Gå til innhold

Erfaring med Aalborg zoo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var der nettopp, og syntes det var rent og fint der. Gode lekeplasser til barna, og mange fine områder der smådyr og dyr som ikke trenger så god sikring hadde det relativt bra, god plass og man kunne se dem og få kontakt med dem.

Fin ny spiseplass med greie småretter og lekeplass der ungene kan leke så man kan spise ferdig.

Er enig i at det er trist å se på de store rovdyrene, som er buret inne i små bur/innhegninger. Man kunne se at de ikke hadde det bra.

Anonymous poster hash: 41ccb...60a

Annonse

• 1 måned senere...

Her var det flere som hadde dårlige erfaringer med Ålborg zoo...Litt rart å lese, for vår opplevelse var veldig positiv! Vi har akkurat vært der. Brukte ca 5 timer i parken, koste oss veldig hele tiden. Barna er fra 5-10 år, de var virkelig interessert i alle dyrene. Utrolig varierte dyr, alt fra eksotiske til reinsdyr og søte geiter. Vi er virkelig godt kjent i Kristiansand dyrepark, og etter min mening kommer vi tettere på dyrene her enn i Kristiansand. Ok, dyrene har nok enda større uteområder enn i Ålborg zoo. Men uten at jeg er noen ekspert på dyr, så tror jeg da ikke at dyrene lider. De har naturlige områder og blir foret på mest naturlige måte. Savannen er stor, der går det bl.a giraffer, struts og sebraer sammen. Minst like bra som i Dyreparken. Flott platå med border/benker hvor man kan sitte å studere dyrene. Løvene og tigrene ble matet i bur, men kunne jo gå fritt på området sitt etterpå. Isbjørnene var flott å se, første gang vi så isbjørn! Ellers var det brunbjørn som også var en favoritt. Utrolig søte sjimpanser og orangutanger som  lekte med tepper og hadde klatreshow for oss. Digre elefanter som du virkelig kunne se på nært hold. Krokodille, pingviner, flodhest, flodsvin (ser ut som en forvokst hamster), artige kenguruer som hoppet rundt.......Dette bare for å nevne noe. Kjekke spisesteder, spennende lekeplass og endelig en dyrepark med stort sett bare dyr!! Dyreparken i Kristiansand er fantastisk, men her trenger du flere dager for å komme over alt. Her er tempoet avslappende. Et flott sted for hele familien, spør du meg :-)

Du kan da ikke mene at brunbjørnen (og forsåvidt isbjørnene) hadde det flott der?? Visst får man bedre kontakt med dyrene, men det er jo fordi innhegningene er så små og det ikke er noen gjemmesteder! Mulig det var bedre stelt med resten av dyrene i parken, men vi gikk først til bjørnene og etter vi hadde vært der syns jeg egentlig ikke det var noe gøy å se på dyr mer... Forøvrig enig i at størrelsen på parken er fin for en dag og at ungene koste seg. Fine lekeområder!

Anonymous poster hash: 443d8...7f2

Enig med siste ang brunbjørn og isbjørn. Jeg fikk klump i magen og angret på turen da jeg så brunbjørnen først. Den virket utrolig stresset og stampet bare frem og tilbake på samme stedet. Syns også det virket som de andre dyrene hadde der bedre, men jeg aner ikke hvilket miljø feks tapiren trenger for å være fornøyd.

Vi skal i alle fall aldri tilbake!

Anonymous poster hash: 9e7eb...8f2

Har vær der ett par ganger (har familie i Aalborg) og hver gang etterpå er jeg like irritert på meg selv for at vi har dratt dit. Isbjørnene har det helt tragisk :( Og alle innhegningene til dyrene er små.

Skal slutte å dra i Aalborg Zoo. Sitter kun igjen med dårlig samvittighet og en vond smak i munnen etterpå.

Anonymous poster hash: b0325...704

Du kan da ikke mene at brunbjørnen (og forsåvidt isbjørnene) hadde det flott der?? Visst får man bedre kontakt med dyrene, men det er jo fordi innhegningene er så små og det ikke er noen gjemmesteder! Mulig det var bedre stelt med resten av dyrene i parken, men vi gikk først til bjørnene og etter vi hadde vært der syns jeg egentlig ikke det var noe gøy å se på dyr mer... Forøvrig enig i at størrelsen på parken er fin for en dag og at ungene koste seg. Fine lekeområder!

Anonymous poster hash: 443d8...7f2

Skal være enig i at bjørnene kunne hatt bedre plass, særlig isbjørnen. Men det virket i hvertfall som om dyrene hadde det fint, alle dyrene hadde mulighet til å gå inn i et hus/skjerme seg. Vi har vært i Berlin zoo en gang, og DET var tragisk. Der hadde mange dyr virkelig liten plass. Men det er vel ikke alltid like lett for oss "vanlige folk" å bedømme dyrenes trivsel ut fra atferden deres. Dyrene har ulike instinkter og atferd som vi ikke alltid kan tolke riktig. F eks så kan et dyr i brunst virke både stresset og aggressiv.  En løve f eks kan virke veldig apatisk, men som det sto på informasjonsplakaten i dyrehagen, så hviler løven naturlig 16-20 timer i døgnet. Men det er jo helt klart at dyrehagen mest er et behov vi mennesker har for å se, studere og lære. Det syns jeg er viktig for at barna skal lære å like og ta vare på dyrene og naturen. I forhold til utrydningstruede dyrearter gjør mange dyrehager en veldig god jobb med å sette fokus på problemet, avle opp dyr og slippe dem fri. 

Sett fra dyrevelferd perspektiv er ikke parken ok.

Noen har det tilsynelatende bra men har ikke alle dyrene det bra så blir opplevelsen for min del påvirket av det negative.

Opplevelsesmessig for barna er det en flott opplevelse men jeg synes ikke noe om at dette skal gå på bekostning av de dyrene som helt klart mistrives.

Dette var mitt punktum for å besøke dyreparker.

Jeg har også forklart barna dette at så lenge ikke ALLE dyrenes velferd kommer i første rekke så vil ikke vi bidra til denne industrien. Eldste påpekte faktisk selv at noen av dyrene så lei seg ut, de er ikke dumme.

Uansett, opplevelsen total sett er helt grei.

Anonymous poster hash: 9ca1e...e8d

Annonse

Jeg har vært der én gang, og skal aldri tilbake. Det var 35 varmegrader, og alt for varmt for isbjørn. De store rovdyrene var sperret inne i små bur så publikum skulle komme tett på😔 Skal du i dyrepark i Danmark, velg heller Knuthenborg. Der er det fint. Angrer vanvittig på at jeg støttet Aalborg zoo med inngangsbillettene.

Anonymous poster hash: ca9ea...758

Var der i dag. Så stereotyp adferd både hos elefant, sjøløver og isbjørn... Ikke en park med stor fokus på dyrevelferd dessverre. Knutenborg er i en helt annen klasse :)

Men overkommelig avstander, fin lekeplass, smilende ansatte og min datter på to storkoste seg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...