen verden. Dog noe dyre da :/ http://www.asics.com/us/en-us/gel-cumulus

Hvordan er det med mbt-sandalene da? Blir man fort vant til dem? Hvordan er det med overtråkk? Ser for meg det er fort å trå over når de er så høye? Og hvordan er det å småløpe i dem? :)

Annonse

Brukte mye MBT tidligere, og de var egentlig veldig gode. Merket stor stor forskjell på hofter og bein. Dessverre er de grusomt stygge. I dag bruker jeg både MBT og assics joggesko. Bruker en av løpesko modellene. Min samboer og eksmann som begge har yrker med mye gåing og ståing får ecco sko av jobben. De sier begge at de er bedre enn joggesko.

Anonymous poster hash: 90cdd...931

Blir helt rasert i føttene av 10 timer i crocs flere ganger i uka:/ har sett på litt forskjellige sko med full demping. Skoene må jo vaskes en del og blir derfor fort slitt, men føler det er verdt det når man går så mye. Har overflatedesinfeksjon i skapet som jeg går over skoene med etter hver vakt.

Har prøvd disse skoene med fulldemping og set var en helt annen verden. Dog noe dyre da :/ http://www.asics.com/us/en-us/gel-cumulus

Hvordan er det med mbt-sandalene da? Blir man fort vant til dem? Hvordan er det med overtråkk? Ser for meg det er fort å trå over når de er så høye? Og hvordan er det å småløpe i dem? :)

Ikke noe overtråkk, men de er litt tunge, G man må venne seg til dem. Men, absolutt verdt det med mindre verk her og der!

Jeg bruker ecco sandaler. De er super for rygg og hofte. Men de dekker jo ikke foten så den er utsatt for sprut og slagskader.

Brukte tidligere Grete Waitz klumper og var fornøyd med de å, bortsett fra at de ble for tett. Har sett at de har et par klumper med litt mer lufting som jeg har tenkt å prøve ut.

Før det brukte jeg mtd som var bare sånn passe. Men med den skoen så er det enten elsk eller hat nærmest.

Jeg bytter sko hvert år. Før kunne det gå årevis, men fant ut at demping i skoen blir ødelagt på ett år ca. Vi får dekt 700 kr annet hvert år av arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: fcc6b...43e

Jeg ville gått for en god joggesko med god demping og mye lufting. Noen butikker har sånn plate du kan måle foten på sånn at du får støtte der du trenger det. Disse gyngesandalene kan være behagelige, men vær litt obs på hælene for de kan føre til betennelse under foten. Jeg brukte det i flere år og sliter nå med hælen, skal aldri bruke de igjen selv om jeg var fornøyd ellers.

Anonymous poster hash: 961bf...5f6

Jeg bruker noen gode Nike joggesko, men fikk disse anbefalt på sport 1. De sa mange som jobbet på sykehus skrøt av disse. Passer ikke så godt på grus, for det henger seg fast i sporene.

Kan være verdt et forsøk. Jeg bruker opp Nikene mine først, så har ingen erfaring.

Anonymous poster hash: 12f9d...726

Annonse

Føler meg klam med joggesko og har brukt ecco med ergonomisk såle de siste årene. Målet er å skifte sko hvert år men føler ikke de har blitt utslitt før etter 3 års bruk.

Anonymous poster hash: d6130...b0c

Jeg bruker noen gode Nike joggesko, men fikk disse anbefalt på sport 1. De sa mange som jobbet på sykehus skrøt av disse. Passer ikke så godt på grus, for det henger seg fast i sporene.

Kan være verdt et forsøk. Jeg bruker opp Nikene mine først, så har ingen erfaring.

Glemte link...

http://www.sport1.no/lop/rad-og-tips/on-cloud-/

Hoka løper jeg med, de er også lette og gode.

Joya bruker jeg. Fås i både sko ogsandaler. De får du på helseleveranse (regner ikke med at den butikken bare er lokal her jeg bor😬)

Disse berger meg gjennom dagene med mye tråkking 👌

Dyre, men fantastiske!

Jeg bruker ecco sandaler. De er super for rygg og hofte. Men de dekker jo ikke foten så den er utsatt for sprut og slagskader.

Brukte tidligere Grete Waitz klumper og var fornøyd med de å, bortsett fra at de ble for tett. Har sett at de har et par klumper med litt mer lufting som jeg har tenkt å prøve ut.

Før det brukte jeg mtd som var bare sånn passe. Men med den skoen så er det enten elsk eller hat nærmest.

Jeg bytter sko hvert år. Før kunne det gå årevis, men fant ut at demping i skoen blir ødelagt på ett år ca. Vi får dekt 700 kr annet hvert år av arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: fcc6b...43e

Hvor jobber du ettersom arbeidsgiver gir det tilskuddet til sko? :) Det skal jeg undersøke om vi også har. Er det vanlig?

Hvor jobber du ettersom arbeidsgiver gir det tilskuddet til sko? :) Det skal jeg undersøke om vi også har. Er det vanlig?

Vi får det i apotek også, 500 i året tror jeg, samt 2 par støttestrømper.. 💃🏼

Jeg liker sko som er åpne, sandaler. Får helt Klaus av joggesko. Bruker mye noen ecco sandaler, svarte med reimer. Er jo litt dyre, men verdt det. Er i perm nå, men vil bruke birkenstocks også når jeg begynner igjen.

Anonymous poster hash: 95613...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...