Gå til innhold

Har gått fra gir bil til hybrid automat. Herregud. Bremsing!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bråstopp og fyker framover når mannen trykker ned bremsen. Hahahaha. Barna er skremt og vil ikke kjøre mer bil. Noen som har tips til å få gubben mer vant med bremsene????

Han sier de er uvante og man trenger ikke trykke så hardt tydligvis.

Joda vi merker det hver gang vi blir kastet framover når han bråbremser.😂😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: d63eb...51b

Skrevet

Det er bare til å kjøre masse, så blir en fort vant til det.

Anonymous poster hash: c08d4...d07

Skrevet

Det er bare til å kjøre masse, så blir en fort vant til det.

Noen som har skiftet til en vanlig bil til en slik bil. Tok det lang tid?

Den bilen vi hadde var litt gammel og man måtte bruke ekstra kraft på bremsene.

Skrevet

Hvilken bil er det? Har tenkt å bytte til hybrid selv

Anonymous poster hash: 4302a...b82

Skrevet

Eneste måten er jo å kjøre med bilen, kan ikke "tipse" om hvordan man skal bli vant til noe. Regner med det ikke er Toyota? Jeg kjøpte akkurat Toyota hybrid m automat og bremsene er "myke og behagelige"

Anonymous poster hash: f4226...10d

Skrevet

Det hadde nok vært akkurat det samme om dere hadde byttet til en hvilken som helst forholdsvis ny bil. Gamle biler må en ofte trykke hardt på bremsen på, nye biler er myyye mer behagelig.

Skrevet

Eneste måten er jo å kjøre med bilen, kan ikke "tipse" om hvordan man skal bli vant til noe. Regner med det ikke er Toyota? Jeg kjøpte akkurat Toyota hybrid m automat og bremsene er "myke og behagelige"

Toyota auris hybrid 2016 modell.

Ja de er myke å gode. Det var de ikke på vår gamle bil. Hehe. Så mannen er hard på bremsen av gammel vane.

Hi

Skrevet

Hva er problemet? Er det at han tråkker for hardt på bremsen når han skal bremse, eller er det at han bruker venstrebenet til å tråkke inn clutchen som ikke er der og treffer bremsen i stedet?

Uansett så er eneste løsning å kjøre masse. Vi har en eldre Honda CRV med manuelt gir, og en ny elbil med automat. I starten strevde jeg litt, men nå går det helt greit å bytte mellom bilene og girene :) . Mengdetrening, mengdetrening, mengdetrening.

Skrevet

Ham trykker for hardt på bremsen. Alt for hardt.

Skrevet

Toyota auris hybrid 2016 modell.

Ja de er myke å gode. Det var de ikke på vår gamle bil. Hehe. Så mannen er hard på bremsen av gammel vane.

Hi

Vi har eksakt samme bil, kjøpte den rett før sommerferien. Aldri opplevd hard bremsing, så han må nok bare øve😊

Skrevet

Vi har eksakt samme bil, kjøpte den rett før sommerferien. Aldri opplevd hard bremsing, så han må nok bare øve😊

Er dere fornøyd? Vi har bare hatt vår i 2 timer 😊

Skrevet

Er dere fornøyd? Vi har bare hatt vår i 2 timer 😊

Ja, veldig! Nå har vi kun kjørt Norge rundt i bratt terreng og med tung oppakning (tung skiboks osv) så er spent på å kjøre den under normale forhold, men har likevel kun fylt to tanker og kjørt 1600 km!

Skrevet

Ja, veldig! Nå har vi kun kjørt Norge rundt i bratt terreng og med tung oppakning (tung skiboks osv) så er spent på å kjøre den under normale forhold, men har likevel kun fylt to tanker og kjørt 1600 km!

Nei, sorry, vi har fylt tre ganger. Men den hadde vart mye lenger i normalt terreng uten tung last (kjører mer i elektro-modus da😊)

Skrevet

Nei, sorry, vi har fylt tre ganger. Men den hadde vart mye lenger i normalt terreng uten tung last (kjører mer i elektro-modus da😊)

Høres bra ut. Skal ut på en kjøretur nå så får vi håpe gubben lærer seg soft bremsing så vi slipper å bli kastet fram. Det verste er at det er litt småflaut. Haha. Vi ser jo helt teit ut.

Hi

Skrevet

Hahahah ser det for meg 😂

Veldig vanlig med ny bil da, det kommer seg nok fort skal du se :)

Og, gratulerer med ny bil :D

Anonymous poster hash: aaa1c...d81

Skrevet

Jeg ble veldig fort vant til å kjøre med automat selvom vi hadde hatt manuell hele tiden. Var verre når vi kjøpte en bil nr. 2 og den var manuell! Hadde ikke kjørt med manuelt gir på 1,5 år :P Rykka og nappa litt de første dagene 😂 Foretrekker automaten gitt! :P

Anonymous poster hash: 1cab8...15d

Skrevet

Hehe. Vi har den samme bilen, bare 2015 modell. Husker godt hvor uvant det var i starten med så «sensitiv» brems og gass, men det gikk seg fort til. Nå elsker jeg bilen! Og synes plutselig at vår andre bil (Nissan Leaf) er mye mer sensitiv og den sjeldne gangen jeg kjører den blir det bare rykk og napp :P

Skrevet

Har akkurat samme bil og syns den bremser veldig behagelig. Han må nok bare kjøre mer og vende seg til bilen.

Anonymous poster hash: 5d80a...136

Skrevet

Han bruker kun høyre bein når han kjører ikke sant?? Venstre bein må legges heeeeeelt bort! Helst knytes under setet eller noe. 😉

Anonymous poster hash: 78619...c8d

Skrevet

Han bruker kun høyre bein når han kjører ikke sant?? Venstre bein må legges heeeeeelt bort! Helst knytes under setet eller noe. 😉

Anonymous poster hash: 78619...c8d

😂😂😂😂

Så sant så sant.

De første gangene jeg kjørte automat mptte jeg gjemme ve. Foten under setet. (Nesten)

Anonymous poster hash: 86a30...3c1

Skrevet

Vi bråstopp og fyker framover når mannen trykker ned bremsen. Hahahaha. Barna er skremt og vil ikke kjøre mer bil. Noen som har tips til å få gubben mer vant med bremsene????

Han sier de er uvante og man trenger ikke trykke så hardt tydligvis.

Joda vi merker det hver gang vi blir kastet framover når han bråbremser.😂😂😂😂😂😂

Kjører gir selv, men automat og el- bil på jobb. Jeg har også trøbbel med bremsen på el. Mulig det er mer det enn at det er automat? Uansett, gi det fire-fem turer så går det bedre. Dersom forrige var hard på bremsen, blir det jo ekstra stor overgang.

Anonymous poster hash: a48e8...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...