Gå til innhold

Hvor mange kaker til dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir 20 voksne gjester, 3 barn (+2 babyer). Skal ha en kransekake + is, en marsipankake fra konditori, og oppskjært frukt. Hva trenger jeg i tillegg? Vi skal ha både forrett og gryterett først. Tenkte kanskje to små kaker til? Rund form, 18 cm. Er det passe? Det blir i så fall sjokoladekake og ostekake. Kanskje et fat lefser i tillegg?

Anonymous poster hash: 18e88...9f3

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde vært litt lite i vår familie. Vi er kakespisere. Ville hatt i hvert fall en kake til.

Skrevet

Jeg ville hatt

Marsipankake

Kransekake

Is

Sjokoladekake

Muffins (til barna)

Ostekake

Eplekake eller fyrstekake

Suksessterte

Frukt

En bolle småsjokolader

Saltstenger eller potetgull

Kakebordet skal bugne i en dåp, det skal være mer enn i vanlig bursdag. Alle skal kunne gå flere turer og finne mye å velge i. Tomme fat er en skam, det skal bli rester. Det er skikken på Hedmarken 😉

Anonymous poster hash: ed7b2...ea8

Skrevet

Jeg ville hatt

Marsipankake

Kransekake

Is

Sjokoladekake

Muffins (til barna)

Ostekake

Eplekake eller fyrstekake

Suksessterte

Frukt

En bolle småsjokolader

Saltstenger eller potetgull

Kakebordet skal bugne i en dåp, det skal være mer enn i vanlig bursdag. Alle skal kunne gå flere turer og finne mye å velge i. Tomme fat er en skam, det skal bli rester. Det er skikken på Hedmarken 😉

En halv kake per pers? Er du gal? Beklager men deres slekt må være gode og runde. Vi hadde 6 kaker pluss snaks på 30 pers i fjor å det var masse igjen.

BI pleier å ha:

Dåpskake

Kransekake

Verdensbeste

Sjokoladekake/sjokolademuffins

Kringle

Litt twist og salt kjeks samt fruktspyd. Fruktspyd spises det alltid masse av på hver dåp og bursdag.

Hilsen firebarnsmamma hvor eldste er 6år.

Anonymous poster hash: 91b30...399

Skrevet

En halv kake per pers? Er du gal? Beklager men deres slekt må være gode og runde. Vi hadde 6 kaker pluss snaks på 30 pers i fjor å det var masse igjen.

BI pleier å ha:

Dåpskake

Kransekake

Verdensbeste

Kringle

Litt twist og salt kjeks samt fruktspyd. Fruktspyd spises det alltid masse av på hver dåp og bursdag.

Poenget er jo at det skal være MYE å velge i, det skal faktisk være rester. Vi har 5 kaker i en vanlig bursdag, da er vi i underkant av 20 personer.

I dåp har vi vel hatt ca 8-9 kaker, til rundt 20-25 personer.

Anonymous poster hash: 32f2f...9aa

Skrevet

BI pleier å ha:

Dåpskake

Kransekake

Verdensbeste

Kringle

Ingen er gode og runde, heller tvert om. Man blir da ikke feit av å spise godt med kake i en barnedåp, det er hva man spiser i hverdagen som er avgjørende der...

Poenget er at det skal bugne, det skal se flott ut og det skal være rester. Restene fordeles mellom gjestene, puttes i fryseren, tas med på jobb dagen etter eller brukes i etterpålag med venner, naboer e.l.

Annonse

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har ostekake, oreokake, kransekake, verdens beste, gul kake, sjokoladekake, den vanlige dåpskaka, muffins og lefser. Bruker og være mellom 25 og 30 stk

Skrevet

heller litt for mye enn litt for lite tenker jeg.

jeg irriterer meg alltid over de selskapene som ikke serverer sjokoladekake, så det er ett must mener jeg.

vi bruker å ha:

oreokake

brownies

bløtkake/marsipankake (evt fra konditori)

suksessterte.

og stor bolle med fruktsalat, (setter krem is og vaniljesaus ved siden av, som også kan brukes til brownies.).

Anonymous poster hash: 709ad...cd6
Skrevet

Ingen er gode og runde, heller tvert om. Man blir da ikke feit av å spise godt med kake i en barnedåp, det er hva man spiser i hverdagen som er avgjørende der...

Poenget er at det skal bugne, det skal se flott ut og det skal være rester. Restene fordeles mellom gjestene, puttes i fryseren, tas med på jobb dagen etter eller brukes i etterpålag med venner, naboer e.l.

Jeg syns også at ca 7 kaker + div er passe til den mengden gjester. I tillegg hadde vi nok hatt småis til ungene.

Et kakebord i dåp, konfirmasjon og bryllup skal bugne og rester gjør ingenting. Tomme kakefat skal ikke forekomme 😝

Skrevet

Det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår som gjør deg feit. Det er det du spiser mellom nyttår og jul!

Sier som de andre, la bordet bugne og la det bli igjen godt med deilige rester!

Skrevet

Hadde nettopp dåp selv. Vi var 18 med smått og stort.

Hadde 11 kaker/desserter,

Marsipankake

Rund sjokoladekake

Sjokoladekake, langpanne, glutenfri

Gulrotkake

Tropisk Aroma

Ostekake

Iskake

Pavlova

Karamellpudding

Bringebærfromasj

Multekrem m/krumkaker

Som sunnmøring så syns jeg det kunne vært et par-tre kaker til, men jeg måtte bakt det selv og da orket jeg ikke, jeg stod for det meste av det andre også.

Anonymous poster hash: ed7a0...1e9
Skrevet

Får gå litt mot strømmen jeg da. Tror kanskje jeg ville hatt en ev to ekstra, men den mengden som listes opp i et innlegg over her syns jeg er unødvendig.

Skrevet

Kjem jo litt an på kor stor marsipankaka er, men to kaker på 18 cm er verre enn ingenting, du kan ikkje dele det på 23 stk, så då vert det berre dei første til kakebordet som får smake.  Ville hatt minst 4 normalt store kaker i tillegg, som eit forsiktig anslag.  Sjokoladekake og ostekake er fint, kanskje ei pavlova og ei iskake?

Annonse

Skrevet

Jeg er enig med deg, samme skikk her på Jæren. Kakebord i dåp, konfirmasjon og bryllup skal ha MANGE kaker og man inviterer ofte naboer/venner som ikke var i dåp på kakerester!

Anonymous poster hash: 0ea97...737

Skrevet

10 kaker er ikke aktuelt! Vi spiser ikke så mye kaker i disse familiene. I en vanlig bursdag har vi 2-3 kaker og alltid rester. Hvorfor er målet å ha masse rester egentlig? Jeg har frysen full av kakerester som aldri blir spist.

Men kanskje en kake til da, det blir verdens beste.

HI

Skrevet

10 kaker er ikke aktuelt! Vi spiser ikke så mye kaker i disse familiene. I en vanlig bursdag har vi 2-3 kaker og alltid rester. Hvorfor er målet å ha masse rester egentlig? Jeg har frysen full av kakerester som aldri blir spist.

Men kanskje en kake til da, det blir verdens beste.

HI

Jeg er også fra en familie hvor det spises lite kake. Ingen er spesielt glad i det, alle foretrekker frisk frukt. Svigerfamilien derimot eeeeelsker kake. De kan gjerne spise kake en hel dag (frokost/lunsj/middag/kvelds) :o

Nå har jeg skjønt at det er slik de er, men tok lang tid å bli vant med. Hvis vi har 10 kaker må jeg kaste 50% og det gidder jeg ikke. Legger det ikke i frysen, for det blir ikke spist og det blir ikke noe etterlag.

5 kaker er mer enn nok. Pass på at det er litt variasjon blant de 5. I min familie er pavlova med masse frukt en sikker vinner:)

Anonymous poster hash: 0cf47...188

Skrevet

Bløtkake

Pavlova

Oreokake

Ostekake

Gulrotkake

Kringle

Fruktsalat med is

Dronning Maud

Dette bruker jeg i en vanlig familiebursdag når vi er mellom 25-30 stk. Noe rester blir det, men de forsvinner fort til kaffen dagene etterpå (naboene kommer gjerne på kaffe dagen etter). Jeg er enig med de som sier at det ikke skal gå tomt på et kakebord i selskap som dåp!

Anonymous poster hash: 7523b...9ad
Skrevet

her er det forventet ordentlig sunnmørsk kakebord :P 

så her blir det:

ostekake

bløtkake

pavlova

marsipankake

kransekake

verdensbeste

cupcakes

og mere til :P

men tror jeg skal kutte ned på antall kaker og diske opp med småposer som en kan ha litt forskjellig smågodt, klubber, drops og slikt i :) 

Anonymous poster hash: 1c7b4...c4f
Skrevet

Dere høres ut som en småspist familie hi, noe som ikke er så vanlig. De fleste råder deg til å ha mer utvalg og det er jeg helt enig i, for det du tenker er latterlig lite. 18 cm kake er jo ingenting, blr være 26, helst 28 cm.

Du spør om det er passe, og når alle sier nei, så sier du i mot? Skjønner ikke hvorfor du spør da...... 😕🙊

Anonymous poster hash: 14471...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...