Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Er det fortsatt slik at skatt på biinntekt har høyere trekkprosent, enn på ordinær inntekt? Forsøkte meg på en kalkulator, men ble ikke klokere. Saken er at per idag betaler jeg ca 25% skatt på ordinær inntekt, men vil få en biinntekt på ca 250 000 kr i tillegg. Hvordan beregne hva skattetrekket blir på det? Setter stor pris på hjelp :-) Anonymous poster hash: 4535e...dae
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Er det fortsatt slik at skatt på biinntekt har høyere trekkprosent, enn på ordinær inntekt? Forsøkte meg på en kalkulator, men ble ikke klokere. Saken er at per idag betaler jeg ca 25% skatt på ordinær inntekt, men vil få en biinntekt på ca 250 000 kr i tillegg. Hvordan beregne hva skattetrekket blir på det? Setter stor pris på hjelp :-) Anonymous poster hash: 4535e...dae Det lønner seg å legge inn på skatteetaten at du har flere arbeidsgivere og må ha skattetrekk i prosent Om du har tabell det ene stedet må du sørge for et høyere skattetrekk på biinntekten, 36% er da vanlig. Om begge arbeidsgiverne bruker tabelltrekket får du baksmell Det beste er derfor å bestille nytt skattekort og krysse av for to arbeidsgivere Anonymous poster hash: e277a...f64
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Takk for svar. Nei har ikke tabelltrekk, men da skal jeg endre inne på altinn og sjekke hva jeg ender opp med. 👍🏻😃🙏🏻 Anonymous poster hash: 4535e...dae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå