Gå til innhold

Prøver å gå ned i vekt. Håper noen kan gi råd.

Anbefalte innlegg

Dette har jeg spist i dag. Hva tenker dere om det?

Frokost:  Havrefras med jordbær biola

Lunsj:  3 knekkebrød med skinke, 3 cherry tomater + et eple

Mellom måltid: En pære

Middag: Torskefile med wok

Kvelds: Et grovt rundstykke med skinke og egg + agurk og 3 cherry tomater.

Anonymous poster hash: b4fa3...012

Fortsetter under...

Ingen?

Frokosten din er absolutt ikke sunn..

Men alt må sees i en sammenheng: hvir stor er du, hva spiste du før, hvor mye skal du ned, hvor lang tid skal du bruke, er dette en "kur" eller omlegging av livsstil, og ikke minst; hvor mye beveger du deg pr døgn!?

Anonymous poster hash: b02f0...232

Frokosten måler jeg opp ca 38 gr og mellom 1,5 og 2 dl biola. Ønsker ned ca 7 kg, det er en omlegging av livstil. Prøver å gå mer enn 10.000 steg per dag.

Annonse

Frokosten måler jeg opp ca 38 gr og mellom 1,5 og 2 dl biola. Ønsker ned ca 7 kg, det er en omlegging av livstil. Prøver å gå mer enn 10.000 steg per dag.

Flere tips?

Spis masse grønnsaker , kutt ned på ris, pasta og potet. Spis kylling, fisk og rent kjøtt. Lag alt fra bunnen av. Legg inn litt trening . 10.000 skritt holder ikke til å gå ned i vekt alltid .

Anonymous poster hash: 3f1eb...cdd

Det ser helt greit ut. Pass på at middag blir mest grønnsaker, rent kjøtt og fisk. Grønnsaker kan du spise så mye du vil av. I Biola og Havrefras er det veldig mye sukker

Anonymous poster hash: 3e57e...70b

Ble ikke helt ferdig...

Det du beskriver er helt vanlige måltider for meg, slik jeg alltid har spist. Jeg slanker meg ikke.

Så hvor mye du går ned kommer vel an på hva du har spist hittil. 

Prøv å gå fort i oppoverbakker om du orker, så får du litt fart på forbrenningen. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3e57e...70b

Er ikke havrefras fullt av sukker, eller tar jeg helt feil

Anonymous poster hash: 05f02...eb1

Du tar feil. Havrefras får alltid best i test på frokostblandinger. Ikke tilsatt sukker. Mye fiber..

Anonymous poster hash: e9684...014

Du tar feil. Havrefras får alltid best i test på frokostblandinger. Ikke tilsatt sukker. Mye fiber..

Anonymous poster hash: e9684...014

Men det er mye karbs i den. 58 g. Og sammen med Biola blir ikke det en bra frokost for noen som skal ned i vekt ☺️

Men det er mye karbs i den. 58 g. Og sammen med Biola blir ikke det en bra frokost for noen som skal ned i vekt ☺️

Biola er kjempebra for magen. Og hallo, "karbs" er en næringsgruppe vi faktisk trenger, ikke fanden selv.

Anonymous poster hash: c1129...19d

Annonse

Takk for tips. Har fått noen tips av en venninne som har gått på Grethe Rode kurs og en av de var dette, men da opp veidd. Synes det er godt og et alternativ til knekkebrød. Blir glad for flere.

Det er masse malt i havrefras!

Og veldig mye sukker i biola!

Det er masse malt i havrefras!

Og veldig mye sukker i biola!

Men altså, du og andre lavkarboidiotene må jo forstå at det ikke er farlig med melkesukker, malt og karbohydrater fra poteter og pasta! Hjernen trenger karbohydrater! Det er ikke farlig! Og man blir ikke tjukk av det! Man blir tjukk av for mye kalorier inn i forhold til antall kalorier man forbrenner. Havrefras er kalorifattig sammenlignet med andre frokostblandinger.

Til HI: MÅ du spise så mye brød? Varier litt med salater, omelett, pastagryte, wok, sushi og lignende. Ensidig kosthold er lite spennende og bidrar ikke til at man blir mett fort. Lykke til med slankinga!

Men altså, du og andre lavkarboidiotene må jo forstå at det ikke er farlig med melkesukker, malt og karbohydrater fra poteter og pasta! Hjernen trenger karbohydrater! Det er ikke farlig! Og man blir ikke tjukk av det! Man blir tjukk av for mye kalorier inn i forhold til antall kalorier man forbrenner. Havrefras er kalorifattig sammenlignet med andre frokostblandinger.

Til HI: MÅ du spise så mye brød? Varier litt med salater, omelett, pastagryte, wok, sushi og lignende. Ensidig kosthold er lite spennende og bidrar ikke til at man blir mett fort. Lykke til med slankinga!

Lavkarboidiot kan du selv være! Hun spurte ang maten hun har spist, og hun fikk et svar.. Du nevner jo selv brød..

Skal man ned i vekt må man vite hva man putter i seg.. Ikke alle er klar over at biola er fullt av sukker og melkesukker, og tror de velger et sunt alternativ. Havregryn er feks bedre enn havrefras. Summen av inntaket, det er helt korrekt..

Jeg gikk ned 20 kg for noen år siden og har holdt vekta siden. Jeg vet hva jeg snakket om! Jeg kan ikke spise lavkarbo, fordi det er for effektivt: jeg blir undervektig.

Jeg spiser normalt, går ikke på diett! Men sukkerbomber som HI s frokost kunne jeg aldri ha puttet i meg!

Lavkarboidiot kan du selv være! Hun spurte ang maten hun har spist, og hun fikk et svar.. Du nevner jo selv brød..

Skal man ned i vekt må man vite hva man putter i seg.. Ikke alle er klar over at biola er fullt av sukker og melkesukker, og tror de velger et sunt alternativ. Havregryn er feks bedre enn havrefras. Summen av inntaket, det er helt korrekt..

Jeg gikk ned 20 kg for noen år siden og har holdt vekta siden. Jeg vet hva jeg snakket om! Jeg kan ikke spise lavkarbo, fordi det er for effektivt: jeg blir undervektig.

Jeg spiser normalt, går ikke på diett! Men sukkerbomber som HI s frokost kunne jeg aldri ha puttet i meg!

Melkesukker er jo ikke farlig, og melk ER sunt! Det er jo det jeg snakker om, idioter som farliggjør sunne matvarer! Å kalle den sunneste frokostblandingen med biolamelk, full av kalsium og sunne bakterier som er gode for tarmen, for SUKKERBOMBE er jo hysteri og helt sykt syn på normal vanlig mat!

Endret av MrsRiddick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...