Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Har du hatt det? Hvor lang tid gikk det før du var bra? Jeg kom akkurat hjem fra legevakten med denne diagnosen. Anonymous poster hash: 23b68...439
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 2 Mnd 100% sykmeldt. En Mnd 50% sykmeldt. Tok et halvår før alt var som før. Dvs kunne være i jobb å fungere normalt men kjente av og til svinmelheten. Anonymous poster hash: 8ed6d...911
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 2 Mnd 100% sykmeldt. En Mnd 50% sykmeldt. Tok et halvår før alt var som før. Dvs kunne være i jobb å fungere normalt men kjente av og til svinmelheten. Anonymous poster hash: 8ed6d...911 Herregud.... Jeg har hatt dette nå i en uke.... Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Herregud.... Jeg har hatt dette nå i en uke.... Hi Anonymous poster hash: 23b68...439 Som regel legger det seg på mellom 1 og 4 uker, sa legen min da jeg hadde det. Min varte ca 3 uker.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Som regel legger det seg på mellom 1 og 4 uker, sa legen min da jeg hadde det. Min varte ca 3 uker. Urk. Dette er jo helt håpløst. Alt går rundt. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Føler med deg😐 tok nøyaktig 6 mnd før jeg var tilbake i full jobb igjen. I 4 mnd var jeg direkte dårlig/svimmel/kvalm. Etter 1 uke følte jeg meg bedre,men så ble jeg enda værre. Du får trøste deg med at det er ufarlig og kommer til å gå over. Klem Anonymous poster hash: 41656...982
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 Urk. Dette er jo helt håpløst. Alt går rundt. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439 Ja, det er mye man ikke får gjort... Be om hjelp!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 Min søster var såpass bra etter en kort uke at hun kunne jobbe igjen, og en bekjent av meg hadde det i et par uker før hun var helt fin igjen.Jeg hadde det fra slutten av januar til midten av april. Var 100% sykemeldt denne perioden og var ikke i stand til så mye de to første månedene. Holdt meg mest hjemme bevegde meg kun fra sengen til sofaen, og fra sofaen og på do. Var mye stress i starten fordi legen trodde jeg hadde krystallsyken og ba meg gjøre øvelser og være i ellers daglig aktivitet, så det var et helvete. Unner ingen å få det der altså! Etter de tre månedene gikk jeg fra helt udugelig til ganske mye bedre på bare noen dager. Startet da fort med balansetrening siden jeg følte jeg hadde mistet all balanse. Vet ikke om det var grunnen til at jeg ble så fort bra når ting først begynte å skje, men jeg er glad jeg trente mye. Første halve året etter at jeg ble frisk kunne jeg fortsatt ikke dra på båtturer, tivoli og sitte på i bil med folk som kjørte gris uten at jeg følte alt var tilbake. Vet ikke om det var psykisk eller fysisk, men måtte ta det rolig første halve året selv om jeg også var i daglig aktivitet. Startet med idrett igjen ganske kjapt. Jeg håper du er en av de heldige som blir kvitt dette fort. Det er overhode ikke gøy å ha virus på balansenerven, men hvis man tar det rolig og lytter til kroppen klarer man å holde ut. Håper du får hjelp til det daglige om du trenger det Anonymous poster hash: 4b929...d4b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 Takk for svar alle. Jeg er innlagt på legevakten nå, har vært til observasjon i natt. Om en uke skal vi på ferie, håper virkelig formen er bedre til da. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 Takk for svar alle. Jeg er innlagt på legevakten nå, har vært til observasjon i natt. Om en uke skal vi på ferie, håper virkelig formen er bedre til da. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439 God bedring! Det kan ha skjedd mye på en uke.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #12 Skrevet 17. juli 2016 God bedring. Krysser fingrene for at du bli fort frisk😀 Anonymous poster hash: 41656...982
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #13 Skrevet 17. juli 2016 God bedring! Det kan ha skjedd mye på en uke. Takk. Har fått Afipram (?). Håper de hjelper. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #14 Skrevet 17. juli 2016 God bedring. Krysser fingrene for at du bli fort frisk😀 Anonymous poster hash: 41656...982 Takk 😍 Håper tabletter jeg har fått hjelper. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Mumua Skrevet 17. juli 2016 #15 Skrevet 17. juli 2016 Hos meg varte det i 3 uker. Ble hentet med ambulanse etter at jeg falt rett i gulvet, føltes ut som om hodet koblet seg fra kroppen. Var skikkelig ille første uka, deretter ble det raskt bedre. Det henger i enda, kan få litt svimmelhetsanfall, men de varer ikke lenge. Det er vel snart 2 mnd siden nå. Nevrologen sa at man blir mye raskere frisk dersom man rører seg mye, selv om det er veldig ubehagelig. Jo mer passiv man er, jo lenger tid tar det å bli frisk fikk jeg beskjed om. Så jeg tvang meg til å gjøre husarbeid og styre som bare det. Spydde litt og følte meg temmelig ræva, men ble jo fort bedre God bedring!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Hvordan fant du ut at du hadde det? For to uker siden våknet jeg opp, totalt svimmel! Gikk ikke til lege, da vi var kommet oss på ferie. Tok det med ro, og jeg ble mindre svimmel. Har siden det vært svimmel i varierende grad nesten hver dag. Det er ekstra ille om morgenen. Kan det være det samme? Anonymous poster hash: 8ca81...999
kvinnen82 Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Kan også være krystallsyken. Dette kan kiropraktor/fysioterapeut behandle ved øvelser for å få krystallene i balanseorganet på plass igjen.Virus på balansenerven er litt sånn sopihopdiagnose ved svimmelhet.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Hvordan fant du ut at du hadde det? For to uker siden våknet jeg opp, totalt svimmel! Gikk ikke til lege, da vi var kommet oss på ferie. Tok det med ro, og jeg ble mindre svimmel. Har siden det vært svimmel i varierende grad nesten hver dag. Det er ekstra ille om morgenen. Kan det være det samme? Anonymous poster hash: 8ca81...999 Jeg våknet som vanlig, forrige lørdag, og lå litt i senga med hodet på puta. Alt føltes normalt. Så satte jeg meg opp og alt gikk rundt. Prøvde å reise meg og gikk rett i bakken. Kastet opp. Prøvde flere ganger å reise meg. Etter 40min kom jeg meg opp. Var svimmel og uvel hele dagen, og er det enda. Må konsentrere meg og holde meg fast i noe når jeg går. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Jeg våknet som vanlig, forrige lørdag, og lå litt i senga med hodet på puta. Alt føltes normalt. Så satte jeg meg opp og alt gikk rundt. Prøvde å reise meg og gikk rett i bakken. Kastet opp. Prøvde flere ganger å reise meg. Etter 40min kom jeg meg opp. Var svimmel og uvel hele dagen, og er det enda. Må konsentrere meg og holde meg fast i noe når jeg går. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439 De tok div prøver og leger på Lovisenberg "fant ut" hva som feiler meg - sa de. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
Igelkotten Skrevet 17. juli 2016 #20 Skrevet 17. juli 2016 Seks uker holdt det i her (begynte 18 mai). Blir fortsatt fortere sliten og kan fortsatt ikke gjøre raske hodebevegelser uten å merke ubehag, men etter å ha hørt om de som har hatt det i mange måneder føler jeg meg temmelig heldig. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #21 Skrevet 17. juli 2016 Har du hatt en kalorisk test? (Vann el luft inn i øret) om ikke så finn en dyktig ØNH som kan gjøre det, det finnes flere vestibulære sykdommer og en del får feil diagnose av fastlegen/legevakt/akutten fordi de ikke tar de rette testene. Blir du langvarig plaget så kom deg til Balanselabratoriet på Haukeland. Hilsen ei med en annen vestibulær sykdom som jeg har hatt i 5 år og nå ikke vært i jobb på 1.5 år pga denne dritt sykdommen. Anonymous poster hash: 32f2e...0d1
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #22 Skrevet 17. juli 2016 Takk for svar alle, og takk for god bedring ønskninger. Ikke tatt andre prøver enn blodprøver, ekg, blodtrykk, blodsukker, urinprøve osv. Fått afipram mot kvalme. Men, enn så lenge har den ikke virket. Hi Anonymous poster hash: 23b68...439
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #23 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har hatt krystallsyken, da var jeg svimmel i liggende stilling, og ved noen spesielle bevegelser. Feks når jeg tok på mascara. Men da er vel det du har værre høres det ut som? Hvis du har det i stående også.. HUFF, god bedring
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #24 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har hatt krystallsyken, da var jeg svimmel i liggende stilling, og ved noen spesielle bevegelser. Feks når jeg tok på mascara. Men da er vel det du har værre høres det ut som? Hvis du har det i stående også.. HUFF, god bedring Hva er forskjellen på de to? Anonymous poster hash: 23b68...439
nasse nøffen Skrevet 17. juli 2016 #25 Skrevet 17. juli 2016 Hva er forskjellen på de to? Anonymous poster hash: 23b68...439 Det er løse krystaller eller en virus på balansenerven. Forskjellen er vel symptomene. Jeg ble sååå svimmel at jeg trodde jeg skulle dø første gangen jeg fikk anfall. Men det gikk over når jeg reiste meg opp. Jeg ble kjempe kvalm og kastet opp også, men tror det var for at jeg var så redd. Ble frisk etter ca 1 uke, men fikk tilbakefall igjen, som nå er vekk. Nå er jeg ikke redd lenger, så det går fint=) Men om man er svimmel konstant, så er det jo veldig ekkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå