Gå til innhold

Tomatsaus på hvit genser. Flekkfjerning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Skylte den først i vasken uten såpe, tok på Vanish-spray, lot det virke 10 minutter, og vasket i maskin på 40 grader med Vanish-pulver også. Flekkene var der fortsatt. Dagen etter tok jeg gallesåpe rett på flekkene, lot det virke litt og vasket på 60 grader i maskinen med Gallesåpe der også. Fortsatt viser flekkene (lys oransje). Det er et trykk på genseren også, så jeg tør ikke klore den.

Noen som har tips? Utrolig kjipt hvis jeg ikke får det vekk, helt ny genser som junior fikk til bursdagen!

Anonymous poster hash: 1e236...cf3

Skrevet

Det eneste tipset jeg har er vanish, men det har du jo prøvd :(

Sønnen min mistet en boks med pizzasaus i gulvet, det splashet overalt! Til og med i taket :( Han hadde på seg en hvit/rød stripete t-skjorte, ungen var dekket i pizzasaus, og jeg så for meg at den nå var ødelagt. Kjørte på med vanish-spray på alle flekkene, gnikka og gnei, men var fortsatt antydning til flekker. Så sprayet jeg mer vanishspray på, puttet t-skjorta i ei bøtte med vanishpulver og vann og rett og slett glemte t-skjorta i bøtta. Dagen etter vrei jeg bare opp skjorta, heiv den i vaskemaskinen, og jaggu meg var alt av flekker borte :P 😁

Vet ikke om dette kan funke hos deg nå som genseren allerede er vasket og flekken har blitt "gammel", men er kanskje verdt et forsøk?

Anonymous poster hash: 722dd...45c

Skrevet

Ikke prøvd på tomatsaus, men jeg har hatt stort hell med Zalo på flekker jeg ikke har fått bort med Vanish. Hatt Zalo på flekken, gnidd den litt inn og latt den ligge i 20-60 min før jeg har vasket.

Anonymous poster hash: 3ad82...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...