Gå til innhold

Når kommer evt kvalmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke kvalm i de 2 første svangerskapene, gikk gravid i 16 uker i fjor, var da kvalm fra uke 11 og til det gikk galt i uke 16. Denne gangen intenst kvalm fra uke 5- 20, og er fortsatt uggen enkelte dager, og jeg er i uke 35 nå...

Med førstemann var jeg småkvalm fra uke 5 men kun om morgenenen. Ga seg ved rundt uke 13-14.

Nå med nr 2 ble jeg kvalm fra uke 6. Men forskjellen nå er at jeg et kvalm døgnet rundt. I tillegg er jeg sengeliggende. Er nå i uke 10 og blir egentlig verre for hver uke.

Anonymous poster hash: d1233...c35

Annonse

Første gang kom kvalmen i uke 5 og varte til ca uke 25. Litt bedre fra ca uke 18, men fortsatt kvalm hver dag men ikke døgnet rundt og mindre oppkast.

Denne gangen kom ikke kvalmen skikkelig før i uke 7. Håper det ikke skal vare like lenge denne gangen!

• 2 uker senere...

I uke seks (på dagen) satte kvalmen inn her. Jeg kaster ikke opp, men går rundt og er småkvalm hele dagen. Jeg tåler nesten ikke lukt av noe mat, så får ikke i meg noe særlig å spise.

Føler det er vanskelig å skjule graviditeten når jeg går rundt her halvgrønn :) håper det går over snart.

Kom brått på i uke 7 her, med en hel dag ved doskåla, etter det har det vært en konstant kvalme i bølger hele døgnet, og er nå i uke 10. Forrige svangerskap var helt annerledes, med kun litt kvalme i uke 12-14. Men tenker at det betyr at lille har det bra <3 selvom kvalmen gjerne kan slippe taket snart :-)

Kastet opp flere ganger om dagen fra uke 16 til fødsel med førstemann, og fra uke 20 til fødsel med andremann. Så venter nå i spenning da jeg allerede er fryktelig kvalm i uke 5 må med tredjemann.

Anonymous poster hash: 29334...ecd

Annonse

Her er det akkurat igang.. 5+4 idag så frykter det blir som sist m oppkast frem til uke 20 (på kvalmestillende). Merker jeg syntes det er nesten uutholdelig å tenke på å skulle gjennom det en gang til. Være kvalm og spy fra nå og frem til jul liksom...😁😁😁

• 2 uker senere...

Hei. Jeg er 4.0 i dag og har vært grusom kvalm spesielt på natten i en uke allerede. i mitt første sv skap begynte det noenlunde slik og, og da spydde jeg fra 5+2 og til uke 24.. Er redd det samme skjer nå. Da var jeg etterhvert kvalm døgnet rundt. Lurer på om noen av dere prøver B6 vitamin? Pyridoksin? Noen med positiv erfaring. I mitt sv skap nr 2 brukte jeg det og seaband og var veeeeeeldig mye bedre enn i sv skap 1. Men da begynte jeg ikke kjenne snev av kvalme før i uke 5, og var helt kvitt kvalmen allerede i uke 9+ et eller annet. Vet ikke om det var B& og seaband som hjalp. Begynte nå på B6 (40mg morgen og kveld) for to dager siden, og har akkurat satt på meg seaband. Så nå bare hååååper jeg at det skal hjelpe.

Ønsker dere alle masse lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...