Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Blodprøvene viste at jernlager var ganske skrapa og blodprosent var lav og måtte begynne straks på niferex, en pr dag. Men jeg har sånn magevondt at jeg knapt klarer å spise, for ikke å snakke om kvalme... Jeg er ikke gravid, 8mnd siden fødsel her. Noen som har gått på disse tabl?? Anonymous poster hash: 233f2...3c9
Ylva og Mathilde Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Hjelper det å ta dem før du skal sove? Det er en av de sterkeste som har færrest magebivirkninger, men du tåler sikkert jern dårlig. Prøv med mat? (Unngå koffein og kalsiumholdig mat 2 timer før og etter) Hvis ikke må du bare kjøpe Hemofer, aminojern eller 27 mg fra Nycoplus. Jeg husker jeg reagerte likt på Ferro-Retard.
Liv & Røre Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 Jeg tar jerntablettene annen hver dag. Da får jeg ikke vondt i magen. Tar jeg de daglig gjør jeg det.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #4 Skrevet 22. juli 2016 Og drikk masse Anonymous poster hash: 96a0b...758
TPK Skrevet 22. juli 2016 #5 Skrevet 22. juli 2016 Jeg har tatt dem et par mnd, merket ingenting på magen. Det er vel de som skal være mildest mot magen? Men det er vel individuelt hvordan man reagerer. Jern gir jo generelt treg mahe, så drikk mye og spis 5-10 svisker hver dag. Ellers kan du gå på apoteket og be om et annet merke med samme jerninnhold. Jeg anbefaler også Floradix flytende mikstur. Den skal visst være lettere for tarmene å ta opp. Smaker drit da, men...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #6 Skrevet 22. juli 2016 Hjalp for meg å bytte til flytende:). Og husk å drikke masse!! Anonymous poster hash: 91ff4...e67
Macillah Skrevet 22. juli 2016 #7 Skrevet 22. juli 2016 Jeg ble veldig hard i magen av de. Legen foreslo avføringsmiddel, men begynte heller å spise linfrø og andre ting som hjalp mot det.
Kubbelyset Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 Jeg ville byttet jerntilskudd og sett om det hjalp. Niferex er ganske hard mot magen. Min ihvertfall. Jeg byttet til Hemofer og det hjalp veldig. Men dette kan jo være litt individuelt Niferex skal ikke tas sammen med mat forresten. Ihvertfall må man unngå melkeprodukter i 2-3 timer etter man har tatt jerntilskudd,uansett hvilket.
Kubbelyset Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 Du kan også prøve et jerntilskudd i depotform som frigir jernet litt etter litt mens tabletten passerer i tarmen. For eksempel Duroferon 100mg som du får reseptfritt på apoteket. Husk å undersøke hvis du bytter jerntilskudd at døgndosen er innenfor det du skal ha ifølge legen
Helene Harepus Skrevet 22. juli 2016 #10 Skrevet 22. juli 2016 Jeg har kronisk jernmangel og tar duroferon i perioder. Burde sikkert tatt jevnlig hele tiden, men trenger rett og slett pause av og til. Jeg har nå begynt igjen etter 2-3 ukers pause og tar de før jeg legger meg om kvelden. Har dessverre ingen gode råd, ville bare si at du er ikke alene om å føle deg uggen og småkvalm og jeg tror ikke det er så mye man får gjort med det, men tror kanskje det blir litt bedre etterhvert.
MammantilNurket Skrevet 22. juli 2016 #11 Skrevet 22. juli 2016 Blodprøvene viste at jernlager var ganske skrapa og blodprosent var lav og måtte begynne straks på niferex, en pr dag. Men jeg har sånn magevondt at jeg knapt klarer å spise, for ikke å snakke om kvalme... Jeg er ikke gravid, 8mnd siden fødsel her. Noen som har gått på disse tabl?? Anonymous poster hash: 233f2...3c9 Man kan få veldig vondt i magen av jerntabletter. Et godt alternativ til jerntabletter er rødbetsaft. Dette får du tak i på helsekosten. Ta et lite glass morgen og kveld, sammen med eksempelvis appelsinjuice. C-vitaminer i juicen hjelper deg å ta opp jernet bedre. Eller ville jeg ha kjørt på med lever, blodmat og innmat.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #12 Skrevet 22. juli 2016 Jeg ble anbefalt Nycoplus Ferro-Retard 100 mg depottabletter av legen min da mitt ferritin var på 9 og blprosenten lav etter å ha fått barn. Jeg tåler dårlig jerntabletter, men disse gikk bra. Anonymous poster hash: a258d...c9a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #13 Skrevet 22. juli 2016 Jeg ble anbefalt Nycoplus Ferro-Retard 100 mg depottabletter av legen min da mitt ferritin var på 9 og blprosenten lav etter å ha fått barn. Jeg tåler dårlig jerntabletter, men disse gikk bra. Anonymous poster hash: a258d...c9a Har egentlig samme erfaring som deg. Pleier å bli veldig hard i magen, men nå tar jeg 2 slike daglig og det går faktisk fint Anonymous poster hash: 28528...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå