Gå til innhold

Om kravet til en skoleoppgave er x antall ord som minimum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det da mulig å oppnå nest beste karakter, med flere tusen færre ord enn kravet?

Anonymous poster hash: d1c02...ce6

Skrevet

Mye godt innhold med få ord?

Anonymous poster hash: 24c89...7c3
Skrevet

Burde ikke gå an. Kan være teksten er fantastisk,men vedkommende har ikke fulgt reglene med krav til lengde

Anonymous poster hash: 342f1...941

Skrevet

Kunne man ha pluss minus en viss prosent og antall ord var innfor den prosenten? Hvis det så er det jo innafor. Hvis ikke så skulle den ikke engang ha fått sensur

Anonymous poster hash: a0bdf...dad

Skrevet

Hvor mange ord er kravet og hvor mange tusen ord under var det i oppgaven?

På Høgskolen hadde i +/-10%. Dvs en oppgave med krav på 20000 ord kunne ha 18000-22000 ord. Noen fikk også godkjent å sende inn færre, men da var det krav til ekstra godt innhold. Syns ikke ordkrav er den rette plassen å trekke i karakter. Innhold og språk er mye viktigere.

Anonymous poster hash: 4f382...136

Skrevet

På linjen jeg gikk på (HiOA) så hadde vi +/- 20% og de som ikke var innafor der ble ikke sensurert.. De fikk F

Anonymous poster hash: a0bdf...dad

Skrevet

På ungdomskole og videregående er det ofte lærerene ikke tar slike krav så nøye.

Anonymous poster hash: 8d450...325

Skrevet

Er ofte +/- en prosent, og det er bedre med en kort oppgave med godt innholdet enn en lang med mye tomprat.

Anonymous poster hash: 16c18...c4d

Gjest Antarctica
Skrevet

Burde ikke gå an. Kan være teksten er fantastisk,men vedkommende har ikke fulgt reglene med krav til lengde

Anonymous poster hash: 342f1...941

Og derfor ble det bare nest best, hvis lengde var det eneste å trekke for.

Skrevet

Det vanlige på høyere studier er at lengdekrav er absolutte innenfor standardavviket (som oftest 10 %), og at alt utenom er ikke godkjent, altså stryk.

På lavere nivå er det gjerne mer fleksibelt.

Anonymous poster hash: f17ef...c12
Skrevet

Dette gjaldt bacheloroppgave, og det manglet mer enn 3000 ord.

Der var ikke opplyst noe prosentvis slingringsmonn.

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette gjaldt bacheloroppgave, og det manglet mer enn 3000 ord.

Der var ikke opplyst noe prosentvis slingringsmonn.

Hi

Skrev du den?

Skrevet

Jeg har sensurert ganske mange bacheloroppgaver ved UiO, og jeg må innrømme at jeg aldri har sjekket hvor mange ord de har... Det er innholdet - hva du viser av kunnskap, forståelse og refleksjon som teller, ikke antall ord.

Lengden som oppgis er en indikasjon på hvor langt du bør skrive for å få med det som er viktig, men er du god til å formulere deg kort og presist kan du ha skrevet nok selv om det er 3000 ord "for lite".

Anonymous poster hash: 3979e...84b

Skrevet

Vi fikk beskjed på universitetet at en måtte ha innenfor -/+ 10% viss en skulle ha høyeste karakter. Alt utenfor dette kravet ville også bli vurdert. Det var ikke sånn at en fikk stryk dersom en hadde for lite eller for mye ord så lenge innholdet var bra nok.

Skrevet

Skrev du oppgaven, eller er du misunnelig på den som gjorde det? Hva er egentlig problemet? 

Anonymous poster hash: 24c89...7c3
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet 3000 ord for mye på bacheloroppgaven.. Jeg kuttet og kuttet, tok vekk flere viktige poenger. Syns faktisk det er latterlig å skulle skrive en så stor oppgave på så få ord når det er krav til så mye på teori pg metodedel. Det er jo nesten ikke ord igjen til "mitt eget".. det var 8000 ord +/- og jeg hadde 9700 til slutt.. Sendte mail og spurte om det var greit. Fikk til svar at de kunne stryke meg. Jeg brukte veldig lang tid på å korte ned. Leverte til slutt med 8800 ord akkurat. Bare for "ta hintet" liksom 😝

Anonymous poster hash: d8fd5...415

Skrevet

Studerte på UiT. Ei på kullet mitt leverte for få ord og hun strøyk. Hun hadde ikke besvart oppgaven var begrunnelsen.

Anonymous poster hash: f06c2...427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...