Gå til innhold

Hva kostet deres USA-ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva fikk dere for den summen?

Anonymous poster hash: 9efa7...cca

Fortsetter under...

Skrevet

Ca 150.000kr. Vi fikk en minnerik og fantastisk ferie☺️. Leide hus, bil, var på fornøyelsesparker, Strand, shopping, spiste god mat osv. Reis! Det er verdt det☺️

Anonymous poster hash: 44538...3c2

Skrevet

Mellom 200-250.000,-. To voksne og tre barn (11,15,17). To uker tilsammen, en uke i Orlando og en på south beach. 4 parker med fast pass billetter. Leie bil. Spiste lunch og middag ute hver dag og ofte frokost også. Endel shopping:-)

Skrevet

Rundt 700.000kr Leide hus med oppvarmet basseng, kjøpte bil siden vi var der mye lengre enn en normal ferie (sparte faktisk penger på det), var i førnøyelsesparker (hadde årskort på disneyland,universal studios, knott farms osv), shopping, spiste mye ute. Sol og varme på vestkysten :)

Billigere å dra til florida, billigere feriehus/hotell, billigere å spise ute osv....

Anonymous poster hash: 320ee...858
Skrevet

alt mellom 150-700tusen for ferie?! :o

Wow, skjønner jeg ikke har noe å klage på når jeg skraper sammen mine 10 000 til barna..

Anonymous poster hash: a2fd7...906
Skrevet (endret)

To voksne, 9 netter i New York. Betalte 12000 for oss begge med fly og hotell, og 29.000 i lommepenger som gikk fort med. Og en helt FANTATISK ferie jeg aldri vil glemme. Vi ble begge helt forelsket i den byen.

Skal sies at vi var studenter, og levde på knekkebrød i 6-7 mnd for å få de lommepengene vi hadde. Og det er jeg glad for, for det gikk generelt mye penger der uten å gå helt crazy på shopping. Men vi brukte en del på opplevelser og fancy mat.

Endret av FlinkePike

Annonse

Skrevet

80.000kr. Leiligheter i komplekser med basseng i Florida, 2 uker i Orlando og 1 uke ved kysten. 2 voksne og 2 små barn. Inngang i flere fornøyelsesparker, litt shopping, god mat osv. Leiebil hele perioden.

Anonymous poster hash: 3e1f6...855

Skrevet (endret)

150 000. Seks uker, bodde på hotell med 3-5 stjerner. Mest 4 stjerner. Leide fine biler, fløy fra sted til sted. Besøkte 8 byer. Veldig verdt det! Shoppet masse. Spistw middag og lunsj ute, frokost evt kvelds hvis middagen ikke var sen kjøpte vi rundstykker og lett pålegg evt banan der det ikke var kjøleskap. Det var vel det eneste vi sparte på, ellers brukte vi penger løst. Besøkte en del parker- der er det dyrt!

To voksne.

Endret av Anyne
Skrevet

Rundt 700.000kr Leide hus med oppvarmet basseng, kjøpte bil siden vi var der mye lengre enn en normal ferie (sparte faktisk penger på det), var i førnøyelsesparker (hadde årskort på disneyland,universal studios, knott farms osv), shopping, spiste mye ute. Sol og varme på vestkysten :)

Billigere å dra til florida, billigere feriehus/hotell, billigere å spise ute osv....

Det var utrolig mye penger. Dere var der lenge da?

Anonymous poster hash: c7ba0...05b

Skrevet

85 000, to uker i feriehus med oppvarmet basseng og en på hotell. Shoppet og spiste masse deilig mat ute. Leigebil meg 6 seter, to vokse og to barn. Bestiller du selv er det masse å spare. Var i Florida både ved kysten og i Orlando.

Anonymous poster hash: 16579...9df
Skrevet

Florida. Rundt 80.000kr for 3 uker for oss, men vi reiser når det er vinter/vår her, samt at det inkluderer 1 uke cruise i karibien. 2 voksne og 2 barn. Leie av hus med basseng, leie av bil, 1 dag i Disney world (koster forøvrig ca 1000kr pr pers i inngang). Inkl mat også, men laget frokost og kveldsmat i huset. Også inkl litt shopping.

Men jeg undersøker priser rundt omkring før jeg bestiller noe.

Skrevet

13000 for to voksne. 7 netter i New York. Husker ikke helt lommepenger, men tipper rundt 5000. Men vi er ikke noen shoppere da. Spiste god mat og opplevde mye :)

Anonymous poster hash: 7bbde...e21

Skrevet

Det var utrolig mye penger. Dere var der lenge da?

Anonymous poster hash: c7ba0...05b

Ja, det skulle jeg nok tatt med :) Vi var i 8-9 mnd. Tror vi fikk litt penger igjen når vi solgte bilen også (200.000kr). Tror vi betalte litt over 30.000kr bare i husleie i mnd pluss strøm og slikt. Vi bodde i et veldig bra strøk så dette var komisk nok prutet ned fra 275usd om dagen pga vi skulle bo der så lenge. Prisen på huset vi bodde i har nå gått opp til 1000usd om DAGEN, kan ikke fatte at det skulle være verdt det men det sier endel om det området. Huset var på rundt 400 m2 og alle rom hadde eget bad så strømregningen var også ganske høy.

Det var faktisk et problem å finne noe som var rimeligere uten å bo i et dårlig område. I tillegg så ble det mye billigere å bo i dette huset enn en liten leilighet som ofte kunne ligge på det samme. Vestkysten er mye dyrere enn østkysten, der kunne vi nok brukt under halvparten for samme periode. Vi lagde et budget slik at vi viste hva vi kom på, pga fleksible jobber så kunne vi være der så lenge men det ble jo litt jobbing på kveldene. Veldig verdt det :) Rop ut om du skal til Disneyland for den parken kan jeg inn og ut etter nesten 30 dager der :) Så kan jeg gi tips og råd ;) 

Annonse

Skrevet

65 000 kr for fly og hotell tre uker i NY - 5 personer. Mat, aktiviteter og handling kom i tillegg. 

Anonymous poster hash: 82e71...8e3
Skrevet

Ja, det skulle jeg nok tatt med :) Vi var i 8-9 mnd. Tror vi fikk litt penger igjen når vi solgte bilen også (200.000kr). Tror vi betalte litt over 30.000kr bare i husleie i mnd pluss strøm og slikt. Vi bodde i et veldig bra strøk så dette var komisk nok prutet ned fra 275usd om dagen pga vi skulle bo der så lenge. Prisen på huset vi bodde i har nå gått opp til 1000usd om DAGEN, kan ikke fatte at det skulle være verdt det men det sier endel om det området. Huset var på rundt 400 m2 og alle rom hadde eget bad så strømregningen var også ganske høy.

Det var faktisk et problem å finne noe som var rimeligere uten å bo i et dårlig område. I tillegg så ble det mye billigere å bo i dette huset enn en liten leilighet som ofte kunne ligge på det samme. Vestkysten er mye dyrere enn østkysten, der kunne vi nok brukt under halvparten for samme periode. Vi lagde et budget slik at vi viste hva vi kom på, pga fleksible jobber så kunne vi være der så lenge men det ble jo litt jobbing på kveldene. Veldig verdt det :) Rop ut om du skal til Disneyland for den parken kan jeg inn og ut etter nesten 30 dager der :) Så kan jeg gi tips og råd ;)

8-9 mnd er jo ikke ferie. Da flytta dere jo dit for en periode.

Anonymous poster hash: cd2c3...621

Skrevet

Ikke akkurat ferie, men mtp at andre her har nevnt 8-9mnd opphold som ferie kan jeg jo slenge med min:

Jeg var utvekslingselev ett år i USA på videregående. Da kostet det 60 000 for ett år. Husker ikke om flybilletter var inkludert. Bodde hos vertsfamilie og fikk alt av mat og endel andre ting av dem :)

Jeg reiste litt rundt da jeg var der. Har ikke behov for å reise til USA igjen, særlig når jeg ser hvor mye det koster.

Jeg kan ikke fatte og begripe at to voksne trenger 30 000kr i lommepenger på 9 dager. Da spiser og drikker man veldig dyrt!

Anonymous poster hash: 82631...740

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...