Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Han er deprimert og har skrudd av tlf. Ingen lukker opp hjemme hos han og bilen står der. Anonymous poster hash: 11304...3d7
Mamma mjaua Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Nei, man kontakter politiet. Sykehus kan ikke bryte opp en dør og de har taushetsplikt
Surogvanskelig Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Enig med den over. Ring politiet, de kan evt ta seg inn i hjemmet og sjekke
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Jo, man kan ringe sykehus! Om en inneliggende pasient ikke vil at det skal opplyses at vedkommende er der, har ikke sykehuset lov å svare, men om pasienten ikke har ytret det, svarer de om han er der Anonymous poster hash: 69506...1c2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Jo, man kan ringe sykehus! Om en inneliggende pasient ikke vil at det skal opplyses at vedkommende er der, har ikke sykehuset lov å svare, men om pasienten ikke har ytret det, svarer de om han er der Anonymous poster hash: 69506...1c2 Det er feil. Sykehus kan ikke bekrefte eller avkrefte pga taushetsplikten. Anonymous poster hash: beca4...93c
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 Det er feil. Sykehus kan ikke bekrefte eller avkrefte pga taushetsplikten. Anonymous poster hash: beca4...93c Det kan de. Hvis du ringer sykehuset å spør etter en pasient, så setter de deg lett over til avdelingen personen ligger. Når du da kommer til avdelingen vil de ikke bekrefte det, men spør om ditt navn, og ber deg vente. Da spør de pasienten. MEN, man har jo da allerede fått bekreftet at personen er der da, så den er litt teit. HI, du ringer politiet, de tar saken videre
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 Ring politiet. Min bror ble reddet fra overdose fordi politiet brøt seg inn i leiligheten hans. Anonymous poster hash: 4c184...19c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 Det er feil, gjør man som du sier så bryter man taushetsplikten. Anonymous poster hash: 6a94e...373
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 Det kan de. Hvis du ringer sykehuset å spør etter en pasient, så setter de deg lett over til avdelingen personen ligger. Når du da kommer til avdelingen vil de ikke bekrefte det, men spør om ditt navn, og ber deg vente. Da spør de pasienten. MEN, man har jo da allerede fått bekreftet at personen er der da, så den er litt teit. HI, du ringer politiet, de tar saken videre Det stemmer ikke det du sier der. Det vil si, om du har opplevd det har taushetsplikten vært brutt. Anonymous poster hash: beca4...93c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 Det kan de. Hvis du ringer sykehuset å spør etter en pasient, så setter de deg lett over til avdelingen personen ligger. Når du da kommer til avdelingen vil de ikke bekrefte det, men spør om ditt navn, og ber deg vente. Da spør de pasienten. MEN, man har jo da allerede fått bekreftet at personen er der da, så den er litt teit. HI, du ringer politiet, de tar saken videre Det er feil, gjør de som du beskriver så bryter de taushetsplikten og det fungerer ikke sånn på sykehuset hvor jeg jobber. Anonymous poster hash: 6a94e...373
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #12 Skrevet 17. juli 2016 Jeg jobber på en sykehusavdeling, og jo, de setter deg over til avdelingen. Det er bare å si at man skulle hatt tak i Ola Normann men ikke vet hvilken avdeling han er på. De sjekker det opp og setter deg over. Det bør ikke være sånn, men det sier seg selv at med så mange pasienter kan ikke hovedresepsjonen ta ansvar for å sjekke ut om alle kan ta imot besøk og samtaler Anonymous poster hash: 5793e...641
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #13 Skrevet 17. juli 2016 Jeg jobber på en sykehusavdeling, og jo, de setter deg over til avdelingen. Det er bare å si at man skulle hatt tak i Ola Normann men ikke vet hvilken avdeling han er på. De sjekker det opp og setter deg over. Det bør ikke være sånn, men det sier seg selv at med så mange pasienter kan ikke hovedresepsjonen ta ansvar for å sjekke ut om alle kan ta imot besøk og samtaler Anonymous poster hash: 5793e...641 Takk, det er det jeg sier også. Jeg jobber på Kalnes sykehus, og der skjer det hver dag
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #14 Skrevet 17. juli 2016 Det er feil, gjør de som du beskriver så bryter de taushetsplikten og det fungerer ikke sånn på sykehuset hvor jeg jobber. Anonymous poster hash: 6a94e...373 Sånn fungerer det. Hvordan skal man ellers få tak i sine pårørende? Det skjer hver eneste dag der jeg jobber. På Kalnes.De sier ikke JODA HUN ER HER, men de setter deg over.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #15 Skrevet 17. juli 2016 Det er feil, gjør de som du beskriver så bryter de taushetsplikten og det fungerer ikke sånn på sykehuset hvor jeg jobber. Anonymous poster hash: 6a94e...373 Når mannen min ble akuttinnlagt på sykehus og hasteoperert ringte jeg flere ganger for å sjekke hvordan det gikk. Ringte til sentralbordet og fikk oppgitt at han fremdeles var til operasjon, at han var overført til postop. osv. Var ikke noe problem å få den informasjonen. Anonymous poster hash: 22d50...b28
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Det stemmer ikke det du sier der. Det vil si, om du har opplevd det har taushetsplikten vært brutt. Anonymous poster hash: beca4...93c det skjer hver dag, og det er lov. De bekrefter ikke noe, men setter deg over, så tar avdelingen biten med å verne taushetsplikten.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Det er feil. Sykehus kan ikke bekrefte eller avkrefte pga taushetsplikten. Anonymous poster hash: beca4...93c Sikker på det? For 2 år siden ble jeg lagt inn på sykehuset, akutt, og hadde ikke med meg lader. Jeg gikk tom for strøm på mobilen. Plutselig ringer det på pasienttelefonen, det var mamma. Hun visste jo at jeg var på sykehuset, men ble stressa da hun ikke fikk tak i meg på mobilen. Hun hadde bare ringt informasjonen på sykehuset og spurt om å få snakke med meg, og hun ble satt direkte over til meg. Det virket ikke som det var noen taushetsplikt på hvorvidt jeg var pasient der eller ikke... Hi; ring sykehuset og spør, og hvis de ikke kan hjelpe deg så kontakt politiet. Håper det ordner seg og at denne personen har det bra! Anonymous poster hash: c7616...0de
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Det er feil, gjør man som du sier så bryter man taushetsplikten. Anonymous poster hash: 6a94e...373 det er ikke feil
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Sykehuset opplyser om du er der. Var selv innlagt på Ullevål i vår og mannen ringte sentralbordet, ble satt over til avdelingen og de ga informasjon om meg. Jeg var ikke våken etter narkose enda og ute av stand til å samtykke. Anonymous poster hash: e156b...ffb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #20 Skrevet 17. juli 2016 Beklager at tråden din ble sporet av, HI. Jeg håper du ringer politiet og at det går bra. Jeg må innrømme at jeg synes det er skikkelig bekymringsverdig at det er så mange rundt omkring som har skrevet under på taushetspliktærklæringen når de åpenbart ikke har lest loven. Og jeg håper at de av dere som vil levere ut opplysninger uten å vite identitet til den som får opplysninger (du kan gi til nærmeste pårørende men kun om identitet er sikker) sjekker lovteksten en gang til og ser hva dere har skrevet under på. Dere bryter taushetsplikten om dere gjør som dere sier. Anonymous poster hash: beca4...93c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #21 Skrevet 17. juli 2016 det er ikke feil Da har dere andre regler på sykehuset du jobber på. Det er ihvertfall ikke slik hvor jeg jobber. For alt vi vet så kan du være en gal eks som har besøksforbud mot "Kari Olsen". Vi opplyser ALDRI om en person er innlagt kun på navn, da må de i såfall ha hele personnummeret og være registrert som pårørende i dips. Men det er sjeldent vi får de telefonene, siden de da allerede er blitt oppringt av avd siden de er registrert som pårørende Anonymous poster hash: 6a94e...373
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #22 Skrevet 17. juli 2016 Det diskuteres heftig på vår avdeling (psykiatrisk) om dette er greit. Overlegene hos oss mener det ikke er det, men de vet at det skjer. Dersom noen ringer til vår resepsjon og spør etter en pasient så er det veldig rart å skulle si nei. Spesielt når det ringer fortvila foreldre som gråter og ikke finner barna sine. I utgangspunktet skal man ikke oppgi noen informasjon til noen i det hele tatt, men det er fryktelig vanskelig når det ringer politi og advokater. Da setter vi over til den avdelingen det er mest sannsynlig at pasienten er på også får de ta det derfra. Skal sies at vi da sjekker hvilken avd vedkommende er på, men det sier vi ikke til de som ringer. Anonymous poster hash: 5793e...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå