Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Altså, skjønner prinsippet, men er det noen som har en slags meny som gir meg klart å tydelig hva jeg skal innta og npr? Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Det så enkelt som at du ikke må innta noe som er karbohydratrikt. En regel til å begynne med, er å holde seg under 20 gram karbohydrater om dagen. Det innebærer at du må kutte ut alt som heter brød, poteter, ris og pasta. Andre matvarer kan også inneholde mye karbohydrat, f.eks mais gulrot etc. I praksis må du da altså spise rent kjøtt og grønnsaker som vokser over jorden. Når det gjelder meieriprodukter, så er det ofte sånn at jo mindre fett, jo mer karbohydrat er tilsatt for smakens skyld, styr derfor unna lettprodukter. Melk eller yoghurt inneholder for mye karbohydrater, men fløte, rømme og ost er ok i små mengder. Frukt kan du ikke spise. Hold deg unna sukkererstatninger til å begynne med også. Drikk masse vann. Regn med noen dager med litt hodepine og dårlig form før kroppen venner seg til ketosen. Anonymous poster hash: 6d3a5...e59
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 Det så enkelt som at du ikke må innta noe som er karbohydratrikt. En regel til å begynne med, er å holde seg under 20 gram karbohydrater om dagen. Det innebærer at du må kutte ut alt som heter brød, poteter, ris og pasta. Andre matvarer kan også inneholde mye karbohydrat, f.eks mais gulrot etc. I praksis må du da altså spise rent kjøtt og grønnsaker som vokser over jorden. Når det gjelder meieriprodukter, så er det ofte sånn at jo mindre fett, jo mer karbohydrat er tilsatt for smakens skyld, styr derfor unna lettprodukter. Melk eller yoghurt inneholder for mye karbohydrater, men fløte, rømme og ost er ok i små mengder. Frukt kan du ikke spise. Hold deg unna sukkererstatninger til å begynne med også. Drikk masse vann. Regn med noen dager med litt hodepine og dårlig form før kroppen venner seg til ketosen. Anonymous poster hash: 6d3a5...e59 Herlig tips. Skal prøves! Men har to spm: - Kan man ikke spise mye ost/smøreost etc da? Inneholder jo 0 karbs? - Når man går på ketose, vil det hjelpe å bli kvitt magefettet på? Er ikke sånn at jeg er overvektig men tenker at denne dietten kan være lur til å bli kvitt fett. Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #4 Skrevet 22. juli 2016 Herlig tips. Skal prøves! Men har to spm: - Kan man ikke spise mye ost/smøreost etc da? Inneholder jo 0 karbs? - Når man går på ketose, vil det hjelpe å bli kvitt magefettet på? Er ikke sånn at jeg er overvektig men tenker at denne dietten kan være lur til å bli kvitt fett. Anonymous poster hash: 551ff...cfe Du kan spise ost, men det inneholder ikke særlig sunt fett, det er derfor bør du begrense det. Smøreost bør du sjekke etiketten på, enkelte inneholder litt karbohydrater. All slanking vil jo hjelpe deg å miste magefett, og ketolyse er en av veiene man kan gå for å komme i underskudd.. De fleste slankekurer kutter ned på en av de energigivende næringsstoffene. Lavkarbo kutter kraftig i karbohydrater. Lavkalori kutter mest fett. Vegetarkost vil kutte i proteiner osv osv.. Man mister ikke kun fett, men også muskelmasse under slanking, i tillegg til at man de første par ukene vil miste mye væske. Anonymous poster hash: 6d3a5...e59
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #5 Skrevet 22. juli 2016 Herlig tips. Skal prøves! Men har to spm: - Kan man ikke spise mye ost/smøreost etc da? Inneholder jo 0 karbs? - Når man går på ketose, vil det hjelpe å bli kvitt magefettet på? Er ikke sånn at jeg er overvektig men tenker at denne dietten kan være lur til å bli kvitt fett. Anonymous poster hash: 551ff...cfe For at man skal ha maks utbytte og best helsegevinst bør man være minst 15 kilo overvektig for å bruke ketose som slanking. Det er ikke bare å hive seg på en så ekstrem kur uten å faktisk sjekke opp hvordan det fungerer først Anonymous poster hash: 7f22a...20b
gale damen Skrevet 22. juli 2016 #6 Skrevet 22. juli 2016 Å, Herre.. Du er ikke overvektig, men vil bruke ketose for å bli kvitt magefettet? Ketose betinger at du ligger under ca 15 gram karbohydrat pr dag i ca en uke. Det betyr at dersom du spiser en frukt om dagen er hele greien bortkastet. Du vil etter en tid mangle en del mikronæringsstoffer som du må skaffe deg på annet vis. I begynnelsen vil du bli sløv, du kan få hodepine og kramper i bena. Å sette kroppen i ketose for å miste tre kilo er rett og slett absurd idiotisk. I tillegg vil du legge på deg igjen når du tar opp normalt kosthold, for her snakker vi vel ikke om å endre kosthold for helsens skyld, gjør i vel? Her er det jo "buhu- bikinien min sitter ikke som jeg vil" Du utnevnes til dagens nepeskrell.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #7 Skrevet 22. juli 2016 Å, Herre.. Du er ikke overvektig, men vil bruke ketose for å bli kvitt magefettet? Ketose betinger at du ligger under ca 15 gram karbohydrat pr dag i ca en uke. Det betyr at dersom du spiser en frukt om dagen er hele greien bortkastet. Du vil etter en tid mangle en del mikronæringsstoffer som du må skaffe deg på annet vis. I begynnelsen vil du bli sløv, du kan få hodepine og kramper i bena. Å sette kroppen i ketose for å miste tre kilo er rett og slett absurd idiotisk. I tillegg vil du legge på deg igjen når du tar opp normalt kosthold, for her snakker vi vel ikke om å endre kosthold for helsens skyld, gjør i vel? Her er det jo "buhu- bikinien min sitter ikke som jeg vil" Du utnevnes til dagens nepeskrell. Ca en uke???Du kan fint være i ketose i 6 mnd og mere for den saks skyld. Hyggelig å kalle folk nepeskrell på grunnlag av antagelser som du pålegger TS som kommer med saklige spørsmål😜 Anonymous poster hash: cf691...7da
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 Ca en uke??? Du kan fint være i ketose i 6 mnd og mere for den saks skyld. Hyggelig å kalle folk nepeskrell på grunnlag av antagelser som du pålegger TS som kommer med saklige spørsmål😜 Anonymous poster hash: cf691...7da Ingen anbefaler ketose mer enn 6 mnd før man tar en pause. Anbefaler HI og lese seg godt opp på ketose før hun i det hele tatt forsøker. Les boka "slank med ketolyse" og sett deg inn i hva dette faktisk dreier seg om! Man bør også få tatt blodprøver underveis. Det funker som ei kule om man gjør det rett, ingen tvil om det. Men det er faktisk vanskeligere enn man skulle tro og kutte ut alt av raske karbohydrater og bytte det ut med karbohydrater fra grønnsaker som vokser over jorden. Anonymous poster hash: 7f22a...20b
Kimrune Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 Så jeg som vil bli kvitt magefettet, burde jeg bruke lavkarbo dietten istedenfor?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #10 Skrevet 22. juli 2016 Herlig tips. Skal prøves! Men har to spm: - Kan man ikke spise mye ost/smøreost etc da? Inneholder jo 0 karbs? - Når man går på ketose, vil det hjelpe å bli kvitt magefettet på? Er ikke sånn at jeg er overvektig men tenker at denne dietten kan være lur til å bli kvitt fett. Anonymous poster hash: 551ff...cfe Hvis du ikke er overvektig, så skal du ikke bruke denne dietten. Den er ment for folk som har mange kilo de skal ned Anonymous poster hash: 0bef0...fc8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #11 Skrevet 22. juli 2016 Ketose er bare anbefalt for de som er minst 15 kg overvektig for da er ulempene og faren ved å være i ketose mindre enn ulempene og farene ved overvekten. Det er overhodet ikke en diett som er anbefalt for friske normalvektige som bare har en kosmetisk liten "bilring" å bli kvitt. Anonymous poster hash: 81183...402
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #12 Skrevet 22. juli 2016 Ketose er bare anbefalt for de som er minst 15 kg overvektig for da er ulempene og faren ved å være i ketose mindre enn ulempene og farene ved overvekten. Det er overhodet ikke en diett som er anbefalt for friske normalvektige som bare har en kosmetisk liten "bilring" å bli kvitt. Anonymous poster hash: 81183...402 Hva med lavkarbo da? Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #13 Skrevet 22. juli 2016 Hva med lavkarbo da? Anonymous poster hash: 551ff...cfe Nei Anonymous poster hash: 0bef0...fc8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #14 Skrevet 22. juli 2016 Hva med lavkarbo da? Anonymous poster hash: 551ff...cfe Moderat lavkarbo eller grovkarbo er et kosthold som kan passe de fleste. De ekstreme variantene av lavkarbo og ketose passet for for sykelig overvektige og folk som må leve på diett pga sykdom. Anonymous poster hash: 81183...402
Hannepålandet Skrevet 22. juli 2016 #15 Skrevet 22. juli 2016 Er lurt å lese seg godt opp på forhånd. Jeg gikk ned 12 kg på 2mnd. Og jeg syntes det var enkelt. Men min mann var lei av å ta hensyn til meg ang middager og sånn.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #16 Skrevet 22. juli 2016 Er lurt å lese seg godt opp på forhånd. Jeg gikk ned 12 kg på 2mnd. Og jeg syntes det var enkelt. Men min mann var lei av å ta hensyn til meg ang middager og sånn. Du var overvektig når du starta? Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #17 Skrevet 22. juli 2016 Nei Anonymous poster hash: 0bef0...fc8 Så jeg som er normaltvektig men har litt ekstra fett rundt magen og vil bli kvitt det, kan starte med lavkarbo? Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #18 Skrevet 22. juli 2016 Så jeg som er normaltvektig men har litt ekstra fett rundt magen og vil bli kvitt det, kan starte med lavkarbo? Anonymous poster hash: 551ff...cfe Ja, men husk at lavkarbo er en livsstil og ikke en kur. Velger du et lavkarbo kosthold velger du "for resten av livet" En kropp som blir vant til et lavkarbo kosthold og innstiller forbrenning, stoffskifte osv etter det vil takle dårlig å gå tilbake til høykarbokosthold. De som ser på lavkarbo som en kur og går tilbake til vanlig mat igjen legger på seg alt sammen og gjerne mere til igjen. Etter en tid på lavkarbo lagrer kroppen på en annen måte også så de som har gått ned på lavkarbo også gått opp igjen på høykarbo lagrer rundt magen.... Så les deg skikkelig opp, vit hva du går til og vær sikker på at dette er et kosthold du kan leve greit med resten av ditt liv. Er det ikke det er ikke lavkarbo veien å gå, det er ikke en kur, men en livsstil. Anonymous poster hash: 81183...402
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #19 Skrevet 22. juli 2016 Så jeg som er normaltvektig men har litt ekstra fett rundt magen og vil bli kvitt det, kan starte med lavkarbo? Anonymous poster hash: 551ff...cfe Hvordan fikk du nei til å bli ja? Lavkarbo er ingen hurtigfikser diett, men en omlegging av hele kostholdet ditt. Er du villig til å spise lavkarbo resten av livet? Hvis ikke, er det tull å begynne på lavkarbo når du ikke er overvektig Anonymous poster hash: 0bef0...fc8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #20 Skrevet 22. juli 2016 Ja, men husk at lavkarbo er en livsstil og ikke en kur. Velger du et lavkarbo kosthold velger du "for resten av livet" En kropp som blir vant til et lavkarbo kosthold og innstiller forbrenning, stoffskifte osv etter det vil takle dårlig å gå tilbake til høykarbokosthold. De som ser på lavkarbo som en kur og går tilbake til vanlig mat igjen legger på seg alt sammen og gjerne mere til igjen. Etter en tid på lavkarbo lagrer kroppen på en annen måte også så de som har gått ned på lavkarbo også gått opp igjen på høykarbo lagrer rundt magen.... Så les deg skikkelig opp, vit hva du går til og vær sikker på at dette er et kosthold du kan leve greit med resten av ditt liv. Er det ikke det er ikke lavkarbo veien å gå, det er ikke en kur, men en livsstil. Anonymous poster hash: 81183...402 Seriøst? Tenkte bare å spise lavkarbo i et par uker, til vekta er normal. For så å spise poteter etc, men i moderate mengder såklart. Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #21 Skrevet 22. juli 2016 Hvordan fikk du nei til å bli ja? Lavkarbo er ingen hurtigfikser diett, men en omlegging av hele kostholdet ditt. Er du villig til å spise lavkarbo resten av livet? Hvis ikke, er det tull å begynne på lavkarbo når du ikke er overvektig Anonymous poster hash: 0bef0...fc8 Så hva skjer om jeg bare går på lavkarbo i noen uker også går tilbake til min normale hverdagsdiett? Anonymous poster hash: 551ff...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #22 Skrevet 22. juli 2016 Så hva skjer om jeg bare går på lavkarbo i noen uker også går tilbake til min normale hverdagsdiett? Anonymous poster hash: 551ff...cfe Du vil, etter noen få uker, få behov for å gå tilbake til lavkarbodietten for å bli kvitt flesket på nytt:) Anonymous poster hash: 6d3a5...e59
gale damen Skrevet 23. juli 2016 #23 Skrevet 23. juli 2016 Ca en uke??? Du kan fint være i ketose i 6 mnd og mere for den saks skyld. Hyggelig å kalle folk nepeskrell på grunnlag av antagelser som du pålegger TS som kommer med saklige spørsmål Anonymous poster hash: cf691...7da Nei, jeg sa at man må holde seg under ca 15 gram karbohydrat i ca en uke for å oppnå ketose. Som det senere er påpekt så skal man ikke uten videre holde kroppen i ketose over "seks måneder eller lengre". Jeg "pålegger ikke antagelser" i det hele tatt - jeg forteller TS at prosjektet er totalt idiotisk. Ketose er ikke for folk som vil ned noen kilo for å se finere ut, det er for folk med alvorlige overvektsproblemer. Det er IKKE bra for kroppen, og man bør ha medisinsk oppfølging om man skal gjøre dette over tid. Du kan få være nepeskrell nr to.
Hannepålandet Skrevet 23. juli 2016 #24 Skrevet 23. juli 2016 Du var overvektig når du starta? Anonymous poster hash: 551ff...cfe Veide 88 kg da jeg starta. 76 kg etter to mnd. Og holder fortsatt vekta på 76 kg flere mnd seinere. Er 176 høy.
Hannepålandet Skrevet 23. juli 2016 #25 Skrevet 23. juli 2016 Og jeg brukte 12 timer på å komme i ketose. Målte med ketostix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå