Gå til innhold

Noen som vil fortelle litt om el-tester og sånt? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha sex annenhver dag i den fruktbare perioden, så skal du være godt dekket uavhengig av hva  eggløsningstesten viser.

Eggløsningtesten blir positiv 12-36 timer før eggløsningen faktisk skjer, deretter lever egget i ca 24 timer.

Les bruksnanvisningen til testen du bruker

http://www.syklus.info/tester/egglosningstester/

Anonymous poster hash: 2fc48...554

Anbefaler også å tempe.. Om ikke hele syklusen, så fra dagene før du venter el.. til du ser at el er overstått. Det er ingen garanti for el selvom du har pos el-test.. Så derfor kan det være ok å tempe for å vite når el er overstått

Anbefaler også å tempe.. Om ikke hele syklusen, så fra dagene før du venter el.. til du ser at el er overstått. Det er ingen garanti for el selvom du har pos el-test.. Så derfor kan det være ok å tempe for å vite når el er overstått

Takk for svar! Men hvorfor skal jeg tempe? :P Alt dette er nytt for meg, så jeg har ingen peiling på noe :)

Anonymous poster hash: efb6f...d56

Tempen viser når el faktisk er overstått, men ulempen er jo at du kun vet når det faktisk er over. Tempen gjør et hopp (som skal vare minst 3 dager) etter el.  Det kan bli veldig mekanisk - så er det helt nytt for deg/dere, så tenker jeg at det kanskje er lurt å gjøre det så lite mekanisk som mulig.. Og ser dere dere har vanskeligheter med å bli gravid, så kan temp være et alternativ.. I tillegg er det mest relevant om du har ustabil syklus.. Har du stabil syklus, trenger du egentlig ikke el-tester heller

Takk igjen :) Jeg regner med at det ikke blir lett å bli gravid pga flere ting. Jeg er 36 år, mangler en eggstokk og har ustabil syklus😏 Så nå når vi har bestemt oss, skal vi legge alt til rette så godt vi kan😊

Men skal tempen gå opp eller ned? Jeg bør begynne å måle før el? Eller hva? Beklager spørsmålene, men jeg har som sagt ikke peiling😋

Annonse

Takk igjen :) Jeg regner med at det ikke blir lett å bli gravid pga flere ting. Jeg er 36 år, mangler en eggstokk og har ustabil syklus Så nå når vi har bestemt oss, skal vi legge alt til rette så godt vi kan

Men skal tempen gå opp eller ned? Jeg bør begynne å måle før el? Eller hva? Beklager spørsmålene, men jeg har som sagt ikke peiling

http://www.syklus.info/basaltemperatur/

Anonymous poster hash: 2fc48...554

Ser du har fått en link til en side - regner med den er beskrivende? (har ikke lest den selv) Men tempen stiger etter el.. Jeg brukte dong quai, temping, el test frem til el på grunn av flere sykluser uten el, og veldig usatbile og lange sykluser.. Etter sikker el tok jeg en liten dose med wild yam.. Da klaffet det for meg.. Men jeg er i utgangspunktet skeptisk selv til kosttilskudd - så vet ikke om jeg kan anbefale det ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...