Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hva jobber dere med? Fikk dere relevant deltidsjobb under studiet? Hvor mye klarte dere å jobbe mens dere studerte? Er mesteparten av undervisningen obligatorisk? Eller kan man klare å jobbe en god del ved siden av? Jeg er/var veldig skoleflink og har aldri trengt å lese sånn veldig for å få gode karakterer. Jeg har veldig lyst å søke neste år men er avhengig av minst 50% jobb i tillegg til stipend og lån, gjerne 60-70%. Har også 3 barn, men en flink mann og godt nettverk rundt meg. Og sist men ikke minst, er dere fornøyd med utdannelsen? Jobben? Lønnen og arbeidstidene? Anonymous poster hash: f4f3a...0c0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Hva jobber dere med? Fikk dere relevant deltidsjobb under studiet? Hvor mye klarte dere å jobbe mens dere studerte? Er mesteparten av undervisningen obligatorisk? Eller kan man klare å jobbe en god del ved siden av? Jeg er/var veldig skoleflink og har aldri trengt å lese sånn veldig for å få gode karakterer. Jeg har veldig lyst å søke neste år men er avhengig av minst 50% jobb i tillegg til stipend og lån, gjerne 60-70%. Har også 3 barn, men en flink mann og godt nettverk rundt meg. Og sist men ikke minst, er dere fornøyd med utdannelsen? Jobben? Lønnen og arbeidstidene? Anonymous poster hash: f4f3a...0c0 Jeg kan ikke svare på alt men jeg studerer nå. Ferdig med 2.året på deltid. Så halvveis altså. Jeg har ikke lån fra lånekassa da jeg er helt avhengig av å tjene mer enn de de har i beløpsgrense i året, så jeg jobber turnus ved siden av. Full stilling. En jobb jeg har hatt fra før jeg begynte studiene. Jobben jeg har er relevant for utdannelsen. Første året var lett, andre året har vært litt tyngste syns jeg. En del av undervisningen er obligatorisk men i og med at jeg går deltid så er det nok av tid til å jobbe. Merker det mest rundt store oppgaver og eksamen at jeg får jobbet litt mindre enn vanlig. Men jeg er heldig og har arb giver som tilrettelegger og bidrar. Det er er nok ikke det hardeste studie du kan velge men det er mer enn nok jobb, og jeg er sliten når skoleåret er over. Godt med sommerferie! 😊 Anonymous poster hash: 1115b...d17
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Venninnen min er Hun jobbet i vaskebyrå da hun studerte, vasket på natt og grytidlig morgen Har jobbet turnus på institusjon, i barnehage og som miljøterapeut på ungdomsskole. Anonymous poster hash: 0c3f8...9ae
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 Jeg jobbet mellom 40 og 80% og det går fint så lenge noe er kveld og helg. I praksisperiodene er det vanskelig da jeg måtte jobbe 80% i praksisen. Men for min del gikk det å jobbe 120-140% til sammen fordi begge jobbene var fleksible. Markedet er vanskelig hvis du ikke har erfaring. Hos oss var lite obligatorisk, men det varierer. Anonymous poster hash: ebe1e...2f3
pifi med tre nurk Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 Mange år siden jeg var ferdig sosionom, men mener å huske at det meste av undervisning var obligatorisk, praksisperioden må du jo ha. Det var ikke nødvendig med veldig hard pugging for meg heller for å komme gjennom, men det e mye pensum, og nå er det vel enda flere arbeidskrav som skal leveres gjennom året enn det var tidligere. Anbefaler seg å studere på deltid hvis du skal jobbe såpass mye ved siden av. Jeg jobbet på aldershjem ved siden av, jobbet da turnus, men jeg jobbet kun som tilkallingsvikar, så styrte helt selv hvor mye jeg jobbet. Jeg var jo også singel og barnløs så var ikke avhengig av spesielt høy lønn på den tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #6 Skrevet 20. juli 2016 Jeg var ferdig utdannet sosionom i fjor. Fikk ikke relevant deltidsjobb ved siden av, jobbet i klesbutikk på lørdagene. All undervisning var obligatorisk. Jeg har ikke fått meg jobb som sosionom dessverre (tross toppkarakterer, veldig god praksisplass osv) og det er svært mange fra mitt kull som heller ikke har fått jobb. Jeg er nå assistent i hjemmetjenesten på deltid, fryktelig dårlig betalt. Anonymous poster hash: 53875...cbc
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #7 Skrevet 20. juli 2016 Hva jobber dere med? Fikk dere relevant deltidsjobb under studiet? Hvor mye klarte dere å jobbe mens dere studerte? Er mesteparten av undervisningen obligatorisk? Eller kan man klare å jobbe en god del ved siden av? Jeg er/var veldig skoleflink og har aldri trengt å lese sånn veldig for å få gode karakterer. Jeg har veldig lyst å søke neste år men er avhengig av minst 50% jobb i tillegg til stipend og lån, gjerne 60-70%. Har også 3 barn, men en flink mann og godt nettverk rundt meg. Og sist men ikke minst, er dere fornøyd med utdannelsen? Jobben? Lønnen og arbeidstidene? Anonymous poster hash: f4f3a...0c0 Det tror jeg du greier. Jeg gikk deltid, jobbet da 60% ved siden av. Angret den gang på at jeg ikke tok fulltid og jobbet 50%. Problemet blir når du skal ha praksis, det blir tøft. Du kan ikke få lønn på det stedet du har praksis og sjelden lov til å ha praksis i jobben din. Du får relevant jobb som miljøterapeut, men ikke som saksbehandler o.l. Jeg fikk jobb i barneverntjenesten rett etter eksamen og før jeg fikk resultatet fra eksamen. Jobber i bvtj i 7 år, nå jobber jeg med fosterhjem i staten. Har 490 000 i året. Trives godt. Elsker bvtj, men det er blodslit. Kunne ikke lenger forsvare å jobbe der med små barn, det gikk ut over tålmodigheten min med dem når jobben surret og gikk i hodet hele tiden og jeg ofte kom hjem etter endt arbeidsdag og hadde glemt å gå på do og spise. Anonymous poster hash: 720b5...fcc
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #8 Skrevet 20. juli 2016 Jeg var ferdig sosionom for ti år siden. Jobbet ca 70% under hele studiet, bortsett fra et semester med praksis, siden jeg valgte å ta det i utlandet. Ingen problem å kombinere fulltidsstudier med jobb, så lenge arbeidstider er fleksible. Anonymous poster hash: 41874...96e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #9 Skrevet 20. juli 2016 Ferdig for 2år siden. Vi hadde all undervisning som obligatorisk. Fikk meg jobb før endt utdannelse:) Begynte i barneverntjenesten noen uker før muntlig eksamen og jobber der fortsatt. Alle i mitt kull fikk relevante jobber. Anonymous poster hash: b409b...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå