Gå til innhold

Er det virkelig helt krise å reise på ferie til Tyrkia nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onkel og tante ville leie ut feriehuset sitt til oss, har ikke råd til noe charter til 30.000 nå, men vet jo ikke om det er uansvarlig å reise til Tyrkia nå med 2 unger på 4 og 12 år?

Anonymous poster hash: c1730...df3

Fortsetter under...

Skrevet

JA! Det er uansvarlig! Det har akkurat vært et forsøk på å kuppe makten der, flere sivile har dødd. Det er ikke utenkelig at urolighetene vil blusse opp igjen.

Anonymous poster hash: e9d5c...f59

Skrevet

Det kommer helt ann på hvor i Tyrkia.

Alanya, Side, Marmaris ol hadde jeg reist til nå.

Regner med at det er et slikt sted de har leilighet.

Anonymous poster hash: 99d0a...de7

Skrevet

Antagelig går det helt fint

Men om urolighetene blusser opp igjen, om en gluping får der for seg at han vil sprenge og terrorisere litt, om IS bestemmer deg for at de vil ramme turismen i Tyrkia, ja da blir det "helt krise"

Jeg hadde aldri verden dratt!

Anonymous poster hash: c7a4e...65f

Skrevet

UD fraråder ikke lenger å reise til turistreisemål i Tyrkia

Skrevet

Søsteren min er i Antalya nå, de storkoser seg. Vi valgte ikke dra. Man kan aldri være helt trygg, livet er uforutsigbart

Anonymous poster hash: 0e873...1db

Annonse

Skrevet

Jeg hadde reist.

Anonymous poster hash: b5f10...e70

Skrevet

Jeg hadde dratt. Sønnen min er der nå med faren sin og de storkoser seg!

Hadde jo såklart ikke dratt til Ankara eller Istanbul, men det har skjedd mer terror i Frankrike, Belgia (og nå også Tyskland) enn det hittil har gjort i ferieområdene i Tyrkia. IS slår nok til hvor som helst, og ingen steder er trygge sånn sett. Men jeg tror alle feriesteder er like utsatt for IS i år. Så hadde jeg vært engstelig så hadde jeg heller holdt meg hjemme enn å dratt noe som helst sted.

Jeg forholder meg til reiserådene, og siden nå UD også opphevet reiserådet så velger jeg å tro at man kan dra og nyte ferien :)

Skrevet

Vi drar som planlagt på fredag ;) skal til en rolig plass i nærheten av Antalya. Gleder oss!

Anonymous poster hash: 2336e...2cf

Skrevet

Sjekket solfaktor.no nå. Og for min familie på fem, får vi et ganske så fint hotell i Marmaris en uke for 11000 fly + hotell. Grisebillig ja, men... 

Det er ingen ved sine fulle fem som tar med seg barna sine til en slik plass. Man lar barna sine sitte bakovervent til konfirmasjonsalder i bilen, legger de på ryggen fra de er nyfødt, gir ungen pupp til barnet er tre år, smører med solfaktor 110 og følger barnet på skolen til de går i femte klasse. Men reise til et potensielt krigsområde? JAAAA, deeet kan man gjøre. Eller ikke.

Anonymous poster hash: bcaf6...cb0
Skrevet

Mine venner har dratt og har fint og rolig ferie i Antalya. Jeg ville ikke dratt.

Anonymous poster hash: d70bc...0aa

Skrevet

Sjekket solfaktor.no nå. Og for min familie på fem, får vi et ganske så fint hotell i Marmaris en uke for 11000 fly + hotell. Grisebillig ja, men...

Det er ingen ved sine fulle fem som tar med seg barna sine til en slik plass. Man lar barna sine sitte bakovervent til konfirmasjonsalder i bilen, legger de på ryggen fra de er nyfødt, gir ungen pupp til barnet er tre år, smører med solfaktor 110 og følger barnet på skolen til de går i femte klasse. Men reise til et potensielt krigsområde? JAAAA, deeet kan man gjøre. Eller ikke.

Potensielt krigsområde? Nå må du gi deg.

Skrevet

Eksplosjon i Ankara nå. Ville ikke dratt dit nei.

Anonymous poster hash: 6d9be...b90

Annonse

Skrevet

Søren heller. Er mer glad i ungene enn det...

Anonymous poster hash: 1a345...430

Skrevet

Vi som drar til Antalya er faktisk glad i ungene våre vi også ;)

Anonymous poster hash: 2336e...2cf

Skrevet

Dra til et land som for få dager siden regjerte verdensbilde med sine uroligheter?

Flere sivile ble drept og beklageligvis tror jeg det kun er snakk om tid før turistnæringen blir rammet og brukt som virkemiddel.

Hvordan skal UD sitte på fasiten her? Sannheten er at hele landet er i politisk ubalanse og krise..

Jeg setter ikke familien min på spill for ei billig solseng på Atatyrkstranda..

Ikke så om prosenten er mindre enn nåløyet..

Skrevet

Synes ikke det er så urealistisk jeg. Du leser ikke så mye nyheter? 

Skrevet

Dra til et land som for få dager siden regjerte verdensbilde med sine uroligheter?

Flere sivile ble drept og beklageligvis tror jeg det kun er snakk om tid før turistnæringen blir rammet og brukt som virkemiddel.

Hvordan skal UD sitte på fasiten her? Sannheten er at hele landet er i politisk ubalanse og krise..

Jeg setter ikke familien min på spill for ei billig solseng på Atatyrkstranda..

Ikke så om prosenten er mindre enn nåløyet..

Jeg ville ikke reist fordi ferie er ferie og da velger jeg å ikke tenke på terror,uansett land.

Jeg er uenig med deg i din beskrivelse av Tyrkia. I mine øyne virker tyrkere nokså samlet. Jeg ser ikke at de deles i fraksjoner. Det har vært kuppforsøk av en del av militæret men der stopper det. Folket er samlet. Uansett hva alle oss utenfra måtte mene. Av den grunn synes jeg at Tyrkia vil ikke ende opp som mange andre land i det siste (irak,syria osv).

Anonymous poster hash: d70bc...0aa

Skrevet

Nei, jeg hadde aldri valgt å reise ditt nå. Mest sannsynlig går det jo bra, men for min del "oppsøker" jeg ikke land hvor det nettopp har vært kuppforsøk. Min logiske sans sier at det ikke er særlig lurt..

Anonymous poster hash: a4a86...854

Skrevet

Nå var det for få dager siden eksperter ute og advarte mot potensiell borgerkrig i Tyrkia. Ingen ved sine fulle fem reiser dit i sommer, og absolutt ikke med barn.

Anonymous poster hash: 583e1...c50

Skrevet

Vi reiser på lørdag, men jeg kommer ikke til å bestille reise til Tyrkia igjen. Ikke fordi jeg anser det som farlig, men fordi det er så mange som blir sjokkerte over at vi vil reise og beskylder oss for å være uansvarlig, uopplyst osv, når sannheten strengt tatt er det motsatte. Vi er begge beleste, kan mye historie (jeg har utdannelse innen historie), følger nyhetene osv, men vi er også i stand til å tenke selv, være kildekritisk og ta vurderinger ut i fra reisemål osv. Vi hadde selvsagt ikke reist til Ankara eller Istanbul nå, men f.eks. Konakli utenfor Alanya anser jeg for å være fullstendig trygt.

Anonymous poster hash: b75b3...ad7
Skrevet

Nå var det for få dager siden eksperter ute og advarte mot potensiell borgerkrig i Tyrkia. Ingen ved sine fulle fem reiser dit i sommer, og absolutt ikke med barn.

Anonymous poster hash: 583e1...c50

Jeg er ved mine fulle fem og vi reiser, med barn. Det er ikke risiko for borgerkrig slik ting er nå, og de som bor sørvest i Tyrkia kan fortelle at de ikke har merket noe verdens ting til det mislykkede militærkuppet. Trykket har vært i Ankara og Istanbul, og folket står ganske samlet etterpå. Det er absolutt ingenting som tilsier at det skal bryte ut borgerkrig.

Anonymous poster hash: b75b3...ad7

Skrevet

Bi reiser til Spania om få dager og selv det gjør meg litt urolig. Sånn er det vel å være mamma. Men dette er ikke et typisk turiststed, privat bosted og sikkert helt trygt.

Om du vil reise til Tyrkia må du nesten kjenne på delv. Klarer du å slappe av? Ok. Jeg haddeikke gjort fet. Og hvis jeg ikke kan føle trygghet og ro er det heller ikke ferie for meg.

Skrevet

Hjelpe meg, Beklager skrivefeil. Klumpefingre 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...