Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #26 Skrevet 12. juli 2016 Har årskort der. Nei og jeg tenker ikke at dyrene har det vondt. Men så er jeg kanskje ikke den som går rundt og tenker på slike ting. Er ikke noen prinsipper der for min del. Engasjerer meg heller i andre ting. Anonymous poster hash: c053a...cc5
savvy Skrevet 12. juli 2016 #27 Skrevet 12. juli 2016 Unødvendig å presisere at det er deg. Det skjønte vi med en gang. Anonymous poster hash: 1a18b...d22 Søtt alltid så utrolig søtt når jeg treffer en nerve. Og anonyme gjør krampaktig e forsøk på å fornærme meg. OM det er så at dere skjønte det, så flott ! Da har jeg stått klart for meningene mine !
savvy Skrevet 12. juli 2016 #28 Skrevet 12. juli 2016 Dyreparken er helt tipptopp! Har du i det hele tatt vært der? Anonymous poster hash: 54da4...d56 Ja det har jeg desverre. For noen år siden.
savvy Skrevet 12. juli 2016 #29 Skrevet 12. juli 2016 Hva mener du vi skal gjøre med alle dyrene i dyreparken da hi? Slippe de løs ? Dyr som er født i dyreparken vil aldri kunne klare seg i det fri! Anonymous poster hash: fe3a1...2c0 Slutte å avle frem dyr for å kunne ha i fangenskap skulle vel funke tror jeg
savvy Skrevet 12. juli 2016 #30 Skrevet 12. juli 2016 Dyreparken i Kristiansand har ganske store områder til dyrene sine. Tror de har et godt liv til å leve i fangenskap. Anonymous poster hash: ecca2...6bd De lever fortsatt i fangenskap. Kun for vår fornøyelse.
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #31 Skrevet 12. juli 2016 De lever fortsatt i fangenskap. Kun for vår fornøyelse.Men gjør ikke også høns og kyr det?
savvy Skrevet 12. juli 2016 #32 Skrevet 12. juli 2016 Med det gode arbeidet de gjør for dyrevelferd og den innsatsen de gjør for utrydningstruede dyr i dyreparken i Kristiansand, så går jeg i parken med verdens beste samvittighet. Dyrene har det godt i en veldrevet park. Ta deg en bolle, hi. Anonymous poster hash: 9b8c8...d9b Fint at de gjør det, men hvorfor utsette dyrene for skuende, hylende, vrælende unger ? Regner med du også ville blitt superstressa om det var livet ditt. Alltid haa noen som ropa seeeeee mammmaaaa, osv osv. Du hadde blir tullete. Samme hvor stort buret ditt var. Vil man hjelpe dyra, så ja da helper man der de er. Ikke drar de verden over for å bli beskuet dagen lang. Fordi det er såååå gøy for unga.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #33 Skrevet 12. juli 2016 Pashla, hvorfor er du anonym? Anonymous poster hash: b72fe...58c Ikke Pashla. Er alltid anonym, fordi jeg kan. Men jeg står for meningen min. Selvsagt er dyr mindre verdt enn mennesker. De som påstår noe annet er bare hyklere. Anonymous poster hash: 9b052...697
savvy Skrevet 12. juli 2016 #34 Skrevet 12. juli 2016 Men gjør ikke også høns og kyr det? Jo, har ikke forsvart det heller jeg. Jeg snakker her om dyrepark, og hva vi gjør for å underholde oss på dyrenes bekostning. Gårdsdyr er en annen debatt, jeg gjerne tar i en annen tråd.
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #35 Skrevet 12. juli 2016 Fint at de gjør det, men hvorfor utsette dyrene for skuende, hylende, vrælende unger ? Regner med du også ville blitt superstressa om det var livet ditt. Alltid haa noen som ropa seeeeee mammmaaaa, osv osv. Du hadde blir tullete. Samme hvor stort buret ditt var. Vil man hjelpe dyra, så ja da helper man der de er. Ikke drar de verden over for å bli beskuet dagen lang. Fordi det er såååå gøy for unga. I prinsippet er jo det riktig nok. Men ideen om å hjelpe dem der de er, den er like vanskelig gjennomførbar når det gjelder dyr som når det gjelder mennesker. Er deres habitat innskrenket av utbygging, industri osv, så har man ikke alltid noe valg.
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #36 Skrevet 12. juli 2016 Jo, har ikke forsvart det heller jeg. Jeg snakker her om dyrepark, og hva vi gjør for å underholde oss på dyrenes bekostning. Gårdsdyr er en annen debatt, jeg gjerne tar i en annen tråd. Tror du likevel det kun er underholdning i å se dyr spise, sove, leke og bevege seg i et (tilnærmet) naturlig område? Det er mye lærdom i det også, og nå snakker jeg om seriøse aktører; ikke om små bur, altså.
savvy Skrevet 12. juli 2016 #37 Skrevet 12. juli 2016 I prinsippet er jo det riktig nok. Men ideen om å hjelpe dem der de er, den er like vanskelig gjennomførbar når det gjelder dyr som når det gjelder mennesker. Er deres habitat innskrenket av utbygging, industri osv, så har man ikke alltid noe valg. Enig med deg i det. Men hvorfor gjøre det til underholdning for oss mennesker ? Er det jeg reagerer på.
savvy Skrevet 12. juli 2016 #38 Skrevet 12. juli 2016 Tror du likevel det kun er underholdning i å se dyr spise, sove, leke og bevege seg i et (tilnærmet) naturlig område? Det er mye lærdom i det også, og nå snakker jeg om seriøse aktører; ikke om små bur, altså. Vil ikke påstå at en dyrepark som er oppsatt for underholdning er har så enormt stor lærdomsverdi. Men et heeelt annet, og kontrollert opplegg med hensikt i lærdom, ja mulig. Om det var så at det var for å sikre dyrene for fremtiden ved å utdanne nye folk. Men ærlig talt, vi kan fint lære av å se det på video, tv, lese etc. Unødvendig å utsette dyra for stresset.
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #39 Skrevet 12. juli 2016 Vil ikke påstå at en dyrepark som er oppsatt for underholdning er har så enormt stor lærdomsverdi. Men et heeelt annet, og kontrollert opplegg med hensikt i lærdom, ja mulig. Om det var så at det var for å sikre dyrene for fremtiden ved å utdanne nye folk. Men ærlig talt, vi kan fint lære av å se det på video, tv, lese etc. Unødvendig å utsette dyra for stresset. Tenker på anlegg som f eks Polar Zoo i Troms. Det er på dyras premisser, og de par gangene jeg har hatt ungene med dit, tenker jeg har vært aha-opplevelser for dem. Dyrene går ikke i bur og er ikke stresset. De lever nært opp til et naturlig liv.
savvy Skrevet 12. juli 2016 #40 Skrevet 12. juli 2016 Tenker på anlegg som f eks Polar Zoo i Troms. Det er på dyras premisser, og de par gangene jeg har hatt ungene med dit, tenker jeg har vært aha-opplevelser for dem. Dyrene går ikke i bur og er ikke stresset. De lever nært opp til et naturlig liv. Den har jeg ikke hørt om, så eksakt den skal jeg ikke uttale meg om
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #42 Skrevet 12. juli 2016 Ikke i det hele tatt. Dyrene i Dyreparken formerer seg, og det er et tegn på trivsel. Anonymous poster hash: 3abfb...5fe
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #43 Skrevet 12. juli 2016 Mange steder i verden de kan leve "fritt" i sitt naturlige habitat. Å slutte og avle på dyr i fangenskap er ingen kunst, det kan vi klare! Slutter du å avle på dyr i fangenskap er det flere arter som om få år er utryddet. Dyreparkene er ikke bare for moro,de arbeider for å bygge opp bestander og å sakte sette ut arten i sitt naturlige miljø igjen. Moskusoksen blant annet lever nå fritt i deler av verden takke være dyreparker sitt avlsprogram. De var for kort tid siden utryddet i det fri. Hvorfor det ikke kan gjøres uten skuelystne? Det er ikke gratis, inntaket trengs for å gjennomføre dette, samt at parkene sprer lærdom og bevistheten. Anonymous poster hash: e5680...baa
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #44 Skrevet 12. juli 2016 Nei kan ikke si jeg har slitt med det gitt. Men da jeg var i Aalborg Zoo, da slet jeg med samvittigheten. Dyrene der satt virkelig innesperret på trange områder og så rett og slett ut som de kjedet seg. Hadde aldri dratt dit om jeg hadde visst hvordan det var der, og gjør det aldri igjen. Anonymous poster hash: 03f14...a7b Dyrene i Aalborg zoo har blitt reddet og ikke kunne returnere til sine naturlige habitat. Hadde de ikke kommet dit hadde de blitt avlivet Anonymous poster hash: 57ae5...438
skjotta Skrevet 12. juli 2016 #45 Skrevet 12. juli 2016 Synes ikke dyrene i dyreparken virker så veldig stresset at det gjør noe... Sist vi var der stod vi nesten 15 min og så på at en av tigerne lekte med en stor ball i dammen rett ved gjerdet. Vi fikk også et realt sex show hos løvene 😂 Dyrene som ikke ville bli sett hadde gjemt seg. Vi så ingen gauper eller geparder for eksempel. (Eller den røde pandaen. De er så søte!)
Giss Skrevet 12. juli 2016 #46 Skrevet 12. juli 2016 Må bare tilføye at alle dyreparker i utlandet ikke mishandler dyrene. Kristansand er ikke den eneste dyreparken i verden som tenker dyrevelferd og arbeid for truede dyrearter. Det finnes noen grumme eksempler, men det finnes også engasjerte steder.
Ylva og Mathilde Skrevet 12. juli 2016 #47 Skrevet 12. juli 2016 (endret) Slutter du å avle på dyr i fangenskap er det flere arter som om få år er utryddet. Dyreparkene er ikke bare for moro,de arbeider for å bygge opp bestander og å sakte sette ut arten i sitt naturlige miljø igjen. Moskusoksen blant annet lever nå fritt i deler av verden takke være dyreparker sitt avlsprogram. De var for kort tid siden utryddet i det fri. Hvorfor det ikke kan gjøres uten skuelystne? Det er ikke gratis, inntaket trengs for å gjennomføre dette, samt at parkene sprer lærdom og bevistheten. Anonymous poster hash: e5680...baa Jeg gir månedlige beløp til WWF og Regnskogfondet, slik at dyrene kan reddes der de hører hjemme. Vi trenger ikke løver og tigre i dyreparker, vi behøver å redde de naturlige habitatene deres! For meg har tiger i bur ingen verdi, det er jo tiger i det fri som er verd å redde!Ikke alle dyr mistrives i like stor grad, men de store rovdyra, elefanter osv er fullstendig malplassert i en dyrehage. Endret 12. juli 2016 av Ylva og Mathilde
Fru vims Skrevet 12. juli 2016 #48 Skrevet 12. juli 2016 I Kristiansand dyrepark har dyrene det bra og har store områder de kan bevege seg på. Så hadde ikke hatt dårlig samvittighet der. Men har vært i noen utenlandske parker hvor jeg fikk helt vondt av dyrene. Apatisk eller stressa dyr som ikke hadde det så bra. Ville aldri tatt med mine barn dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå