Gå til innhold

Dere som går i dyreparken med barna, sliter dere ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med dårlig samvittighet?

Synes dere det er helt okej å lære ungen at vi kan sette dyr i bur, kun for egen fornøyelse ?

Nå snakker jeg ikke om gårdsdyra her. Men løver, antiloper, tropefugler, slanger, aper, krokodiller, tigre, osv osv. De eksotiske dyrene.

Hva er det i dere som får dere til å føle at det er okej? Det finnes ingen annen årsak til dyreparken, enn menneskers fornøyelse. Så jeg undrer virkelig, hvordan dere synes det er okej å behandle dyr slik.

De sitter inne halve året pga klimaet, det er jo ikke greit. De burde vært i sitt naturlige habitat.

Her har vi 0 tolleranse for dyreparker, sirkus etc. Med god grunn. Forstår ikke hvordan dere har samvittighet til å nyte dagene i parken, på dyrenes bekostning.

Anonymous poster hash: 32764...1b9

Skrevet

Tenker ikkje at dei dyra har det verre enn okser på bås, høner som Ikkje er frittgående, fugler i små bur osv. Trur mange dyr i dyrehage i vestlige land har det forholdsvis bra.

Skrevet

Kristiansand dyrepark er faktisk en ener når det kommer til dyrevelferd. Derfor er det såpass dyrt i høysesongene.

Hadde aldri besøkt en zoo i utlandet.

Anonymous poster hash: 96426...493

Skrevet

Nei, jeg får ikke dårlig samvittighet, dyreparken gjør en kjempeinnsats!

Jeg går ikke på sirkus, og holder meg unna dyreparker i utlandet, men dyreparken syns jeg gjør en flott jobb ;) Du vet hva slags jobb de gjør, sant?

Skrevet

Tenker ikkje at dei dyra har det verre enn okser på bås, høner som Ikkje er frittgående, fugler i små bur osv. Trur mange dyr i dyrehage i vestlige land har det forholdsvis bra.

Det er jo ikke greit det heller, det betyr ikke at man kan fortsette å støtte andre som holder ville dur i bur.

Hi har et poeng, men dyrene i dyreparken har det i det minste bedre enn utlandske dyreparker. MÅÅÅ vi i dyrepark blir det den i Kristiansand. Det er derfor det er så dyre inngangsbilletter også.

Har fått gjennom her i huset at det er helt uaktuelt å dra på sirkus. Ungene er enige med meg, så det slipper å bli diskusjoner hver gang det er sirkus i nærheten.

Vi kjøper heller ikke billige kjøttprodukter ol. Kjøper lokale kjøttvarer og egg så mye vi kan. I fjor kjøpte vi en halv hjort og hadde i fryseren.

Syns det er viktig å være bevisst på dette. Blir kvalm av tanken på hvordan dyr blir behandlet :(

Anonymous poster hash: 1c86b...02e

Skrevet

Dyreparken i Kristiansand har ganske store områder til dyrene sine. Tror de har et godt liv til å leve i fangenskap.

Anonymous poster hash: ecca2...6bd

Skrevet

Dyreparken gjør faktisk en kjempeinnsats for bevaring av truede dyrearter, og arbeid m generell dyrevelferd. Det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for å støtte det arbeidet parken gjør. Eksempelvis er det nå kun ca 400 tigre igjen i det fri, tigrene vil etterhvert bli borte om ikke div parker arbeider med å bevare bestanden.

http://www.dyreparken.no/Om-Dyreparken/Miljoprofil/bevaring-av-dyr/

Anonymous poster hash: 381d1...30d

Skrevet

Med det gode arbeidet de gjør for dyrevelferd og den innsatsen de gjør for utrydningstruede dyr i dyreparken i Kristiansand, så går jeg i parken med verdens beste samvittighet. Dyrene har det godt i en veldrevet park.

Ta deg en bolle, hi.

Anonymous poster hash: 9b8c8...d9b

Skrevet

Nei kan ikke si jeg har slitt med det gitt. Men da jeg var i Aalborg Zoo, da slet jeg med samvittigheten. Dyrene der satt virkelig innesperret på trange områder og så rett og slett ut som de kjedet seg. Hadde aldri dratt dit om jeg hadde visst hvordan det var der, og gjør det aldri igjen.

Anonymous poster hash: 03f14...a7b
Skrevet

Ikke meningen å være anonym

Unødvendig å presisere at det er deg. Det skjønte vi med en gang.

Anonymous poster hash: 1a18b...d22

Skrevet

Aboslutt ikke dårlig samvittighet for det nei,  dyrene i dyreparken i kristiansand har det veldig fint, store områder og røre seg i og de som jobber der gjør virkelig det beste for dyrene skal trives og ha det bra

Skrevet

Dyrene i Kristiansand virker jo å ha det veldig bra med store områder å bevege seg på, god aktivisering og mennesker som virkelig bryr seg om dem. Jeg var i en dyrepark i Danmark som liten der ulvene var radmagre og fulgte etter de besøkende. De så glupsk på de aller minste barna og det var fælt å se på. I dyreparken har jeg alltid inntrykk av at dyrene trives og har det bra, så jeg har ikke dårlig samvittighet overhodet.

Anonymous poster hash: 4c2bb...0ba

Skrevet

Aboslutt ikke dårlig samvittighet for det nei, dyrene i dyreparken i kristiansand har det veldig fint, store områder og røre seg i og de som jobber der gjør virkelig det beste for dyrene skal trives og ha det bra

Hva vet du om det? Jobber du der?

Anonymous poster hash: 734a7...3bd

Skrevet

nei,men har vert der en del ganger, og er bare tull det hi skriver

Skrevet

Alle som har sett tv2-dokumentaren om Dyreparken vet at de ansatte gjør sitt ytterste for dyrene i parken, både når det gjelder helse, stell, kosthold og tilrettelegging for stimuli/trening.

Anonymous poster hash: 381d1...30d

Skrevet

Bor på sørlandet og kjenner parken der godt, den støtter jeg med god samvittighet. Mange klager på prisen der, men det er en grunn til at det koster. Der brukes pengene godt og dyrene har det bra. De legger masse penger i bevaring av truede arter og dyrevelferd, også ellers i verden.

Men dyreparker i utlandet skyr jeg som pesten, var i en engang og det var så usigelig trist. Dyr i små bur med betonggulv under seg osv

Anonymous poster hash: 8757c...902

Skrevet

Med dårlig samvittighet?

Synes dere det er helt okej å lære ungen at vi kan sette dyr i bur, kun for egen fornøyelse ?

Nå snakker jeg ikke om gårdsdyra her. Men løver, antiloper, tropefugler, slanger, aper, krokodiller, tigre, osv osv. De eksotiske dyrene.

Hva er det i dere som får dere til å føle at det er okej? Det finnes ingen annen årsak til dyreparken, enn menneskers fornøyelse. Så jeg undrer virkelig, hvordan dere synes det er okej å behandle dyr slik.

De sitter inne halve året pga klimaet, det er jo ikke greit. De burde vært i sitt naturlige habitat.

Her har vi 0 tolleranse for dyreparker, sirkus etc. Med god grunn. Forstår ikke hvordan dere har samvittighet til å nyte dagene i parken, på dyrenes bekostning.

Anonymous poster hash: 32764...1b9

Ja, det er helt ok at vi gjør. Dyr er mindre verdt enn mennesker. 

Anonymous poster hash: 9b052...697

Skrevet

Har vært i dyrepark én gang, en stor en i Danmark, møtte blikket til en av de store kattene som vandret manisk repetativt langs gjerdet i et opptråkket spor. Begynte å gråte. Aldri i livet om mine penger går til å støtte folk som holder dyr i bur igjen. Mulig noen har det greit, men det er ikke der de hører hjemme. I hvertfall ikke store rovdyr.

Så, barna mine vet godt at sirkus og dyrepark ikke er greit.

Skrevet

Ja, det er helt ok at vi gjør. Dyr er mindre verdt enn mennesker.

Anonymous poster hash: 9b052...697

Pashla, hvorfor er du anonym?

Anonymous poster hash: b72fe...58c

Skrevet

Hva mener du vi skal gjøre med alle dyrene i dyreparken da hi? Slippe de løs ? Dyr som er født i dyreparken vil aldri kunne klare seg i det fri!

Anonymous poster hash: fe3a1...2c0

Skrevet

Hva mener du vi skal gjøre med alle dyrene i dyreparken da hi? Slippe de løs ? Dyr som er født i dyreparken vil aldri kunne klare seg i det fri!

Anonymous poster hash: fe3a1...2c0

Mange steder i verden de kan leve "fritt" i sitt naturlige habitat. Å slutte og avle på dyr i fangenskap er ingen kunst, det kan vi klare!

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke meningen å være anonym

Spiser du kjøtt? Har du skinnsko på beina og veske av lær?

Skrevet

Pashla, hvorfor er du anonym?

Anonymous poster hash: b72fe...58c

Dette er min anonymkode, hvis du lurer.

Pashla

Anonymous poster hash: 1b60f...e81

Skrevet

Dyreparken er helt tipptopp! Har du i det hele tatt vært der?

Anonymous poster hash: 54da4...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...